2024-10-11, 14:19
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
I en ny artikel i Aftonbladet bekräftas uppgifterna att mannen ska ha arbetat i kommunen i 6 år och även arbetat på andra förskolor.

Det bekräftas också att det var ett möte igår, torsdag, men att föräldrar från andra förskolor inte fick komma.

Skolchefen berättar att fler anmälningar än den första har kommit in och att det är flera barn som angett samma person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tandig-mardrom
Citera
2024-10-11, 14:24
Medlem
Någon som vet vilka andra förskolor han jobbat på?
Citera
2024-10-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
I en ny artikel i Aftonbladet bekräftas uppgifterna att mannen ska ha arbetat i kommunen i 6 år och även arbetat på andra förskolor.

Det bekräftas också att det var ett möte igår, torsdag, men att föräldrar från andra förskolor inte fick komma.

Skolchefen berättar att fler anmälningar än den första har kommit in och att det är flera barn som angett samma person.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...tandig-mardrom
Herrejävlar vilken mardröm. Blånekar han alltjämt?
De här förhören hade varit intressanta minst sagt.
Om det är så att flera barn, oberoende av varandra och utan ledande frågor pekar ut mannen är det ingen diskussion.
Nekar han?
Det han sade till chefen fick inte henne att omedelbart larma utan hon uppmanade senare föräldrarna att anmäla?
Stämmer det är det märkligt och behöver redas ut varför det förhåller sig så.
Citera
2024-10-11, 16:47
Medlem
Blir det skadestånd om det visar sig att han är oskyldig?
Citera
2024-10-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av *Mohammed*
Skolchefen i Flen Henrik Ljungqvist är dessutom känd för att ha tystat ner anklagelser om barnvåldtäkt emot en lärare på en skola han var rektor för 2009, finns tråd om det ärendet att läsa

Man kan undra varför han gör det och spekulera om hans intresse i detta?
Citera
2024-10-11, 17:15
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FreeTheSweed
Herrejävlar vilken mardröm. Blånekar han alltjämt?
De här förhören hade varit intressanta minst sagt.
Om det är så att flera barn, oberoende av varandra och utan ledande frågor pekar ut mannen är det ingen diskussion.
Nekar han?
Det han sade till chefen fick inte henne att omedelbart larma utan hon uppmanade senare föräldrarna att anmäla?
Stämmer det är det märkligt och behöver redas ut varför det förhåller sig så.

Det var enligt artiklarna förskolan och föräldrarna till flickan som gjorde anmälan.

Klart han nekar. Det stod ju i en artikel att han erkänt. Den uppgiften ändrades dock snabbt. Så det måste ha varit felaktigt. Men det gick ändå inte ihop med uppgifterna om att han nekar till anklagelserna. Kommer han sluta neka och/eller erkänna kommer det säkert ut rätt snabbt.

Ja, flera anmälningar har ju gjorts. Tyvärr kan det vara så att föräldrar har ställt ledande frågor till barnen. Barn har ju en tendens att bara hålla med och haka på för att de inte förstår innebörden eller bara vill bli av med frågorna som jobbiga vuxna ställer. Vi vet ju inte ens hur gamla de berörda barnen egentligen är. Handlar det om 2-åringar eller 5-åringar? Vi vet heller inte om det är barn som själva sagt något eller om det är föräldrar som ställt frågor till barnen. Vi vet ingenting.

Tiden går och det borde väl snart komma ut mer information.
Citera
2024-10-11, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Mycket bra. Det betyder att sexualundervisning och etikundervisning som "Stopp! Min Kropp!" mm till barn i den åldern har fungerat som det var tänkt.

Ursäkta men blanda inte Stopp min kropp med sexuell undervisning. STOPP MIN KROPO är sunt förnuft, bra kunskap för att rusta barnen.
Sexuell undervisning för förskolan är olämplig och bedrövlig, att lära ut barnen att njuta sin egen kropp genom masturbation , är det inte sexualiresing av barn?
Det är kanske därför vi ser mer och mer sådana hemska fall, de manliga lärare har kanske tolkat det på sitt eget sätt
Arr riktlinjer för sexuell undervisning för ALLA Skolor i HELA världen kommer från WHO borde väcka oro hor mer än mig
Citera
2024-10-11, 17:30
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Mycket bra. Det betyder att sexualundervisning och etikundervisning som "Stopp! Min Kropp!" mm till barn i den åldern har fungerat som det var tänkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Toskana
Ursäkta men blanda inte Stopp min kropp med sexuell undervisning. STOPP MIN KROPO är sunt förnuft, bra kunskap för att rusta barnen.
Sexuell undervisning för förskolan är olämplig och bedrövlig, att lära ut barnen att njuta sin egen kropp genom masturbation , är det inte sexualiresing av barn?
Det är kanske därför vi ser mer och mer sådana hemska fall, de manliga lärare har kanske tolkat det på sitt eget sätt
Arr riktlinjer för sexuell undervisning för ALLA Skolor i HELA världen kommer från WHO borde väcka oro hor mer än mig

Vilka förskolor har sexualundervisning och "Stopp min kropp"?! "Stopp min kropp" kommer väl först på lågstadiet (om inte sista terminen på vissa förskolor det år barnen fyller 6 år) och sexualundervisning kommer långt senare. I 5e klass börjar väl den simplare delen av sexualundervisning och sen är det inte förrän på högstadiet.
Citera
2024-10-11, 19:36
Medlem
Citat:
Vilka förskolor har sexualundervisning och "Stopp min kropp"?! "Stopp min kropp" kommer väl först på lågstadiet (om inte sista terminen på vissa förskolor det år barnen fyller 6 år) och sexualundervisning kommer långt senare. I 5e klass börjar väl den simplare delen av sexualundervisning och sen är det inte förrän på högstadiet.

Du gissar och gissar på det mesta, men sällan du prickar rätt. "Stopp min kropp" får barnen lära sig väldigt tidigt på förskolan, vilket är väldigt bra.
Citera
2024-10-11, 19:37
Medlem
Citat:

Stopp min kropp används redan i förskola. Är till för att barnen ska veta om att deras privata delar, är PRIVATA. Samt att barnen ska kunna säga till pedagoger om någon skulle ha hänt, som om någon skulle tagit barnen på deras privata delar. Extremt viktig undervisning redan från tre års ålder.
Citera
2024-10-11, 19:48
Medlem
Citat:

Sexualitet,samtycke och relationer undervisas från årskurs 1. I yngre år mer fokus på relationer och samtycke, man fångar frågor som barnen själva lyfter.
Senast redigerad av inam 2024-10-11 kl. 19:50. Anledning: Kompletterar
Citera
2024-10-11, 21:18
Avstängd
Boguslaws avatar
Säkert porr-rörelsen som spökar. Porret på nätet lär en att sex är något som är alldeles självklart och skönt. Utan porr-rörelsen på nätet skulle vi nog ha mindre sådana här brott. Idiot-brott det där sannerligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in