2024-10-10, 19:08
Medlem
sebastian_s avatar
Det här nya damfotbollsstödet gör att den gnagande känslan att folk som följer allsvenskan ofta inte bryr sig om fotboll utan om evenemang blir ännu starkare. Och det är samma konstellation som tog Hammarbys herrar från 6 000 till 25 000 i snitt på några år.

Stockholmsmedia skriver om det , delar av Hammarbypubliken faller för det och blir till sig och dyker upp på läktarna, media skriver om hur mycket publik och vilken fin sång och dans det var på läktarna, allt möjligt folk från södra Stockholm börjar gå för att se på spektaklet (inte fotbollen) och media är i extas över det.
Senast redigerad av sebastian_ 2024-10-10 kl. 19:16.
Citera
2024-10-10, 19:50
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det här nya damfotbollsstödet gör att den gnagande känslan att folk som följer allsvenskan ofta inte bryr sig om fotboll utan om evenemang blir ännu starkare. Och det är samma konstellation som tog Hammarbys herrar från 6 000 till 25 000 i snitt på några år.

Stockholmsmedia skriver om det , delar av Hammarbypubliken faller för det och blir till sig och dyker upp på läktarna, media skriver om hur mycket publik och vilken fin sång och dans det var på läktarna, allt möjligt folk från södra Stockholm börjar gå för att se på spektaklet (inte fotbollen) och media är i extas över det.
Lustigt att Hammarby är det exempel som ALLTID skall nämnas i sådana här sammanhang, precis som att inga andra klubbar har stor skillnad mellan siffror i botten av superettan och i allsvenskan...
Tar det lite som en komplimang varje gång det sker.

Men låt mig svara på poängen du försökte förmedla, du har fel och jag borde ju veta iom att jag är insider här. Jag själv följer damfotbollen för att jag gillar fotbollen som sport och framför allt så tror jag att damfotbollen är på frammarsch i Europa, och de svenska lagen har en gyllende chans att positionera sig innan storlagen blivit för stora.
Att spela i Champions League om 5-10 kanske inte kommer vara för alla.
Senast redigerad av QuantumQuill 2024-10-10 kl. 19:55.
Citera
2024-10-10, 20:13
Medlem
Ziccco3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Är det kul att snacka om publik nu igen när ni inte är nere och snuddar på 10k längre? Kan vi inte prata om hur volatila era siffror varit senaste 10 åren? Finns det nåt lag i Sverige som någonsin pendlat 40k från mittlag till topplag på enstaka säsonger? Sveriges svar på Alice Timander.. Jävla hycklare!

Vi kommer att sätta ett publikrekord som ingen kan slå.
27000 i snitt går inte för att det finns ingen arena i Sverige förrutom vår somnkan ta in så mycket publik.

Bajen är bara bluff, när ni började räkna åskådare istället för sålda biljetter har erat snitt dalat riktigt mycket.

Vi sålde 27000 biljetter i söndags men det kom bara 24015 Gnagare till matchen + 15 st från Göteborg som hejade på Häcken.

Ni kommer aldrig bli som oss.

Hoppas ni får en till i familjen nu när ni blivit 3 arena istället för 2 Arena (Tele)
Citera
2024-10-10, 21:50
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Jag började följa 2018, då Hammarby åkte ur. Såg det mesta på plats 2 år i ettan och säsongare sedan 3 år.
Hammarby har vunnit eller varit i toppen av publikligan oavsett division.

Det finns andra lag att prata medgångare om än Hammarby (eller Aik).

Då får man gissa att du är relativt ung? Annars känns det ju som att du är precis en sån som sebastian_ skriver om.
Citera
2024-10-11, 09:28
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Då får man gissa att du är relativt ung? Annars känns det ju som att du är precis en sån som sebastian_ skriver om.
Också fel.

Jag beskrev tydligt varför jag började gå. Oavsett ser jag inget problem någonstans, ser du?
Citera
2024-10-11, 11:37
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Jag själv följer damfotbollen för att jag gillar fotbollen som sport
Oxymoron delux här. Gillar man fotbollen som sport så är det inte damerna man går och kollar på för att avnjuta sporten. Man får garanterat ut mer av att se valfritt P-15 lag, för det är ungefär på den nivån damallsvenskan är, tyvärr.
Citera
2024-10-11, 12:31
Medlem
QuantumQuills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Oxymoron delux här. Gillar man fotbollen som sport så är det inte damerna man går och kollar på för att avnjuta sporten. Man får garanterat ut mer av att se valfritt P-15 lag, för det är ungefär på den nivån damallsvenskan är, tyvärr.
Om det är därför du kollar på fotboll så förstår jag inte varför du följer djurgården när det finns så mycket bättre lag...

Oavsett så kan jag titta på en match för 8 åringar (been there done that) och tycka att det är spännande. Så man kan utesluta att kvaliteten är en faktor som är ett måste.
Citera
2024-10-11, 13:52
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Om det är därför du kollar på fotboll så förstår jag inte varför du följer djurgården när det finns så mycket bättre lag...

Oavsett så kan jag titta på en match för 8 åringar (been there done that) och tycka att det är spännande. Så man kan utesluta att kvaliteten är en faktor som är ett måste.

8-åringar och div 2 damboll är rätt lik faktiskt. Det är en helt annan sport, oavsett vad du tycker.
Citera
2024-10-11, 14:18
Medlem
Pokpokpoks avatar
Citat:
Också fel.

Jag beskrev tydligt varför jag började gå. Oavsett ser jag inget problem någonstans, ser du?

Du började gå på bajen när bajen blev en fluga. En häftig grej snarare än kärleken till sporten och laget. Precis som sebastian skrev om.
Citera
2024-10-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pokpokpok
Du började gå på bajen när bajen blev en fluga. En häftig grej snarare än kärleken till sporten och laget. Precis som sebastian skrev om.

Så är det med bajen, handlar mer om det runt fotbollen än fotbollen själv. Börjar smått krypa sig in bland andra klubbar likaså, nu när ultraskulturen har blivit trendig som enligt mig är en riktig egoistisk och självcentrerad ideologi. Önskar det vore mer avslappnat, men med mer sporadisk, passionerad sång, där det blir slagsmål om folk vill, och där busvisslingar kan dränka domarens tankar, istället för att knycka halsdukar eller flaggor från den gemene mannen, eller där man kastar bengaler i motståndarens klack för att visa upp hur tuff man är. Hatar verkligen bajen, minst respektabla klubben efter mff.
Citera
2024-10-11, 22:22
Medlem
116-Sofias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Rosengård, Häcken, Norrköping, Djurgården och Vittsjö har i alla fall någon form av klack som sjunger en del, när de spelar hemma och vid kort resa ibland även borta. Varierande 20-50 pers för en match av karaktären ”serielunk”. Är väl allt, om man bortser från ”derbyjippon” som ibland lockar stor ”herrpublik”.
Så ”bra stöd” är det som sagt bara Hammarby som regelbundet har, men går liksom inte jämföra Damallsvenskan med Allsvenskan. Ligger väl på samma nivå som de sämsta i Superettan och de bästa i Ettan, och det gäller generellt även publiksiffrorna. Kanske skall anses ganska ok, trots allt.

Antingen så överskattar du kraftigt botten av Superettan och toppen av Division 1 eller så är du dum i huvudet. Hammarbys damer har till antalet, tifoverksamheten samt trycket bättre kvalite än den stora majoriteten i Superettan.
Citera
2024-10-11, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 116-Sofia
Antingen så överskattar du kraftigt botten av Superettan och toppen av Division 1 eller så är du dum i huvudet. Hammarbys damer har till antalet, tifoverksamheten samt trycket bättre kvalite än den stora majoriteten i Superettan.

Nja. Tror du missuppfattade eller så skrev jag luddigt. Jag syftade alltså på övriga lag och inte Hammarby. Men ser att det gick att misstolka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in