Jag upplever stark och ångestframkallande sekundärskam. Ord som aldrig - aldrig - ska användas i bröllopstal: knulla, kuk, bra i sängen. Jag har inte klarat att ta mig igenom hela klippet ännu.
Var det gott omdöme av svt att sända talet, borde det ha återgetts i skattefinansierad public service? Skadar det personen som höll talet? Skadar det den/de vilka talet tillägnades?
Bra presentation av alla, tycker det nu blev lätt att komma ihåg vilka som parats ihop. Elsa och komikeradvokaten:
Väldigt lika festpersonligheter, liknande jargong, samma festa-hela-natten-vana. Omöjligt att säga hur vardagen kommer att te sig men de verkar båda mycket unga och lite barnsliga/ytliga. Kanske en supermatch just därför, men känslan säger nej. Pajparet: oj så glada de blev när de fick varandra! Inte svårt att föreställa sig en långsiktig relation mellan dem. Båda verkar försiktiga och snälla, de kan få ett trevligt liv ihop i stillsamhet. Men kompisens tal: va? Katastrof. Selma och Andreas: Nej. Tror inte på dem. Påminner om Agust och Carro. Selma är inte redo känslomässigt för det här steget. Andreas verkar vara en mogen man emotionellt. Inget fel på nån av dem men nej, blir det ett par av dem är det för att Andreas är inkännande och anpassar sig. Andreas pappa: kärleksfull, empatisk, känslosam. Kan tänka mig att Andreas brås på honom. Magnus och Hector: svårt att säga. Tror de är väldigt olika. Båda vill det här väldigt mycket och har mycket gemensamt så kanske det kan gå bra, men tveksamt.
I övrigt är det lite lustigt med expert som flugits in från London men i stort ser jag än så länge inga problem med ”experterna”.
Får också Agust och Carro-vibbar av dem, även om hon inte är lika elak. Men vilken expert värd namnet castar henne till detta programmet? Dessutom tillsammans med en känslig kille. Ren ondska. Igen.
Citat:
Ursprungligen postat av Petronius
Kan en kvinna acceptera en man med sådan mesig och ynklig röst som Pajmannen? Svar Nej.
Elsa överskattar gravt sitt eget utseende. Advokaten skulle lätt kunna få en betydligt snyggare och yngre, framgångsrik tjej bara genom att dejta runt lite allmänt.
Getens äckliga skägg borde pixlas.
”Kvinna”? Chihuahua-ägaren är väl en liten flicka, ingen kvinna. Tror han är helt rätt för honom och att hon skulle bli rädd av värsta karlakarlen.
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Avsnitt 2:
Jag upplever stark och ångestframkallande sekundärskam. Ord som aldrig - aldrig - ska användas i bröllopstal: knulla, kuk, bra i sängen. Jag har inte klarat att ta mig igenom hela klippet ännu.
Var det gott omdöme av svt att sända talet, borde det ha återgetts i skattefinansierad public service? Skadar det personen som höll talet? Skadar det den/de vilka talet tillägnades?
Det är aldrig övre medelklass eller överklass som söker till programmet. De har ingen koll.