Citat:
Ursprungligen postat av
Kokadu
Jeg våger meg til å påstå at ingen av disse til stadig nevnte ulike kriminelle her inne ville utsette ei 68-årig kone, mor og bestemor for det hun ble utsatt for akkurat denne dagen i hennes eget hjem for noen skarve millioner. Det er kun et fåtall personer som har dette ovennevnte i seg og handlingsrommet som kreves for å gjennomføre det. Fru Hagen i live var tydelig av disse vurdert til å være en reell trussel mot det de drepte henne for som var langt mer enn noen skarve millioner.
Hvem sikter du til her? Familiemedlemmer eller slektninger av TH? Eller forretningspartnere?
Har tenkt litt på dette med kriminelle, og det er jo en kjensgjerning at de færreste kriminelle
i Norge ville være i stand til å delta i noe slikt som dette uten å til slutt bli tatt. Den så langt
smarteste yrkeskriminelle i Norge, D@vid Tosk@, greide å holde seg unna politiet i et års tid
hvis jeg husker riktig. Men han ble tatt, i Spania, på en internettkafé. De hadde klart å spore ham.
L@rs H@rnes, som kanskje ikke kan karakteriseres som spesielt smart, men voldelig og farlig
nok for dem som legger seg ut med ham, prøvde seg som leiemorder uten at det gikk spesielt bra.
Jeg kan ikke helt tenke meg at det ga mersmak. Hans motiv for å drive med krim, er tydeligvis
å ha det moro og kunne tøffe seg. Ikke spesielt tøft å mislykkes som leiemorder. Særlig ikke
for en erklært rasist som ham, når målet var en pakistansk mann.
Så er det greit å huske at hovedgrunnen til at publikum kjenner til disse folkene, er at de har blitt tatt.
På motsatt side, vet vi at i flere av de uløste drapssakene i Norge, er det nærstående som er
hovedmistenkt, ikke yrkeskriminelle.