Citat:
Ursprungligen postat av
george.sthlm
jag har nu plöjt expressen, aftonbladet, krönikor osv.
Polisen säger att det är ett kriminellt nätverk. Kan mycket väl vara så. Vem vet ?
Han själv säger att dom inte sysslar med någon kriminell verksamhet. Han är dömd för skattebrott
för länge sedan.
Men ni som vet så jävla mycket, vad består kriminaliteten i sverige av ?
narko, vapenhandel, smuggling, utpressning , vadslagning ?
Måste ju vara sveriges sämsta ( eller bästa ) MC gäng eftersom dom aldrig åker dit eller sämsta
eftersom dom inte har någon aktivitet.
All media väljer ju att bara skriva "gängkriminella" inte "Comanches" orsaken måste ju vara att
inte en jävel inkl mej själv hört talas om Comanches för en vecka sedan.
Hade det varit Hells Angels så hade ju alla vetat var det var. Va fan ÄR en comanche ? Indian ?
Är han indianhövding ?
Comanches är gamla Satudarah.
https://www.expressen.se/kvallsposten/16-ar-i-fangelse-for-mord-och-styckning/
Citat:
Ursprungligen postat av
Erik Öst
Om jag inte minns fel så kunde inte nationalister på 90-talet använda den "demokratiska" rättsstaten när de försökte framföra sitt politiska budskap som håller på att krossa landet så behövde de livvaktsskydd av mc-gäng med betydligt bättre våldskapital än den löjliga svenska fjolliga Polisen hade på den tiden?
Jag tog upp detta tidigare. Ja, det finns ibland politiska (eller andra) rörelser som av olika skäl bedömer att de behöver ett visst våldskapital.
Frågan är dock varför de i så fall inte byger upp ett eget i stället för att hänga med MC-gäng som är inblandade i narkotika och beställningsmord? Jämfört med det så framstod ju både SA och SS i Tyskland (innan andra världskriget iaf.) som hyvens gossar. Jag tror också att det hade ansetts vara mycket sämre optik om det var ett MC-gäng som stod för säkerheten på Hitlers möten, jämfört med att de hade egna nazistkårer.