• 3
  • 4
2024-10-08, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Casiopeia2.0
Återigen, jag försvarar inte agerandet. Men det är fortfarande inte våldtäkt att titta på någon som fingrar sig själv via webcam. Möjligen utnyttjande av barn för sexuell posering, men inte våldtäkt. Straffen och skadestånden är helt orimliga.
Dessutom skall ju tjejerna ha varit äldre än så, och i det här fallet verkar det som om det är tjejerna som drivit med honom om man kollar vad folk med insyn i fallet skriver.

Enligt svenska lagar så är det våldtäkt. Oavsett vad du, jag eller någon annan tycker.
Tjejer har drivit med honom, men det var som jag förstod det inte dessa tjejer utan folk på stan osv.
Jag tycker det är superbra att vi har hårda straff på sexualbrott mot barn, oavsett om det är våldtäkt, ofredande eller sexuell posering.

Barnen kommer ihåg detta hela sitt liv. Ifall dom inte tycker det var jobbigt att visa upp sig i en cam så kan jag garantera att det är fruktansvärt jobbigt när en polis ringer hem till föräldrarna och berättar vad man blivit utsatt för. Barnen känner inte bara skam för sina föräldrar utan även i alla polisförhör och inte minst i rättegången.
Jag har själv varit i exakt denna situation när jag var 12 år, även denna fick 8 års fängelse. Som vuxen tänker jag än idag på vilken skam jag kände.
Så nej, skadestånden och straffen är inte orimliga. Tvärtom helt rimliga!
Citera
2024-10-11, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin5588
Enligt svenska lagar så är det våldtäkt. Oavsett vad du, jag eller någon annan tycker.
Tjejer har drivit med honom, men det var som jag förstod det inte dessa tjejer utan folk på stan osv.
Jag tycker det är superbra att vi har hårda straff på sexualbrott mot barn, oavsett om det är våldtäkt, ofredande eller sexuell posering.

Barnen kommer ihåg detta hela sitt liv. Ifall dom inte tycker det var jobbigt att visa upp sig i en cam så kan jag garantera att det är fruktansvärt jobbigt när en polis ringer hem till föräldrarna och berättar vad man blivit utsatt för. Barnen känner inte bara skam för sina föräldrar utan även i alla polisförhör och inte minst i rättegången.
Jag har själv varit i exakt denna situation när jag var 12 år, även denna fick 8 års fängelse. Som vuxen tänker jag än idag på vilken skam jag kände.
Så nej, skadestånden och straffen är inte orimliga. Tvärtom helt rimliga!

Helt rätt, det är ofrånkomligt att det är ett orimligt och äckligt beteende från en snart 40-årig man, mot små barn och dom utsatta har all rätt till skadestånd.

Det du skriver Cassiopeia2.0 är en knivsegg ifrån att försvara förövaren, precis det du säger att du inte vill. Det är lite som att säga att ett barn som blivit utsatt för våldtäkt men inte haft mod att säga något får skylla sig själv. Och att du inte ens visar det minsta empati mot 11-åringar är lite läskigt.
Citera
2024-10-12, 13:47
Medlem
[B[/b]
Citat:
Ursprungligen postat av Joeytempestiii
Vi kallade honom för böghenke, minns hur han satt så långt upp på tanken som möjligt på sin moped och "bögkörde" runt byn, säkerligen i ren njutning från vibrationerna. Vill minnas att han körde en Suzuki TS50?

Fruktansvärt brott och vilket hänsynslöst beteende... Usch.

Han har som tidigare nämnt någon form av hjärn-förslöande funktioner.
Hoppas att även du har blivit kallad för något..tycker att du måste nog friska upp ditt minne ang moped valet du skrivit. För vad jag minns så hade han definitivt inte en Suzuki moped. Han hade väl en ny Drak moped
Citera
2025-01-17, 22:59
Medlem
har för mig att han överklagade men konstigt att det inte kommit ut nånting om det
Citera
2025-02-17, 16:51
Medlem
Henrik behöver hjälp. han må vara 38år fyllda men hans mentalitet ligger på runt 10år plus minus. det finns bevis på att det inte går att bota en pedofil
Citera
2025-02-17, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wibbez92
Han är kallad epahenke inre raggarhenke
han kallas eller kallades för "raggarhenke" iallafall för dom i hans omgivning vet ja iallafall.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in