2024-10-07, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
ja, men antingen hennes biträdande advokat eller några av barnen har gått ut offentligt med några tankar om allt detta, så här sitter alla tysta i båten...

Ja tystnad är en stor och viktig del i en förhandling tillika utredning. Fint polisen fatta galoppen till slut! Många upplever tystnaden väldigt obehagligt men det är en stor del av spelet. Sen invänta på att någon ska göra första draget.

Fallet har otroligt nog gått från att ha 2 aktörer (TH och AE) till 3 aktörer (TH, Polisen och barnen) Tror inte TH helt räkna med det i ekvationen.

Helt klart är det mycket spännande tider i detta fallet!

Tålamod
Citera
2024-10-08, 12:22
Medlem
Skaanseths avatar
Bare for å få bekreftet fra en advokat ang det man snakket om i forbindelse med "henlagt på bevisets stilling" og "henlagt som intet straffbart forhold". Henlagt på bevisets stilling kan altså bety at det finnes mange beviser mot siktede, og at saken nesten ble løst, mens "henlagt som intet straffbart forhold" er en ren frifinnelse, og at politiet faktisk kan bevise at TH er uskyldig.

– Jobber for omgjøring
Etter å ha fått opplysningene som kommer fram i boken, kommer nå Jonas til å jobbe for at henleggelsen skal bli kodet med begrunnelsen «intet straffbart forhold», og ikke «på bevisets stilling», som den er i dag.
– Jeg føler meg ikke helt renvasket før det blir endret. Jeg går ikke og tenker på dette hele tiden hver dag, men det henger over meg, sier han.
Mannens advokat, Kim Ellertesen, mener det er stor forskjell på de to begrunnelsene for henleggelse.
– «Henlagt på bevisets stilling» er en betegnelse som gjør at det fremdeles henger en mistanke over ham. Det favner bredt, og en sak henlagt på bevisets stilling kan både ha vært nesten mulig å bevise, eller svært lite sannsynlig at har funnet sted, sier Ellertsen.
Han forteller at hans klient ønsker å få saken henlagt som «intet straffbart forhold».
– Det ville være en blank frifinnelse, sier han.

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/var-siktet-for-a-lekke-elabdellaouis-testresultat-foler-meg-ikke-renvasket/17058055/
Senast redigerad av Skaanseth 2024-10-08 kl. 12:31.
Citera
2024-10-09, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Jo, han uttrykte redsel. Husker ikke hvilke ord som hadde blitt brukt, og hva som evt menes med mektige folk. Gærninger som Stig Millehaugen fra gamle Tveita, eller Lars Harnes, vil man ikke ha etter seg. Men det finnes langt mektigere og farligere folk enn det, som får selv Harnes til å skjelve. Folk høyt oppe i losjesystemet, og som har leiefolk som er tidligere spesialsoldater. Dette er folk som er trent til å drepe og frakte lik. Som jeg sa, jeg tror Utengen har kommet i alvorlig klem. Men hva han har sagt til politiet vites ikke. Men det han sa gjorde så siktelsen ble endret fra medvirkning til drap, og til medvirkning til grov bortføring. Jeg tror det kan bety at han tror at han har vært med på bortføring.
Jeg vet ikke hva du mener med handler om noe større. At hun visste noe som var farlig å vite?
De fleste tror vel at det handler om en skilsmisse, men hvem vet. Hun skal jo ha uttrykt redsel før hun forsvant. Det er det flere vitner på.

Nå tror ikke jeg at kryptomannen nødvendigvis hadde noen av disse du navngir i tankene når han snakket om mektige mennesker i sitt første avhør.
Frykten han senere uttrykker i forbindelse med at han selv da er siktet for drap/medvirkning er det naturlig å tillegge at han nå forstår alvoret i denne siktelsen og situasjonen han befinner seg i og med koblingen som finnes til den allerede siktede i saken, nemlig TH.

Jeg tror dette handler om noe «større» for flere av de involverte i dette drapet.
31. oktober 2018 settes fleres drapsplaner ut i livet. Etter lang tids planlegging overfalles hun i egen bolig hvor hun noe senere utsettes for ydmykelse før hun deretter kveles. Så slepes hun meget mulig naken og død til døra, stappes sikkert i ett eller annet og dumpes i et høl ett eller annet sted.

Jeg våger meg til å påstå at ingen av disse til stadig nevnte ulike kriminelle her inne ville utsette ei 68-årig kone, mor og bestemor for det hun ble utsatt for akkurat denne dagen i hennes eget hjem for noen skarve millioner. Det er kun et fåtall personer som har dette ovennevnte i seg og handlingsrommet som kreves for å gjennomføre det. Fru Hagen i live var tydelig av disse vurdert til å være en reell trussel mot det de drepte henne for som var langt mer enn noen skarve millioner.
Citera
2024-10-09, 18:16
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
Nå tror ikke jeg at kryptomannen nødvendigvis hadde noen av disse du navngir i tankene når han snakket om mektige mennesker i sitt første avhør.
Frykten han senere uttrykker i forbindelse med at han selv da er siktet for drap/medvirkning er det naturlig å tillegge at han nå forstår alvoret i denne siktelsen og situasjonen han befinner seg i og med koblingen som finnes til den allerede siktede i saken, nemlig TH.

Jeg tror dette handler om noe «større» for flere av de involverte i dette drapet.
31. oktober 2018 settes fleres drapsplaner ut i livet. Etter lang tids planlegging overfalles hun i egen bolig hvor hun noe senere utsettes for ydmykelse før hun deretter kveles. Så slepes hun meget mulig naken og død til døra, stappes sikkert i ett eller annet og dumpes i et høl ett eller annet sted.

Jeg våger meg til å påstå at ingen av disse til stadig nevnte ulike kriminelle her inne ville utsette ei 68-årig kone, mor og bestemor for det hun ble utsatt for akkurat denne dagen i hennes eget hjem for noen skarve millioner. Det er kun et fåtall personer som har dette ovennevnte i seg og handlingsrommet som kreves for å gjennomføre det. Fru Hagen i live var tydelig av disse vurdert til å være en reell trussel mot det de drepte henne for som var langt mer enn noen skarve millioner.

Ja, jeg vet ikke helt hva du hinter til.
Citera
2024-10-09, 19:04
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Hvem sikter du til her? Familiemedlemmer eller slektninger av TH? Eller forretningspartnere?

Har tenkt litt på dette med kriminelle, og det er jo en kjensgjerning at de færreste kriminelle
i Norge ville være i stand til å delta i noe slikt som dette uten å til slutt bli tatt. Den så langt
smarteste yrkeskriminelle i Norge, D@vid Tosk@, greide å holde seg unna politiet i et års tid
hvis jeg husker riktig. Men han ble tatt, i Spania, på en internettkafé. De hadde klart å spore ham.

L@rs H@rnes, som kanskje ikke kan karakteriseres som spesielt smart, men voldelig og farlig
nok for dem som legger seg ut med ham, prøvde seg som leiemorder uten at det gikk spesielt bra.
Jeg kan ikke helt tenke meg at det ga mersmak. Hans motiv for å drive med krim, er tydeligvis
å ha det moro og kunne tøffe seg. Ikke spesielt tøft å mislykkes som leiemorder. Særlig ikke
for en erklært rasist som ham, når målet var en pakistansk mann.

Så er det greit å huske at hovedgrunnen til at publikum kjenner til disse folkene, er at de har blitt tatt.

På motsatt side, vet vi at i flere av de uløste drapssakene i Norge, er det nærstående som er
hovedmistenkt, ikke yrkeskriminelle.
Citera
2024-10-09, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvem sikter du til her? Familiemedlemmer eller slektninger av TH? Eller forretningspartnere?

På motsatt side, vet vi at i flere av de uløste drapssakene i Norge, er det nærstående som er

Du har rett i det. Det er nærstående som er hovedmistenkt her også.

Snart er det gått seks år siden Anne-Elisabeth ble drept. Og Tom Hagen går fremdeles fri.

Det er fælt at det er slik.
Citera
2024-10-09, 22:07
Medlem
Citat:

Har tenkt litt på dette med kriminelle, og det er jo en kjensgjerning at de færreste kriminelle
i Norge ville være i stand til å delta i noe slikt som dette uten å til slutt bli tatt. Den så langt
smarteste yrkeskriminelle i Norge, D@vid Tosk@, greide å holde seg unna politiet i et års tid
hvis jeg husker riktig. Men han ble tatt, i Spania, på en internettkafé. De hadde klart å spore ham.

L@rs H@rnes, som kanskje ikke kan karakteriseres som spesielt smart, men voldelig og farlig
nok for dem som legger seg ut med ham, prøvde seg som leiemorder uten at det gikk spesielt bra.
Jeg kan ikke helt tenke meg at det ga mersmak. Hans motiv for å drive med krim, er tydeligvis
å ha det moro og kunne tøffe seg. Ikke spesielt tøft å mislykkes som leiemorder. Særlig ikke

Så er det greit å huske at hovedgrunnen til at publikum kjenner til disse folkene, er at de har blitt tatt.

Grunnen til at TH fortsatt går fri er at det ikke er nok bevis mot TH til å dømme ham. Det ser ut til at planleggingen av drapet på AEH er nøye gjennomtenkt for at TH skal gå fri og ikke dømmes til fengsel.
Citera
2024-10-10, 10:49
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Grunnen til at TH fortsatt går fri er at det ikke er nok bevis mot TH til å dømme ham. Det ser ut til at planleggingen av drapet på AEH er nøye gjennomtenkt for at TH skal gå fri og ikke dømmes til fengsel.

THs plan fungerte sikkert bra i teorien, men ble nok noe helt annet når den ble iverksatt.
Jeg tror det er mye som har slått feil. Bl.a. visste neppe TH om denne avtalen med elektrikeren.
Avtalen var muligens løs, altså at Skansen Jr skulle "ringe om en ukes tid", men det er også mulig at de hadde en spesifikk avtale om at han skulle ringe Anne akkurat denne dagen, og at Anne har fortalt TH dette om morgenen, men da var det for seint. De medvirkende var satt i sving, og det kunne ikke stanses.
Har tenkt noen ganger at den egentlige planen var at hun skulle forsvinne på vei opp mot hytta.
At hun skulle kverkes ved en eller annen rasteplass. Men så er det et eller annet med planen som har feilet. Det var jo en som hadde forklart seg falskt i forbindelse med et møte der oppe. Dette skal være Ebbestad, han som fikk bygd ut huset sitt til det dobbelte. En operasjon som må ha kostet masse penger. Ebbestad jobbet i Polaris i Sverige, og hadde millionlønn der som hoved-økonomiansvarlig, men gikk over til TH kort tid før drapet.
Ebbestad var også den som Anne sluttet å gratulere med dagen på Facebook, slik hun hadde gjort hvert eneste år tidligere. Så det er mye mystisk med dette.
Jeg tror det hastet med å få henne drept. TH hadde fått indikasjoner på at hun ville skilles, og at hun hadde begynt å prate om dette til folk rundt seg.
Det er også mulig at de aldri hadde noen plan om å dra til hytta. Dette har vi bare THs ord på (?).
Anne hadde nemlig en avtale hos veterinæren på fredagen, og denne ble ikke avbestilt.
Men om det du skreiv, jeg tror de har en god del beviser og indisier, men hovedbeviset mangler. Liket.
Citera
2024-10-10, 16:31
Medlem
Citat:

Jeg tenker at hverken kjente kriminelle eller ukjente for publikum kriminelle er medvirkere i dette drapet. Planlegger man for og dreper ei mor og bestemor i hennes eget hjem for at ting skal bestå, trekker man ikke inn personer som kan sørge for at akkurat det motsatte skjer i tillegg til at man må sone for et feigt drap. Neh!
Citera
2024-10-10, 17:46
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Jeg tenker at hverken kjente kriminelle eller ukjente for publikum kriminelle er medvirkere i dette drapet. Planlegger man for og dreper ei mor og bestemor i hennes eget hjem for at ting skal bestå, trekker man ikke inn personer som kan sørge for at akkurat det motsatte skjer i tillegg til at man må sone for et feigt drap. Neh!

Det virker som at du mener at familien har stått sammen om dette. TH, sønnen, og de to døtrene.
Kabalen går opp hvis vi sier at det er familien, og evt MB som har vært med på dette.
Slettesnoken kom med denne teorien for noen år siden, før alt det vi vet nå hadde kommet fram. Han ble forsøkt frosset ut herfra av flere, men man skal se, kanskje han har rett. Da snakker vi om en familie som er så sammensveiset som en creepy amerikansk sekt, der famliemedlemmene/disiplene gjør det som lederen ber dem om, samme hva. Leste om en sekt i USA der lederen fikk mange hundre til å begå selvmord, så det er utrolig og skremmende hvilken makt en psykopat faktisk kan ha.
Verken sønnen til TH, eller eldstedatteren var på jobb denne dagen. Det åpner jo faktisk for at de i teorien kan ha hatt en rolle her.
Det er snakk om mange penger i bildet. Hele familien har nå valgt å nekte å forklare seg noe mer i avhør.
Mest nærliggende er det jo å tenke på folk som er dømt for alvorlig kriminalitet, som kan være av de som står bak. T*r# %&hrf*d, Stig Millehaugen, Lars Harnes. Disse er skruppelløse, noe de sannsynligvis har blitt etter en ødelagt oppvekst. Men trenger ikke være kriminelle som står bak. Hvis man studerer Dung-saken, så ser man jo hva som er mulig.
==================================

Namnet maskat.

* = o
# = e
& = a
% = b
+ = i

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2024-10-10 kl. 21:31. Anledning: Maskering namn
Citera
2024-10-10, 20:10
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Du har rett i det. Det er nærstående som er hovedmistenkt her også.

Snart er det gått seks år siden Anne-Elisabeth ble drept. Og Tom Hagen går fremdeles fri.

Det er fælt at det er slik.

Sikter først og fremst til drapene på Dung Tran Larsen og Per Vålnes.
I Dung-saken var både mor, far og bror av Bjarte siktet for drap.
Saken ble henlagt på bevisets stilling, og siktelsene frafalt.
I Vålnes-saken var hans tidligere kjæreste, hennes nye kjæreste samt en venn av dem siktet for drap.
Saken ble etter lang tids etterforskning henlagt på bevisets stilling.
Ofrene i disse sakene er ikke blitt funnet.

Hovedpoenget mitt er at i begge tilfellene var det nærstående personer som både hadde
motiv og mulighet til å utføre drapene. I begge tilfellene var det nærstående personer som
sist så ofrene. Det var også de samme som senere ble mistenkt og siktet for drap, som hadde
meldt ofrene savnet.
Citera
2024-10-10, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Det virker som at du mener at familien har stått sammen om dette. TH, sønnen, og de to døtrene.
Kabalen går opp hvis vi sier at det er familien, og evt MB som har vært med på dette.
Slettesnoken kom med denne teorien for noen år siden, før alt det vi vet nå hadde kommet fram. Han ble forsøkt frosset ut herfra av flere, men man skal se, kanskje han har rett. Da snakker vi om en familie som er så sammensveiset som en creepy amerikansk sekt, der famliemedlemmene/disiplene gjør det som lederen ber dem om, samme hva. Leste om en sekt i USA der lederen fikk mange hundre til å begå selvmord, så det er utrolig og skremmende hvilken makt en psykopat faktisk kan ha.
Verken sønnen til TH, eller eldstedatteren var på jobb denne dagen. Det åpner jo faktisk for at de i teorien kan ha hatt en rolle her.
Det er snakk om mange penger i bildet. Hele familien har nå valgt å nekte å forklare seg noe mer i avhør.
Mest nærliggende er det jo å tenke på folk som er dømt for alvorlig kriminalitet, som kan være av de som står bak. T*r# %&hrf*d, Stig Millehaugen, Lars Harnes. Disse er skruppelløse, noe de sannsynligvis har blitt etter en ødelagt oppvekst. Men trenger ikke være kriminelle som står bak. Hvis man studerer Dung-saken, så ser man jo hva som er mulig.

Jeg tror ingen av disse skruppelløse og stadig nevnte har noe med drapet på henne å gjøre. Ingen skruppelløse yrkeskriminelle ikke nevnte for den delen. Jeg tror heller ikke MB er involvert i dette. Og heller ikke alle barna. Det er svært vanlig at familie har vanskelig for å tro at noen som står dem nær har tatt livet av en av deres nærmeste. Man ser stadig i slike saker at de lever i fornektelse og velger å gi sin støtte til drapspersonen, selv etter at denne er dømt for ugjerningen.

Jeg tror imidlertid at TH er involvert i drapet på henne. Jeg tror som kjent at han er YObestefar. At han 31. oktober gikk hjem og kvalte henne rundt tidlig lunsjtider. Det er mange funn på åstedet som peker i retning av at han er hennes drapsmann.
Men han var ikke alene om dette. Jeg tror det finnes flere medvirkere. Og at hun i tillegg til hos TH, hos flere av disse også var vurdert til å utgjøre en trussel mot deres greier dersom man ikke ryddet henne av veien.
Man medvirker ikke i et drap på en 68-årig mor og bestemor fingert som en kidnapping uten at man forstår risikoen man løper ved å gjøre det. Særlig ikke slik dette var planlagt. Det må ha vært ansett å være verdt det liksom. Man har måttet leve med dette etterpå. Tenker ikke da at det å ha tatt livet av henne preger de nevneverdig. Men frykten for å bli tatt for dette kjennes det nok på. Stadig. Og fortjent.

Vi får bare vente og se hvem politiet tauer inn som neste nå Skaanseth. Tror det nærmer seg.
==================================

Namnet maskat.

* = o
# = e
& = a
% = b
+ = i

/Mod
Senast redigerad av Chantre 2024-10-10 kl. 21:30. Anledning: Maskering namn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera