Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Att skylla och lämna över ansvaret på andra föräldern när man själv kan lyfta luren och ringa en tandläkarmottagning i närheten visar brist på ansvar. Så är det oavsett vad du tycker och vilka regler som du hittat på i din märkliga värld.
Du skriver förövrigt bara nonsens och ser uppenbarligen inte till barnets bästa, utan du ser till Kräftans bästa. Du curlar 35 åriga Kräftan. Läskigt
Jag avslutar diskussionen här. Så får du gafflar vidare med någon annan. Jag är inte intresserad.
Go kväll.
När den andra föräldern är boendeförälder och skiter i tandläkartider så är det fullt relevant att både bli förbannad och att kritisera.
Du skiter i barnets bästa - det enda du söker är skäl att hata på Chrippa och Linnea.
Citat:
Ursprungligen postat av
111-111
Jag har inte någonstans påstått att Julia är fri från ansvar. Hon är lika delaktig.
Det andra du tjatar hål i huvudet på de som orkar läsa dina alster tänker jag bara är för att du är arg på alla som Chrippa är arg på.
Jag tolkade det som att du ansåg att han inte fick kritisera Julia.
Nej, faktiskt inte - jag är inte ett dugg arg på t ex Jocke. Jag har inga skäl att vara arg på honom - däremot anser jag att han förtjänar kritik när han beter sig som en idiot. Det däremot betyder inte att jag alltid anser att han är en idiot.
Vilka övriga du menar vet jag inte
Citat:
Ursprungligen postat av
Spritnota
Undantaget Linnéa, kan du ju inte vara seriös?
Lååååååångt innan Chrippa och Julia gjorde slut, var en återkommande kritik att barnet KONSTANT sög eller halvtuggade på en pommes och drack sötad dryck.
Kritiken var allt från elakheter som "hon är redan tjock" och glåpord, till att "så fort hon pratar eller pekar på något på andra sidan gatan, öppnas ett fack i barnvagnen och det trycks in en pommes eller godisklubba i näven på henne".
Chrippa själv, sade när han hatade på Linnéa, att en sak han gav henne rätt i de två ofta tjafsade var att barnet istället för gränser fick mutor för att uppföra sig.
Fast jag ser oftare barnet äta frukt än godis när hon är med Chrippa.
Vad som hände långt innan Chrippa och Julia gjorde slut har jag inte en aning om faktiskt.
Citat:
Ursprungligen postat av
mutemute123
Jag tycker också att Julia brister i omsorg men det ligger lika mycket på chrippa om tösen får akut ont när hon är hos honom, då gör man allt för att hitta en tandläkare, han skulle till och med kunna hitta en akuttid hos en privat tandläkare.
Det som är bra är väl att en tandläkare anmäler snabbt till soc om barnet har dålig tandhälsa, inte jätte vanligt att barn får hål i mjölktänder.
Sen känns det ju orimligt att testa massa godis i vloggar om nu barnet har så ont i tänderna.
Det har jag ju redan sagt att jag håller med om - men det förtar inte att Julia hade ansvaret som boendeförälder och att Chrippa har rätt att bli förbannad på henne.
En tandläkare anmäler till soc? När infördes det -- i förrgår eller?. Tandläkare anmäler uteblivna tider - vilket Julia lät ske - och i kombination med det möjligen dåliga tänder.
Det normala när ett barn har dåliga tänder och föräldrarna är med och lyssnar och samarbetar så sker ingen anmälan till soc. Då krävs långt mycket mer än ett hål eller två i mjölktänder.
Hon har väl lagat tänderna. Vloggarna är en liten stund i en helhet. Du ser Jockes ungar äta mycket mer godis och glass och annat skit i vloggarna än du någonsin ser Lillen göra det. Jag är övertygad om att Jockes vloggar visar lika lite av helheten i det avseendet för de barnen som Chrippas gör för Lillen.