Citat:
Ursprungligen postat av
xenion
Ser inte alls problematiken i det som framkommit i detta avslöjande.
Men som vanligt så gör media atombomber av tändstickor.
Att MC klubbar gillar SD framför andra partier är jue knappast någon hemlighet.
Att Jimmie vatt på samma fester som Hedarv pga att han är vän med Hedarvs fru sen länge säger jue mer om Hedarvs frus dåliga smak än om Jimmies.
Att Hedarv går ut offentligt och gormar om att han minsann inte är en offentlig person och att han minsann inte är kriminell, och att han ska stämm trots hans presidentskap över Comanches MC för att han minsann aldrig blivit dömd är jue bara pinsamt.
Men jag förstår inte vad det har med Jimme och SD att göra
Media är också väldigt fokuserade på att få till kopplingen mellan Hedarv och Jimme, en koppling som jag håller med om inte finns. Kopplingen är jue i så fall betydlig starkare mellan Hedarv och Mattias Karlsson, och Mattias Karlsson bör mycket väl känna till kopplingen mellan Hedarv och Commaches.
Men jag förstår mycket väl att han inte informerat Jimmie om denna koppling.
Detta väljer media att inte bry sig om utan av någon anledning är det fruktansvärt viktigt att svartmåla Jimmie personligen.
Jimmie sitter aktivt och röstar för skattesänkningar för de som tjänar mycket pengar och där har vi bland annat penningtvättande MC-klubbar.
Jimmie propagerar aktivt kring hur många invandrare det är på fängelserna. Han propagerar också aktivt för att dessa ska ha längre straff och i de flesta fall utvisas. Inte minst det här kring medborgarskap och ett oklanderligt leverna är något som Jimmie fått in som en starkare skrivning i TIDÖ-avtalet.
Med så mycket folk inom SD som håller på med att ta reda på vem som är vem bland politiska motståndare och kriminella samt kartläggning av dessa är det mycket märkligt att en MC-klubbsordförande inte tycks ha kommit in på dessa hemliga listor som så många SD:are verkar kunna som ett rinnande vatten.