2024-10-09, 16:12
Medlem
Orkar inte Bank of Russia förvars skvalpvalutan rubel längre?
Yuan och $ går starkt sen ett tag blir det 100rubel/$ inom kort?
Citera
2024-10-09, 17:58
Medlem
DOTAftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrSchrick

Ja, och då är bara kanske veckor kvar tills Kremls kollaps.

Ryssland bad (dålig ekonomi) - Europe good (bra ekonomi). Det ser vi ju inte minst på arbetsmarknaden, inflationen och börsen i västvärlden senaste 2 åren.

"BOTTNEN UR" mina vänner.
Senast redigerad av DOTAftw 2024-10-09 kl. 18:06.
Citera
2024-10-09, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw

Ryssland bad (dålig ekonomi) - Europe good (bra ekonomi). Det ser vi ju inte minst på arbetsmarknaden, inflationen och börsen i västvärlden senaste 2 åren.

”Putin has tried to raise (borrow) money, by selling 2.4 Trillion Rubles worth of bonds in 2 days. It has not gone well: 0.0352 trillion on the first day and just 0.005 trillion rubles today, have been sold/borrowed”

https://x.com/verekerrichard1/status...42462429434315

Ryzka obligationer verkar svårsålda, gjorts försök i några omgångar med klent resultat.

Skulle enligt er proryzzar vara piece of cake att låna pengar inom landet. Kanske inte var så dumt att tillhöra världssamfundet
Citera
2024-10-09, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw

Lite information som spridits genom året av er proryzzar, samt lite humor 🙃

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)
Citera
2024-10-09, 20:13
Medlem
TVBIEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperHardStarCore
Som vanligt har du bajs i huvudet.
Ge mig ett exempel på ett Airbus- eller Boeingplan som störtat i Ryssland sedan februari 2022 och flögs av ett ryskt flygbolag.
Citera
2024-10-09, 20:56
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE
Ge mig ett exempel på ett Airbus- eller Boeingplan som störtat i Ryssland sedan februari 2022 och flögs av ett ryskt flygbolag.

Ural Airlines Flight 1383. Den 12 september 2023
Citera
2024-10-09, 20:57
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TVBIE

Ett Boeing 777 från Aeroflot tvingades nödlanda i Yuzhno-Sakhalinsk i december 2023 på grund av problem med landningsstället. Detta är en del av en serie tekniska fel som har drabbat ryska flygbolag, vilket förvärrats av sanktionerna som gjort det svårt att underhålla flygplanen
Citera
2024-10-09, 21:02
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Den verkar minska med typ 5% i värde per månad. Intressant är just att Rysslands centralbank skrev att de gjort av med 10% av den strategiska guldreserven i augusti, vilket om du kollar Rubelhistoriken för augusti kanske förklarar vad de försökte göra och misslyckades med.
Citera
2024-10-09, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Den verkar minska med typ 5% i värde per månad. Intressant är just att Rysslands centralbank skrev att de gjort av med 10% av den strategiska guldreserven i augusti, vilket om du kollar Rubelhistoriken för augusti kanske förklarar vad de försökte göra och misslyckades med.

Tror att guldet flygs till säljare som betalning.
Uppgifterna om det är återkommande har dock ingen källa att hänvisa till.
Ryzzfan har börjat göra byteshandel som man gjorde innan uppfinningen pengar fanns.
Citera
2024-10-09, 21:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Tror att guldet flygs till säljare som betalning.
Uppgifterna om det är återkommande har dock ingen källa att hänvisa till.
Ryzzfan har börjat göra byteshandel som man gjorde innan uppfinningen pengar fanns.

Ja men de måste använda guldet för att stödköpa Rubeln också. Det finns väl inget annat de kan använda för att göra de där uppticken man ser hela tiden om man zoomar in.
Citera
2024-10-09, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Ja men de måste använda guldet för att stödköpa Rubeln också. Det finns väl inget annat de kan använda för att göra de där uppticken man ser hela tiden om man zoomar in.

Vinner trumpen valet så kan ryzzland kanske överleva det här, då han är kompis med putte och kommer att häva sanktionerna och ”skapa fred”
Annars tror jag på stagflation och kaos.
Citera
2024-10-09, 21:30
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Vinner trumpen valet så kan ryzzland kanske överleva det här, då han är kompis med putte och kommer att häva sanktionerna och ”skapa fred”
Annars tror jag på stagflation och kaos.

Så enkelt är det inte, om Trump öppnar sanktionerna så riskerar USA att bli sanktionerat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in