2024-10-11, 13:14
  #466633
Medlem
c.divers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utmärkt val av fredspristagare i Oslo; norrmännen håller stilen när de påminner om atombomberna över Japan och de överlevande offren!

Trycket för att ge priset till Zelensky eller, ännu värre, Stoltenberg har säkerligen funnits där, men norrmännen valde att än en gång markera att det är ett FREDS-pris, ett pris riktat mot kiiget.
Bra att de dessutom påpekade att Rysslands hotande med kärnvapen är oacceptabelt och ett hot mot världen.
Citera
2024-10-11, 13:22
  #466634
Medlem
Orcherna lika smarta som våra rysstroll

"I hope I don't blow up from these f*cking hohols"...

A Russian "handyman" decided to use a knife to disassemble the battery from an unexploded Ukrainian FPV drone because he needed batteries for his hair clippers.

But, as expected, something went wrong at 1:52, and the battery started to burn and explode.

https://t.me/pilotblog/16384
Citera
2024-10-11, 13:35
  #466635
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Inte länge till. Tysklands folk kräver att Ukraina/EU/Nato ger upp. De vill hellre ha mat och värme och ett jobb som försörjer dem.

Nu har du "missförstått" igen, men på temat Tyskland kan man fråga sig varför ryssland inte har av-sovjetiserats på samma sätt som Tyskland "av-nazifierades" efter andra världskrigets slut (och det tyska folket belades med "kollektiva skuld")? sovjetkommunismen är den direkta orsaken till mest död och lidande historien igenom, utan konkurrens.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Book_of_Communism

ALLA andra ideologier/despoter ligger i lä, inklusive den nationalsocialistiska. Vad gäller Ukraina kan givetvis Holodomor nämnas, 3,5 - 5 MILJONER döda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Detsamma borde skett direkt efter ondskans imperiums oundvikliga fall. Det vore väl rimligt om alla som var del av förtryckarapparaten ställs till svars? putian, som f.d. KGB överste, får prövas för sina brott under den ondskefulla regimen efter att hen ställts till svars för sina krigsförbrytelser.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?
Citera
2024-10-11, 13:40
  #466636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nu har du "missförstått" igen, men på temat Tyskland kan man fråga sig varför ryssland inte har av-sovjetiserats på samma sätt som Tyskland "av-nazifierades" efter andra världskrigets slut (och det tyska folket belades med "kollektiva skuld")? sovjetkommunismen är den direkta orsaken till mest död och lidande historien igenom, utan konkurrens.
https://en.wikipedia.org/wiki/The_Black_Book_of_Communism

ALLA andra ideologier/despoter ligger i lä, inklusive den nationalsocialistiska. Vad gäller Ukraina kan givetvis Holodomor nämnas, 3,5 - 5 MILJONER döda.
https://en.wikipedia.org/wiki/Holodomor

Detsamma borde skett direkt efter ondskans imperiums oundvikliga fall. Det vore väl rimligt om alla som var del av förtryckarapparaten ställs till svars? putian, som f.d. KGB överste, får prövas för sina brott under den ondskefulla regimen efter att hen ställts till svars för sina krigsförbrytelser.

Varför önskar DU att den psykotiske dvärgen i kreml skall tillerkännas överhöghet över Ukraina (och andra länder)? Varför kan hen inte stanna inom det enorma landet rysslands gränser? Det är förvisso synd om ryssarna som tvingas leva i en genomkorrupt diktatur under en narcissistisk megalomanisk psykopat, men varför vill du att andra folk skall tvingas till detsamma?

Fred och samarbete är viktigare än prestige och militär pompa.
Citera
2024-10-11, 13:45
  #466637
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Fred och samarbete är viktigare än prestige och militär pompa.

Säg det till Ryssland de hade varit fred om de inte invaderat Ukraina.
Citera
2024-10-11, 13:50
  #466638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flogistoneter
Fred och samarbete är viktigare än prestige och militär pompa.

Det tycker jag också. "Fred och samarbete" är dock inte något som är möjligt att praktisera vis-a-vis ryssland då dess diktator putain som bekant ägnar sig åt att invadera, ockupera, annektera och föra imperialistiska anfallskrig mot fredliga grannländer, eller hur?

Har du någon kommentar till den egentliga frågan; varför ryssland inte har av-sovjetiserats efter ondskans imperium 1.0's oundvikliga sammanbrott? Det är samma nomenklatura, med den psykotiske dvärgen i kreml i spetsen, som "styr" ryssland av idag.

En fråga i sammanhanget är om det ryska folket är kapabla till något annat än att vara förtryckta av makten? Först livegna under Tsaren, sen slavar under den kommunistiska diktaturen och nu under diktator putain. Och detta samtidig som dom anser att dom själva, och skithålet "mother russia", är guds gåva till mänskligheten... Det ryska "folket" (med undantag som bekräftar regeln) synes vara ett kollektivt exempel på Dunning-Kruger effekten...
__________________
Senast redigerad av Bobbyboi 2024-10-11 kl. 13:57.
Citera
2024-10-11, 13:54
  #466639
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Ännu en ryss som blivit lurad och uttrycker frustration för alla lögner från lögnimperiet.

Nu har han kastat in handduken och gett upp hoppet. Han är bara en undersåte i lögnimperiet och hans syfte är att dö för KGB-Putin



A Russian volunteer expressed frustration, claiming they were "lied to about their contracts," which were initially promised to last only one year. He didn't fully believe that automatic renewal would apply to him since he wasn't mobilised, but when he wasn't discharged as expected in May 2024, he lost both faith and hope.

According to him, officials act as if they were the ones misled, rather than the volunteers. This highlights the persistent challenges the Russian military faces in recruiting and retaining new personnel.


https://x.com/wartranslated/status/1844134103991652625
Citera
2024-10-11, 14:05
  #466640
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Analys av förödande ryska nederlaget i Kupiansk-sektorn


How Ukraine Defeated a Major Russian Assault: Tactical Analysis of the Battle of Kupiansk

In this episode of 'Point of Impact,' we delve into the catastrophic failure of a large-scale Russian assault at the Battle of Kupiansk. Despite superior numbers, including 60 main battle tanks and over 1,000 troops, the Russian forces were completely destroyed within just 20 minutes.

https://www.youtube.com/watch?v=zINf7mZJrmY&t=1s
Citera
2024-10-11, 14:07
  #466641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Ryssarna försöker så långt det är möjligt att undvika att träffa civila mål medans däremot Ukro nassarna med avsikt inriktar sig på att skjuta mot varuhus och marknader i Donbass.
Du sitter dygnet runt och svampar i dig propaganda enkom från regimtrogen media.
Försök att bredda dig och sök info från flera källor om vad som verkligen händer i den här konflikten.

Verkligheten. Ett exempel.

Zelenskyi talade med påven i mer än en halvtimme och gav honom en bild om brotten i Buch
Ivanna Kostina , Oleksandr Shumilin — fredagen den 11 oktober 2024, 14:54

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyy hade en privat audiens hos påven Franciskus för tredje gången.

Källa: " European Truth " med hänvisning till Vatican News

Detaljer: Mötet i Vatikanen mellan påven Franciskus och Ukrainas president Volodymyr Zelensky varade i 35 minuter, från 9.45 till 10.20.

Efter ett privat samtal i bibliotekssalen och presentationen av den ukrainska delegationen gav påven Zelensky en basrelief i brons som föreställer en blommande blomma med inskriptionen "Fred är en ömtålig blomma". Istället överlämnade Ukrainas president en oljemålning till påven "The Buchan crime. The story of Marichka".

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/11/7479258/

Verkligheten är alltid tvärtom du skriver i dina inlägg. Märkligt
Citera
2024-10-11, 14:09
  #466642
Medlem
På tal om utslagna Patriot-system. Denna klassiker från Shoigu kan ju få rysstrollen i tråden att salivera. Det går helt enkelt inte lita på info som kommer från ryssar. 5 stycken Patriots utslagna i en enda attack. hahahah så dråpligt usel propaganda

https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/05/17/7402681/
Citera
2024-10-11, 14:11
  #466643
Medlem
Silfverryggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Verkligheten. Ett exempel.

Zelenskyi talade med påven i mer än en halvtimme och gav honom en bild om brotten i Buch
Ivanna Kostina , Oleksandr Shumilin — fredagen den 11 oktober 2024, 14:54

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyy hade en privat audiens hos påven Franciskus för tredje gången.

Källa: " European Truth " med hänvisning till Vatican News

Detaljer: Mötet i Vatikanen mellan påven Franciskus och Ukrainas president Volodymyr Zelensky varade i 35 minuter, från 9.45 till 10.20.

Efter ett privat samtal i bibliotekssalen och presentationen av den ukrainska delegationen gav påven Zelensky en basrelief i brons som föreställer en blommande blomma med inskriptionen "Fred är en ömtålig blomma". Istället överlämnade Ukrainas president en oljemålning till påven "The Buchan crime. The story of Marichka".

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/11/7479258/

Verkligheten är alltid tvärtom du skriver i dina inlägg. Märkligt

Zelensky, av judisk härkomst, möter påven medan putte, påstådd kristen men som inte lever efter de kristna dygderna, möter musslor ock kysser koraner. Märklig värld vi lever i.
Citera
2024-10-11, 14:20
  #466644
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
"Goda nyheter" för alla utländska investerare som investerat i maffiaekonomin i ryssland.

Enligt maffiastatens finansministerium kommer utländska investerare få behålla 5% vid avyttring av tillgångar.

Minimum rabatt vid försäljning av utländska tillgångar höjs till 60%

"Frivilligt" bidrag till budgeten höjs till 35%

Utländska investerare får behålla 5% vid avyttrandet av sina tillgångar i maffiastaten ryssland.




Russia to change rules for selling foreign businesses: owners to receive only 5%

The minimum discount for selling foreign assets will rise from 50% to 60%, while the voluntary budget contribution will increase from 15% to 35% of the asset's market value. In addition, transactions exceeding RUB 50 billion will require presidential approval.

Former owners will consequently receive only 5% of the market price of their assets after the sale.


https://www.pravda.com.ua/eng/news/2024/10/11/7479227/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in