2024-10-06, 22:05
Medlem
Vem var den första tjejen som sjöng? Missade hennes namn. Har aldrig hört Dregen sjunga tidigare men det fixade han ganska bra. Man skulle velat höra honom dra av lite gitarrsolo men det kommer väl senare. Faktiskt bra och man verkar ha velat höja standarden lite, ivf i första programmet!
Citera
2024-10-06, 23:46
Medlem
JoakimFenixs avatar
Markus Larsson är kritisk till Dregens cover, vilket gör mig förbannad. Jag brukar hålla med honom om en del, men just där sket han i det blå skåpet i min mening. Dregens cover var utan tvekan det bästa i hela programmet idag, ett förvånansvärt artistiskt och musikaliskt intressant stornummer. Han löste sin brist på sångröst på ett bra sätt. Jag gillar inte dregens övriga musik speciellt mycket bör nämnas
Citera
2024-10-07, 07:26
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Markus Larsson är kritisk till Dregens cover, vilket gör mig förbannad. Jag brukar hålla med honom om en del, men just där sket han i det blå skåpet i min mening. Dregens cover var utan tvekan det bästa i hela programmet idag, ett förvånansvärt artistiskt och musikaliskt intressant stornummer. Han löste sin brist på sångröst på ett bra sätt. Jag gillar inte dregens övriga musik speciellt mycket bör nämnas
Jag tyckte också den var bra, iaf refrängen med kören. Lät maffigt.
Citera
2024-10-07, 11:49
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoakimFenix
Varför bryr du dig om vad andra tycker? Jag gillar personligen inte prat i låtar, men mitt störta problem med det hela är att låten inte är skriven för eller av Arja.
Citera
2024-10-08, 17:19
Medlem
"Vad är det här för skit" såg ut flyga genom Zelmanis huvud när Lennartsson förvandlade "The world ain't pretty" till sockersött skryt om perfekt kärlek. Iaf tänkte jag så.
Men Saijonmaa gjorde Supertis "Vi börjar om igen" till 10 av 10, blev väl extra starkt också tack vare hans gensvar.
Citera
2024-10-08, 18:52
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Har Zelmani autism? Vilket skräp från början till slut. Inte en enda låt man känner igen.

Nä, men hon är skygg som tusan. Hur kan du ha missat Zelmani?

https://www.youtube.com/watch?v=jLhepQfC43w
https://www.youtube.com/watch?v=j8zBNIaYEFA

Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vem var den första tjejen som sjöng?

Du menar Louise Lennartsson från estraden?

Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Saijonmaa gjorde Supertis "Vi börjar om igen" till 10 av 10, blev väl extra starkt också tack vare hans gensvar.

Ja, håller med. Jävligt fet cover av Arja!

Kul med både Zelmani och Louise från Estraden i årets upplaga
Citera
2024-10-08, 19:56
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaslagenWasabi
Nä, men hon är skygg som tusan. Hur kan du ha missat Zelmani?

Jag har inte missat henne, men visste inte att hon hade dessa problem. Har dock inte lyssnat direkt på hennes musik.
Citera
2024-10-11, 04:52
Medlem
Lyxpotatissallads avatar
Citera
2024-10-11, 09:10
Medlem
The Beach boys avatar
De oväntade tolkningarna är oftast när programmet är som bäst dock verkar de bli färre med åren.
Citera
2024-10-11, 23:04
Medlem
timpanis avatar
Louise infriar förväntningarna. Ser bra ut och verkar väldigt glad och trevlig. Hennes band Estraden och engelska alter ego Lou Elliotte är väl värda att kolla upp. Gott om låtpärlor, och Louise sjunger väldigt fint. Hon har gjort de klart bästa tolkningarna. Väldigt svag konkurrens dock.

Dregen är rolig. Kul att se barndomsfoton på honom. Sjunga kan han dock inte.

Samma gäller Arja, åtminstone inte på engelska. Hennes tolkning av Dregen blir nog årets bottennapp. Notera hur hon tittar i golvet mellan varje fras, där artisterna har låttexten på någon monitor. Fascinerande att hon är hela 78 år.

De måste alltid ha med någon tjock negress, så även i år. Seinabo är tråkig, både som person och sångerska.

Och så en kaosblatte i form av spaggen Simon Superti. Han verkar dock trevlig och ödmjuk, trots ett digert brottsregister.

Sophie Zelmani slog igenom enbart för att hon passade in i skönhetsmallen för singer-songwriters på 90-talet. Idag hade hon aldrig slagit igenom på grund av dåligt engelskt uttal och bristfällig sång. Märkligt att hon fortfarande har en karriär – i Kina!

Peo ger ett sympatiskt intryck. Det kommer kanske från hans kristna tro, vilket lär beröras i programmet. Han är kopplad till Livets ord – hardcore. Hans 9 år yngre fru Lotta, som gissningsvis är adopterad från Korea, jobbar som enhetschef på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). De träffades när han såg henne i publiken medan han uppträdde med Sha-Boom.
Senast redigerad av timpani 2024-10-11 kl. 23:10.
Citera
2024-10-11, 23:09
Medlem
timpanis avatar
Tidigare säsonger var väl framträdandena helt live? Nu känns allt åtminstone singback, så bandet fyller ju ingen funktion. Ibland låter det som att även leadsången är förinspelad.
Citera
2024-10-12, 08:45
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av timpani
Louise infriar förväntningarna. Ser bra ut och verkar väldigt glad och trevlig. Hennes band Estraden och engelska alter ego Lou Elliotte är väl värda att kolla upp. Gott om låtpärlor, och Louise sjunger väldigt fint. Hon har gjort de klart bästa tolkningarna. Väldigt svag konkurrens dock.

Dregen är rolig. Kul att se barndomsfoton på honom. Sjunga kan han dock inte.

Samma gäller Arja, åtminstone inte på engelska. Hennes tolkning av Dregen blir nog årets bottennapp. Notera hur hon tittar i golvet mellan varje fras, där artisterna har låttexten på någon monitor. Fascinerande att hon är hela 78 år.

De måste alltid ha med någon tjock negress, så även i år. Seinabo är tråkig, både som person och sångerska.

Och så en kaosblatte i form av spaggen Simon Superti. Han verkar dock trevlig och ödmjuk, trots ett digert brottsregister.

Sophie Zelmani slog igenom enbart för att hon passade in i skönhetsmallen för singer-songwriters på 90-talet. Idag hade hon aldrig slagit igenom på grund av dåligt engelskt uttal och bristfällig sång. Märkligt att hon fortfarande har en karriär – i Kina!

Peo ger ett sympatiskt intryck. Det kommer kanske från hans kristna tro, vilket lär beröras i programmet. Han är kopplad till Livets ord – hardcore. Hans 9 år yngre fru Lotta, som gissningsvis är adopterad från Korea, jobbar som enhetschef på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap (MSB). De träffades när han såg henne i publiken medan han uppträdde med Sha-Boom.
Arja är 79 år inte 78, fyller 80 i december. Det är inte zelmanis engelska som är problemet för mig utan att hon är extremt tråkig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in