Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Du uttrycker dig som den amatör och uppblåsta nolla du är. Någon definition av pengar har du inte förutom en massa flummande som du sen i en ny post motsäger med något annat påstående. Gång på gång har du envisats med att FRB bygger på krediter mot säkerheter. Men det är exakt vad FRB inte gör. Jag tvivlar på att du ens är normalbegåvad. När jag tar upp att traditionell banking egentligen är obsolet och kan ersättas rakt av med de redan existerande och mycket effektivare penning-och obligationsmarknaderna så begriper du så klart ingenting. Men dessa marknader fyller exakt samma funktion och i motsats till FRB så bygger de på kreditgivning mot säkerheter. Då skulle vi få ett penningsystem som separerar pengar och krediter.
FRB är som sagt en ren fantasi som inte existerar. "Pengar" är Riksbankssedlar och -mynt, eller tidigare guld. Där uppstår semantikproblemen för ekonomerna och konspiratorikerna. Bankerna blir när de "undviker att använda pengar genom krediter" och ekonomerna/konspiratorikerna jämställer det med att "skapa pengar" antingen falskmyntare eller framgångsrika alkemister. Inte mitt fel att de sitter på totalt galen semantik.
Därför måste dessa ekonomer och konspiratoriker också klassa svält som frosseri, fred som krig, frihet som slaveri, osv.
Du skrev att du har aldrig pådyvlat mig sånt jag inte skrivit. Styrk då detta påstående med
citat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Iradeorum
Om du vill kalla inte bara Rothbard utan alla anhängare till Von Mises för ”muslimska bankirer” så varsågod.
Du skulle även länka till ett nyare partiprogram för NSDAP om det fanns. Det kan ju inte vara så svårt.