2024-10-10, 09:25
Medlem
Efter att ha läst och hört allt om Playa målet,där polis o åklagare planterar bevis mm,så kan jag säga att jag är Team Falk.
Håller alla tummar för att han går loss. Förra gången satt han häktad i FYRA år,pga olagligheter från polisen.
Citera
2024-10-10, 10:18
Medlem
EjSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loudpipe77
Efter att ha läst och hört allt om Playa målet,där polis o åklagare planterar bevis mm,så kan jag säga att jag är Team Falk.
Håller alla tummar för att han går loss. Förra gången satt han häktad i FYRA år,pga olagligheter från polisen.

Ja samma här... Dom manipulerar bevisföring och förföljer honom världen runt - sjukt agerat av en myndighet. Lägg all energi på att lösa problemen här på Svensk mark kan man tycka.

/ Team Falk
Citera
2024-10-10, 13:39
Avslutad
Efter tio år utomlands var Jonas Falk, 52, en av Sveriges mest ökända brottslingar, tillbaka i Sverige. Från häktet i Kronoberg i Stockholm var han med på länk tillsammans med sin försvarsadvokat Tobias Enochson när en häktningsförhandling mot honom ägde rum vid Södertörns tingsrätt vid lunchtid på torsdagen.

Jonas Falk häktades på sannolika skäl misstänkt för försök till grov utpressning och medhjälp till grov mordbrand efter att ha varit häktad i sin utevaro.

Åklagare Anna Stråth som leder utredningen mot Jonas Falk yrkade på att Falk skulle häktas för samma brottsrubriceringar som varit mot honom sedan tidigare. Jonas Falk och försvarsadvokat Tobias Enochson bestred häktningen och samtliga yrkanden. Jonas Falk förnekar gärningarna.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1296168
Citera
2024-10-10, 15:35
Avslutad
Falk häktades på torsdagen. Hans kvinnliga, 61-åriga släkting, som greps i slutet av april har suttit häktad i målet fram till nyligen, har släppts på fri fot, men misstankarna om försök till grov utpressning mot Kuylenstierna kvarstår. Kvinnan åtalades däremot för grovt narkotikabrott, eftersom man påträffade drygt sex kilo cannabis i hennes bostad när hon greps. Målet togs upp i Eskilstuna tingsrätt där hon friades här om dagen, hennes sambo dömdes dock till två års fängelse.

https://www.dn.se/sverige/falk-haktad-for-forsok-till-grov-utpressning/
Citera
2024-10-10, 17:26
Medlem
Info om advokaten som får mig skratta högt. Helt sjukt vilka babbeadvokater vi har numer.

Citat:
I polisens utredning målas bilden av honom som medhjälpare till Playa-Jonas Falk i utpressningen av börsbolagsdirektören Joachim Kuylenstierna.

Men där finns mer: Anklagelser om svartlån med ockerränta, indrivning på nattklubben Spy Bar, misstankar om fusk på högskoleprov och tidiga varningar i juristkarriären.

Frågan som kvarstår: Hur kunde han bli advokat?
https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/hur-kunde-zinar-budak-bli-advokat/

Han är åtminstone driftig. Som en superskurk i Batman.
Citera
2024-10-10, 20:06
Medlem
Citat:

Spansk åklagare tycker annorlunda. Trots utlämningen till Sverige så är han fortfarande "utredningshäktad" för att ha varit en av fyra ledare för en enorm kokainimport i Spanien. Åklagarna vill ha 18 år och miljoner euros i böter.
Citera
2024-10-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MMX-CPH
Spansk åklagare tycker annorlunda. Trots utlämningen till Sverige så är han fortfarande "utredningshäktad" för att ha varit en av fyra ledare för en enorm kokainimport i Spanien. Åklagarna vill ha 18 år och miljoner euros i böter.

Källa?
Citera
2024-10-10, 20:20
Medlem
Apropå artikeln i DN häromdan om utpressningsrättegången: Nu är det offerkofta som gäller och uppenbarligen har Kuylenstierna en hel liten armé av mediakonsulter som vill få oss att tro att han aldrig har haft något att göra med varken Jonas Falk eller Harriette Broman. Att utpressa någon mot dödshot är en vidrig form av kriminell verksamhet. Men, Kuylenstierna borde ha tänkt på det innan han tog emot 27 mn kr av Falk & Broman.
Här finns en tidslinje med delar av fuppen som förklarar bakgrunden och utpressningen. En intressant historia som säger mycket om dagens Sverige. Efter att läst fuppen så är jag ännu mer förvånad över att Kulyenstierna aldrig blev åtalad i det ursprungliga Playamålet 2012.
https://rikardanderson.blog/2024/10/07/kommentarer-till-utpressningen-mot-joachim-kuylenstierna/
Citera
2024-10-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mannenmed2huvud
Källa?

Fiscalía antidroga i Madrid - 24 januari 2024. Det är därför Falk har haft daglig anmälningsplikt på Juzgado de Paz i Sitges.
Citera
2024-10-10, 21:02
Medlem
PerOFs avatar
Citat:
Apropå artikeln i DN häromdan om utpressningsrättegången: Nu är det offerkofta som gäller och uppenbarligen har Kuylenstierna en hel liten armé av mediakonsulter som vill få oss att tro att han aldrig har haft något att göra med varken Jonas Falk eller Harriette Broman. Att utpressa någon mot dödshot är en vidrig form av kriminell verksamhet. Men, Kuylenstierna borde ha tänkt på det innan han tog emot 27 mn kr av Falk & Broman.
Här finns en tidslinje med delar av fuppen som förklarar bakgrunden och utpressningen. En intressant historia som säger mycket om dagens Sverige. Efter att läst fuppen så är jag ännu mer förvånad över att Kulyenstierna aldrig blev åtalad i det ursprungliga Playamålet 2012.
https://rikardanderson.blog/2024/10/07/kommentarer-till-utpressningen-mot-joachim-kuylenstierna/

Visst är det så. Och detta måste vara en av landets mest väldokumenterade skulder. Eftersom åklagare utrett skulden i ett annat brottmål mot fastern. Det gällde misstanke om penningtvätt. Det går att ladda ned brottsutredningen som refereras till tidigare i denna tråd. Och ta del av materialet. Det är sida upp och sida ner med pengar som betalts ut. Jag har för mig att hon blev friad, men sakförhållandena gäller ju ändå, och alla pengarna som fastighetsbolaget så frikostigt tagit emot genom åren.

Man kan tycka att skulder ska betalas. Dock ska de inte drivas in med ocker. Och de 6 miljonerna som redan betalts i utpressningspengarna för damunderkläderna ska väl räknas av från skulden? Eller har jag helt missuppfattat detta. Annars är det bara 94 miljoner kvar att betala.

Kan det bli så att målsägaren blir tilldömd att betala tillbaka skulden till den misstänkta gärningsmannens faster? Dock kan pengarna förverkas av staten, om de intjänats oegentligt. Det var det som hände bärplockna i Åsele i ett annat omtalat brottsmål.. De blev till slut fråndömda pengarna. Och fick fängelse dessutom.
Citera
2024-10-10, 21:08
Medlem
Citat:

Hur kom polis in i hans dator? Inte bra krypterad ?
Citera
2024-10-10, 21:51
Medlem
Citat:

Jag är med i team Falk 100%. Det dom gjorde mot honom är en rättsskandal som tystats ner.
Oavsett om han var skyldig eller ej, så kan man inte göra så mot en människa.

Tror han kommer frias även i detta fall, och i fallet som gäller Spanien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in