Citat:
Ursprungligen postat av
MandalayBay
Har stört mig i många år på reklambranschens motbjudande rasism.
Att maniskt pressa in en svart, en arab, en asiat och en rödhårig i varenda reklam är enligt mig själva definitionen av rasism.
Presenteras ett kärlekspar i en reklamfilm så är det 8 av 10 gånger en svart man och en vit kvinna. Någon som någonsin sett vice versa?
Detta enorma fokus på ras inom reklamfilmen är det yttersta beviset på den extrema vänstervridningen inom media/copy/creative.
Woke är vänsterns sätt att få dela in folk i raser och grupper och det gör mig fan spyfärdig att konstant se dem jäsa i sin självutropade godhet. Hoppas detta har nått vägs ände snart.
För övrigt föga överraskande att den första företagsledare som uttalar sig om den sjukliga rasismen inom reklambranschen är icke-svensk. Svenskar är i regel fega cuckar som är livrädda för att säga ifrån och därmed drabbas av den skräckinjagande rasiststämpeln.
Jag såg vice versa idag med en bunt mulattbarn men det skiter jag i för det är samma sak rent krasst.
I Sverige ska det vara svenskar i reklamen.
Visst någon gång kan det väl vara nån arab eller blandmix för att spegla samhället men det ska liksom inte vara kutymet.