2024-10-10, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Åhléns huvudägare Ayad al-Saffar tycker att reklamen på varuhuset blivit för ”woke” och menar att kunderna inte känner igen sig.

Det ska han ändra på.

– Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring, säger ägaren till EFN.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forandringen-for-ahlens--ska-bli-mindre-woke/

Äntligen, eller?
-
Han har ju helt rätt, varför visas det nästan aldrig några av oss ursvenskar i reklamen numera?
Det är ju otoligt fånigt när ca 80 % av den svenska befolkningen består av oss och som han säger, det är ren marknadslogik att spegla majoriteten av kundgruppen.

Dessutom ganska talande att det återigen måste vara en som har raskortet för att kunna säga sanningen.
Senast redigerad av BinaryMachine 2024-10-10 kl. 20:00.
Citera
2024-10-10, 20:07
Medlem
Harrybs avatar
Detta gäller tydligen Toyota med

https://www.friatider.se/toyota-slutar-med-politisk-korrekthet

Har för mig att jag läste någonstans att HD (Harley Davidson) och skulle sluta med woke-reklam

Ta mig tillbaka när reklamerna såg ut så här.🥹

https://youtu.be/S1TnWkqjnzU?si=e8SVp0-wm1Vlr0PA
Citera
2024-10-10, 20:20
Medlem
Trakessons avatar
Kan inte minnas att jag någonsin sett någon Åhlensreklam. Det har jag antagligen men kommer jag inte ihåg den och den inte fick mig att vilja handla där så var den inte särskilt effektiv.
Citera
2024-10-10, 20:25
Avslutad
Haha. När invandrarna tagit över hela Sverige är det definitivt slut med tramset.
Citera
2024-10-10, 20:26
Medlem
Har stört mig i många år på reklambranschens motbjudande rasism.

Att maniskt pressa in en svart, en arab, en asiat och en rödhårig i varenda reklam är enligt mig själva definitionen av rasism.
Presenteras ett kärlekspar i en reklamfilm så är det 8 av 10 gånger en svart man och en vit kvinna. Någon som någonsin sett vice versa?

Detta enorma fokus på ras inom reklamfilmen är det yttersta beviset på den extrema vänstervridningen inom media/copy/creative.

Woke är vänsterns sätt att få dela in folk i raser och grupper och det gör mig fan spyfärdig att konstant se dem jäsa i sin självutropade godhet. Hoppas detta har nått vägs ände snart.

För övrigt föga överraskande att den första företagsledare som uttalar sig om den sjukliga rasismen inom reklambranschen är icke-svensk. Svenskar är i regel fega cuckar som är livrädda för att säga ifrån och därmed drabbas av den skräckinjagande rasiststämpeln.
Citera
2024-10-10, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sagutyren
Åhléns huvudägare Ayad al-Saffar tycker att reklamen på varuhuset blivit för ”woke” och menar att kunderna inte känner igen sig.

Det ska han ändra på.

– Det låter kanske rasistiskt men det är det inte för det är vanlig enkel marknadsföring, säger ägaren till EFN.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/forandringen-for-ahlens--ska-bli-mindre-woke/

Äntligen, eller?
Han är ju en person som vågar säga det självklara och är rak och ärlig, så jag förstår honom. Citatet nedan säger väl allt.

Citat:
– Jag sa som det var: Mina döttrar kommer inte köpa smink på Åhléns för att den här killen sminkar sig.
Citera
2024-10-10, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juristen08
Haha. När invandrarna tagit över hela Sverige är det definitivt slut med tramset.
Invandrare är ju överlag betydligt mer värdekonservativa så det stämmer säkert.
Citera
2024-10-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trakesson
Kan inte minnas att jag någonsin sett någon Åhlensreklam. Det har jag antagligen men kommer jag inte ihåg den och den inte fick mig att vilja handla där så var den inte särskilt effektiv.
Du har sett mängder med åhlensreklam, men den är så intetsägande så man missar den helt enkelt. Nu när du tänker på den kommer du att upptäcka den.
Citera
2024-10-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det är förstås bra, frågan är om det är en trend. Jag tror det. Vänstern har släppt det och hatar judar istället. Det är bra frågan vem som skulle gå ut öppet med det.

Reklam ska förstås rikta sig till köparna. Inte appellera till nån PK-elit,
Vill svenska butiker överleva så måste dom ju göra reklam som säljer. Det är ju det allt går ut på.
Citera
2024-10-10, 22:01
Medlem
Om Åhlens gör reklam med bara blonda svenskar, då ska jag börja handla där.

Företag med negerreklam eller marknadsför islam bojkottar jag av ren princip.
Citera
2024-10-10, 22:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MandalayBay
Har stört mig i många år på reklambranschens motbjudande rasism.

Att maniskt pressa in en svart, en arab, en asiat och en rödhårig i varenda reklam är enligt mig själva definitionen av rasism.
Presenteras ett kärlekspar i en reklamfilm så är det 8 av 10 gånger en svart man och en vit kvinna. Någon som någonsin sett vice versa?

Detta enorma fokus på ras inom reklamfilmen är det yttersta beviset på den extrema vänstervridningen inom media/copy/creative.

Woke är vänsterns sätt att få dela in folk i raser och grupper och det gör mig fan spyfärdig att konstant se dem jäsa i sin självutropade godhet. Hoppas detta har nått vägs ände snart.

För övrigt föga överraskande att den första företagsledare som uttalar sig om den sjukliga rasismen inom reklambranschen är icke-svensk. Svenskar är i regel fega cuckar som är livrädda för att säga ifrån och därmed drabbas av den skräckinjagande rasiststämpeln.

Jag såg vice versa idag med en bunt mulattbarn men det skiter jag i för det är samma sak rent krasst.

I Sverige ska det vara svenskar i reklamen.

Visst någon gång kan det väl vara nån arab eller blandmix för att spegla samhället men det ska liksom inte vara kutymet.
Citera
2024-10-10, 22:25
Medlem
LucioFontanas avatar
Det kommer bli svenskar i all reklam i framtiden när alla företag ägs av invandrare. Varför ska en svartskalle säga det som alla svenskar tycker? Därför att svenskar är efterblivna lama idioter. Detta med reklam har jag påtalat i 10 år. Jag köper inte en pinal av företag som har negrer i reklamen. Och inte av Åhléns heller även om de kommer ha svenskar i reklamen. Det e bara en tidsfråga innan Åhléns går omkull, skatterna betalas inte, momsen betalas inte, lönegarantinämnden går in och företaget återgår till största fordringsägare säljaren av Åhléns. Kostnad för svenska staten 100 tals miljoner. En svartskalle säger det som svensken vill höra. Har inte fattat det ännu. Blåbär!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in