2024-10-09, 21:26
  #466273
Medlem
Jack.Elams avatar
Twittertråd, verkar handla om en Rysk gräsbrand igen.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1844090412689977509
Citat:
/1. About half an hour ago, there was an attack on a Russian warehouse in Oktyabr'skii, Krasnodar region of Russia.

Official Ukrainian statement is that a storage with Shahed kamikaze drones was targeted by the Ukrainian NAVY (usually that means that Neptune missile was used for the attack). As claimed, 400 Shahed kamikaze drones were stored there.
Citera
2024-10-09, 21:34
  #466274
Medlem
Onyourknees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Twittertråd, verkar handla om en Rysk gräsbrand igen.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1844090412689977509
Bra jobbat av Ukraina, ryssen ska känna att det kostar att följa psykopaten i Kreml.
Citera
2024-10-09, 21:35
  #466275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Vilken jädra smäll. 400 ryska Shahed drönare small. Hoppas många ryska soldater strök med samtidigt:

https://x.com/PStyle0ne1/status/1844085933978825142

Verkligen. Hoppas det stämmer att det var så många drönare där. Bara måste va ruskigt dyrt för smutsryssen. Hoppas lite kompetenta ryssar fick smaka på ochså.
Citera
2024-10-09, 21:42
  #466276
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Twittertråd, verkar handla om en Rysk gräsbrand igen.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1844090412689977509

Dom gör mer nytta i ryzzland än i Ukraina 👌
Citera
2024-10-09, 21:43
  #466277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Twittertråd, verkar handla om en Rysk gräsbrand igen.

https://x.com/bayraktar_1love/status/1844090412689977509

Ja se där!är satt
den. Redan. Några nya miljoner upp i rök. Utmärkt.

"Ukrainas försvarsstyrkor attackerade Shahed-lagringsbasen i Krasnodar-regionen i Ryska federationen
Tatyana Oliynyk – onsdagen den 9

Den 9 oktober attackerade Ukrainas försvarsstyrkor lagringsbasen "Shakhediv" nära byn Oktyabrskyi i Krasnodar-regionen i Ryska federationen."
Källa : Försvarsmaktens generalstab

Bokstavligen : "I dag attackerade strejkgruppen för styrkorna och utrustningsgruppen för marinstyrkorna för de väpnade styrkorna i Ukraina, i samarbete med enheterna från säkerhetstjänsten i Ukraina, lagringsbasen för Shahed UAV, belägen nära bosättningen av Oktyabrsky i Krasnodar-regionen i Ryska federationen."



https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/9/7478950/


Ingen.rast ingen ro. Dags för nästa.
Det kommer mera, mycket mera.

PS det ryska luftvärnet funkar inte DS
Bara att brassa på.
__________________
Senast redigerad av Antistalk 2024-10-09 kl. 21:46.
Citera
2024-10-09, 21:53
  #466278
Medlem
Ryssland fortsätter med sin terror mot Ukrainsk obeväpnad civilbefolkning
Som vanligt

Ryska trupper inledde attack UAV från söder
Tatyana Oliynyk – onsdagen den 9 oktober 2024, 22:43

På kvällen den 9 oktober sköt den ryska armén attackdrönare från söder.

Källa: Flygvapnet

Detaljer: Klockan 21:54 rapporterades det om hotet om användning av attackfientliga UAV:er för Kherson- och Mykolaiv-regionerna.

https://www.pravda.com.ua/news/2024/10/9/7478954/

Nu ser vi fram mot ett effektivt Ukrainskt luftförsvar som vanligt.
Ryssarna är I panik nu.
Inget funkar för imvasionsarmen.
Inget som rysk desinformation, lögn och
Hot kan ändra på.
Verkligheten vinner alltid till slut
I.ett informationssamhälle 2024.
__________________
Senast redigerad av Antistalk 2024-10-09 kl. 21:57.
Citera
2024-10-09, 22:07
  #466279
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Säg mig, säg mig.

Hur går det för pissryssen att bomba till sig kärlek från ukrainarna? Hur går det för pissryssen att bomba till sig kärlek från ”lillebror”, från ”de små ryssarna”?

Jag skulle säga, ”så där”, särskilt efter att ryzzfittorna har våldtagit sexåringar, spräckt ändtarmen på ukrainska krigsfångar, bundit ihop händerna bakom ryggen på ukrainska pensionärer och gett dem ett nackskott. Men vad tycker du? Går det verkligen jättebra för pissryssarna att bomba till sig kärlek?

Jag tror inte ryssar genetiskt är mer onda än tyskar, israeler, amerikaner, saudier, serber eller kroater. Jag tror ditt resonemang som stinker kollektiv hämd är en del av root-cause till all skit vi ser.. knte på något sätt en "lösning"..
Citera
2024-10-09, 22:08
  #466280
Avstängd
Timothy.McVeighs avatar
Mördare benådad av Putin – mördar igen
Stred i Ukraina – knivdödar ännu en kvinna

https://www.expressen.se/tv/nyheter/varlden/mordare-benadad-av-putin-mordar-igen/

Gulliga soldater ryssarna har hittat i fängelserna...
Citera
2024-10-09, 22:09
  #466281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nu var det ju ändå Ryssland som började bete sig oacceptabelt, eller hur? Sanktionerna är endast ett mycket milt svar på oerhört brutala ryska aggressioner.

Nota bene, det är du som helhjärtat stödjer det våld och död Ryssland sprider i ett fredligt grannland.

Är det viktigt för dig vem som "började".. Många glömmer vem som startade ett liknande krig 1967, nuförtiden också...

Mer konstruktivt att försöka hitta lösningar på vapenvila och fred än att bara älta historien. På samma sätt som både Putin, Zelensky, Palestinier och Israeler tyvärr gör idag...
Citera
2024-10-09, 22:11
  #466282
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapsillen
Det blir ju lite löjeväckande att betona Ukraina som failed och bara erkänna vissa problem med Ryssland. Verksamheten är ju tvärt om att visst har Ukraina problem, stora sådana, men dom jobbar med det till skillnad från Ryssland.

Preciserat - vad gör Ukraina?
En av EU-s presidenter (det finns 3) meddelar att utan amerikanskt stöd skulle Ukraina sluta kriga inom 14 dar - för då skulle de ha slut på vapnen.
Så vad är det de jobbar med?
Kan det vara att någon höjdare inom hälsomyndigheterna simmar i pengar. Fast det verkar mest vara hennes son som gör det - enligt alla bilder. Pengar som folk betalat för att inte ska behöva gå ut i kriget, att de av hälsoskäl inte kan göra det.
Men, men, men - det kan ju inte vara så! De är ju anfallna... bör försvara sig...
Citera
2024-10-09, 22:13
  #466283
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Det är som du försöker få tiden före den fullskaliga invasionen 2022 att vara höljd i ett dunkel. Så är det ju inte. Alla såg vad som verkade ske, och västledare försökte - med prat - få Putin att lugna sig.

Det var förgäves. Ryssland attackerade med mark- flyg- och sjökrafter. Med en förvånansvärd brutalitet. Det finns klipp för alla att se där ryssarna nöjesskjuter på flyende ukrainare.

Det var först då Väst började skicka vapen i en större omfattning.

Du som verkar tycka att du är så smart.. Hur ser du att krigslutet ser ut i Ukraina? Och hur länge tror du det tar och tror du Ukraina kommer få tillbaka krim?
Citera
2024-10-09, 22:15
  #466284
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
De försvårar bara för icke-militärer i Ryssland.. Sanktionerna drabbar inte fabrikerna som tillverkar 155mm ammo. De slår inte mot det man påstår.. De leder på sikt bara till mer hat. Det är samma typ av tankesnubblande som man gör i Israel, där man tror att man kan bomba sig till att bli älskade.

Citat:
Ursprungligen postat av ABanderas68
Säg mig, säg mig.

Hur går det för pissryssen att bomba till sig kärlek från ukrainarna? Hur går det för pissryssen att bomba till sig kärlek från ”lillebror”, från ”de små ryssarna”?

Jag skulle säga, ”så där”, särskilt efter att ryzzfittorna har våldtagit sexåringar, spräckt ändtarmen på ukrainska krigsfångar, bundit ihop händerna bakom ryggen på ukrainska pensionärer och gett dem ett nackskott. Men vad tycker du? Går det verkligen jättebra för pissryssarna att bomba till sig kärlek?

Citat:
Ursprungligen postat av slipperyslope
Jag tror inte ryssar genetiskt är mer onda än tyskar, israeler, amerikaner, saudier, serber eller kroater. Jag tror ditt resonemang som stinker kollektiv hämd är en del av root-cause till all skit vi ser.. knte på något sätt en "lösning"..


Nähä.


Men trots det, enligt ditt bakvända, hemmasnickrade, resonemang, att pissryssar, genetiskt sett inte är ”annorlunda” eller mer onda än israeler, amerikaner, saudier, serber, eller Kroatier.

Så är det bara ryssfittor. Vi ser i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in