2024-10-11, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Jag vet inte vilka ”alltfler” du umgås med men det låter inte som några jag har lust att stödja.

Då är vi ju överens om att Bitcoin är för penningtvätt och skumraskens, medan riktiga pengar är för vita transaktioner som funkar problemfritt för vanligt folk som ägnar sig åt hederliga saker.

Nja, vi kan kanske enas om att bitcoin är för alla vuxna som vill äga sina egna pengar, medan fiat är för alla som känner sig tryggare om någon annan har sista ordet om vilka transaktioner som ska utföras och vilka som ska stoppas?
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-11 kl. 19:23.
2024-10-11, 19:19
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Vad är det här för nonsensinlägg som överhuvudtaget inte bemöter citatet:

Detta är raka motsatsen till vad bitcoin är. Vi ser också gång på gång att vid osäkerhet på marknaden så rasar bitcoin samtidigt som guldpriset rör sig i motsatt riktning.

Var också vänlig och besvara detta inlägg innan du fortsätter sprida nonsens på forumet:
(FB) Bitcoins rätta värde är bara ca TRE usd

Bitcoins kurs rör sig som US500, alltså den följer efter den amerikanska börsen. Bitcoin är ingen valuta, bitcoin är heller ingen "store of value". Bitcoinfolket ljög om att bitcoin är skydd mot inflation (som guld). De trissar upp priset via hype tills bubblan spricker, gissningsvis på 2030-talet. 0kr kommer vara värdet på denna leksak.
2024-10-11, 19:27
Medlem
withnonam3s avatar
Citat:
Var kan man läsa mer om dessa ”fakta”?

Missar du laduväggen från 1 meter med bollen eller är du helt enkelt blind?
Finns ju överallt om man följer finans. Möten mellan IMF,BIS, Swift och Fintech bolag. WEF konferensen tex. Från banken själv ie. Morgan Stanley

The rise of blockchain-based financial solutions is positioned to challenge traditional systems like SWIFT and the U.S. dollar's dominance in global reserves. As stablecoins and CBDCs gain traction, blockchain is becoming essential for the modernization of financial markets, increasing efficiency, reducing costs, and providing transparency.

digital dedollarization (PDF)
2024-10-11, 19:41
Medlem
Skattmasen08s avatar
Citat:
Helt fel. Prova att gå ner till din lokala guldsmed och fråga varför smycken tillverkas av just guld.

Jag frågade grabbarna i orten i stället, de med adidas-byxor och den feta guldkedjan runt halsen 😉
2024-10-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Nja, vi kan kanske enas om att bitcoin är för alla vuxna som vill äga sina egna pengar, medan fiat är för alla som känner sig tryggare om någon annan har sista ordet om vilka transaktioner som ska utföras och vilka som ska stoppas?
Det kan vi definitivt INTE enas om eftersom Bitcoin är bubbelluft
Riktigt vuxna tror inte på sagor som Bitcoin

Och jag slår vad om 1000 LUNK att slår om att jag var vuxen innan du ens var påtänkt
Citat:
Ursprungligen postat av TotalWar
Bitcoins kurs rör sig som US500, alltså den följer efter den amerikanska börsen. Bitcoin är ingen valuta, bitcoin är heller ingen "store of value". Bitcoinfolket ljög om att bitcoin är skydd mot inflation (som guld). De trissar upp priset via hype tills bubblan spricker, gissningsvis på 2030-talet. 0kr kommer vara värdet på denna leksak.

(Jag vet inte hur länge det dröjer. Det kan räcka med att tungt FA-folk går ur, som bara är inne för att utnyttja TA-folks dumhet Det FA-folket tror nog som jag att det är säkra ett tag p g a Trumps uttalande och att några korkade regeringar stoppar Bitcoin i reserven.)
2024-10-11, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan531
Det kan vi definitivt INTE enas om eftersom Bitcoin är bubbelluft
Riktigt vuxna tror inte på sagor som Bitcoin

(Jag vet inte hur länge det dröjer. Det kan räcka med att tungt FA-folk går ur, som bara är inne för att utnyttja TA-folks dumhet Det FA-folket tror nog som jag att det är säkra ett tag p g a Trumps uttalande och att några korkade regeringar stoppar Bitcoin i reserven.)

Du skrev i ett tidigare inlägg något om att bubblan kan fortbestå så länge det finns idioter, eller något sådant. Det föds en ny idiot varje sekund. Bitcoinbubblan kan komma att fortbestå tills vidare, precis som guldbubblan har gjort i sisådär tre tusen år.

Det är förståndigt att lägga in åtminstone en liten del av sina besparingar i bitcoin. Alternativkostnaden av att sitta i enkom andra placeringar kan bli katastrofal.
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2024-10-11 kl. 20:53.
2024-10-11, 20:47
Medlem
Det er alltid folk som er aktive aktie-tradere som misliker bitcoin. Bitcoin er for tråkigt for dem og de hater å bli slått i sitt eget spill av amatører som DCA-er bitcoin.
Bitcoins kombinasjon av unike egenskaper er totalt overlegen.
2024-10-11, 21:45
Medlem
EgoistNs avatar
Förmodligen den mest hjärndöda tråden någonsin, dessutom med usel tajming..
https://www.youtube.com/watch?v=bDnNqsy7rYE&list=RDGMEM29nh-so2GiiVvCzzeO3LJQ&index=6
2024-10-11, 22:07
Medlem
Citat:
Du skrev i ett tidigare inlägg något om att bubblan kan fortbestå så länge det finns idioter, eller något sådant.
Jag skrev typ "OCH TA-idioterna har tillräckligt med pengar att undvika starka TA-säljsignaler." Kommer inte ihåg om det var i samma post, som jag skrev lite om olika scenarior efter en sådan. TA-verktygen kan BÅDE skapa bubblor - som de gjort - OCH RAS.

Citat:
precis som guldbubblan har gjort i sisådär tre tusen år.
Jämförelsen haltar eftersom
Guld ÄR något,
Bitcoin är INGENTING...
Citat:
Det är förståndigt att lägga in åtminstone en liten del av sina besparingar i bitcoin. Alternativkostnaden av att sitta i enkom andra placeringar kan bli katastrofal.

Varför skulle det kunna bli det nu, när det ALDRIG någonsin blivit så på FA-investeringar???

((Nu har jag mest fastighet med produktionskapacitet av sådant, som ALLTID har behövts...
Kommer SÄKERT att bli MINST 4 x insatsen plus fastigheten kvar.))
Citat:
Ursprungligen postat av EgoistN
Förmodligen den mest hjärndöda tråden någonsin, dessutom med usel tajming..
https://www.youtube.com/watch?v=bDnNqsy7rYE&list=RDGMEM29nh-so2GiiVvCzzeO3LJQ&index=6
Va?! Det är bara TA-idioter, som inte vill höra SANNINGEN att Bitcoin är bubbelluft
Senast redigerad av Lunkan531 2024-10-11 kl. 22:10.
2024-10-11, 22:11
Medlem
EgoistNs avatar
-> sopkärlet.
Du är i gott sällskap..
2024-10-11, 23:19
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sten.Cool
Det var inga 1 USD. Kostade 69 öre SEK sommaren 2010 iaf. Jo jag blev erbjuden att köpa.
Jag också. Det gör så ONT
2024-10-12, 00:30
Medlem
EgoistNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Jag också. Det gör så ONT

Jag har fler än 3 bekanta som har strulat bort 100-tals Bitcoin.
Även bekant med en snickare som fick betalt i 1500 Bitcoin för att bygga en veranda.

Allt förlorat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in