2024-10-09, 14:44
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Kvinnan i fråga är Mattias Karlssons exfru (Gabriella Hedarv). Hon är omgift sedan X antal år (8 år?). Åkesson har bjudit henne och hennes man på ett antal fester - Aftonbladet listar tre större fester, där paret varit närvarande. Enl. Aftonbladet träffades Jimmie Åkesson och Robert Hedarv första gången 2016, så det var väl då som denna Gabriella och Robert Hedarv blev ett par.

Personligen finner jag det helt plausibelt, att Åkesson inte intresserat sig för hennes nye mans fritidsintressen - så funkar de flesta män. Män är som regel inte intresserade av att närmare kartlägga någon väns nya partner.

Instämmer i att en politiker på Jimmies nivå *borde* ha intresserat sig för hennes nye mans fritidsintressen och ff.a. borde Åkesson ha anställt någon för att närmare kartlägga de tilltänkta bröllopsgästerna och inte minst kartlägga gästernas gäster inför bröllopet.

Hade ledaren för riksdagens näst största parti (tillika statsministerkandidat) struntat i att bjuda in 500 gäster till sin bröllopsfestival (underbart ord! ), och istället nöjt sig med att bjuda in bara de allra närmaste så hade inte denna affär existerat öht. Så detta debacle för Åkesson är så självförvållat som det öht kan bli!

Om detta kan vi väl vara överens?
Citera
2024-10-09, 14:51
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
jag har nu plöjt expressen, aftonbladet, krönikor osv.

Polisen säger att det är ett kriminellt nätverk. Kan mycket väl vara så. Vem vet ?
Han själv säger att dom inte sysslar med någon kriminell verksamhet. Han är dömd för skattebrott
för länge sedan.

Men ni som vet så jävla mycket, vad består kriminaliteten i sverige av ?
narko, vapenhandel, smuggling, utpressning , vadslagning ?

Måste ju vara sveriges sämsta ( eller bästa ) MC gäng eftersom dom aldrig åker dit eller sämsta
eftersom dom inte har någon aktivitet.

All media väljer ju att bara skriva "gängkriminella" inte "Comanches" orsaken måste ju vara att
inte en jävel inkl mej själv hört talas om Comanches för en vecka sedan.

Hade det varit Hells Angels så hade ju alla vetat var det var. Va fan ÄR en comanche ? Indian ?
Är han indianhövding ?
Jo nog har dom "åkt" dit har varit en rättegång b.l.a för grovt vapenbrott.
Där b.l.a medlemmar ur comanches big lake och comanches south end dök upp.
Citera
2024-10-09, 14:59
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pestloppan
Hade ledaren för riksdagens näst största parti (tillika statsministerkandidat) struntat i att bjuda in 500 gäster till sin bröllopsfestival (underbart ord! ), och istället nöjt sig med att bjuda in bara de allra närmaste så hade inte denna affär existerat öht. Så detta debacle för Åkesson är så självförvållat som det öht kan bli!

Om detta kan vi väl vara överens?

Javisst. Som jag skrev, så borde Åkesson ha anställt någon för att närmare kartlägga de tilltänkta bröllopsgästerna och inte minst kartlägga gästernas gäster inför bröllopet.

Det var klantigt av SD/Åkesson då massinvandringsaktivistiska media fick chansen att smutskasta SD och inte minst förflytta fokus från Socialdemokraternas lotteriskandal.

Fullt möjligt att media nu anser, att de dessutom har s.a.s. medialt desarmerat Socialdemokraternas allians med gängkriminaliteten i Botkyrka.
Citera
2024-10-09, 15:00
Medlem
Och nu går Åkessons ex Louise Erixon ut och bedyrar att Åkesson aldrig någonsin har ljugit. Det här blir bara bättre och bättre!
Citera
2024-10-09, 15:05
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och nu går Åkessons ex Louise Erixon ut och bedyrar att Åkesson aldrig någonsin har ljugit. Det här blir bara bättre och bättre!

Då vet vi kanske nu varför hela SD gänget i Sölvesborg valde att avgå.
Att jobba under den sådan varelse som Louise som inte ens klarar stava ditt namn rätt förstår jag tar på krafterna.

Hela jäkla SD är ju tydligen fullt av lögnare, bedragare, kriminella och Nato vänliga typer!!

Vad fan har hänt med mitt gamla parti?

Uffes tystnad är dock mest oroväckande.
Att han som ledare för en nation i kris inte ser allvaret i detta och sparkar ut SD är en gåta.
Kanske ingen stor gåta egentligen då han beroende av SD s mandat.
Citera
2024-10-09, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Om jag inte minns fel så kunde inte nationalister på 90-talet använda den "demokratiska" rättsstaten när de försökte framföra sitt politiska budskap som håller på att krossa landet så behövde de livvaktsskydd av mc-gäng med betydligt bättre våldskapital än den löjliga svenska fjolliga Polisen hade på den tiden?.

Den feministiska Vänster-Polisen i det förtrollade förlorade landet Sverige kunde/eller ville aldrig hjälpa dom på den tiden men jag hoppas den sista spillran av rättsstaten gör något åt det nu så vi kan gå vidare och återigen utvecklas!

Kanske det var sviterna av det här var att en mc-gängare råkar befinna sig på Åkessons bröllop och inte ... PLFP?
Alldeles riktigt.
På 90- talet och alltsedan dess fram tills kanske 2017 - talet kunde man i rättslandet Sverige med åsikts och yttrandefrihet inte öppet låta påskina att man sympatiserade med ett parti som värnade om landet Sverige.

Ett parti med partimedlemmar som hotats till livet och misshandlades för sina åsikter skull. De såg tidigt vad som komma skulle om Sverige skulle bli världens socialkontor med omhändertagande.
Det är nu dessa " rättskaffens godhjärtade " som äntligen ser sin chans att likvidera grundaren som försökte rädda landet Sverige.
Känner jag SDare rätt händer inte detta. Och nog ska väl Jimmie Åkesson klara även detta!
Citera
2024-10-09, 15:09
Avstängd
Citat:

Det stämmer. Ingen har hittills kunnat beslå Åkesson med lögn, eller hur?

Detta falska rykte kommer att gå svältdöden till mötes i brist på näring. Det flyger inte och polisen samt Säpo har inte heller behövt ta till några åtgärder på bröllopet. Sorry sosseriet, ni tabbade er igen
Citera
2024-10-09, 15:11
Moderator
Meijis avatar
Citat:

Expressen skriver:
”Erixon skriver också att Jimmie Åkesson alltid, i sin roll som politiker, haft som princip att inte ljuga för medierna:

'En viktig utgångspunkt som min expartner och partiledare alltid i sin roll som politiker haft och har (och även aktivt uppmanat andra till) är: LJUG ALDRIG FÖR MEDIA. Många i 'branschen' har gjort det och gör det än i dag och nästan alltid har sådant kommit ifatt dem, eller kommer att göra det. Men han har aldrig och kommer aldrig att jobba så. I detta kan konstateras att media generellt har lite att lära av Jimmie.'"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...an-har-aldrig/
Citera
2024-10-09, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Då vet vi kanske nu varför hela SD gänget i Sölvesborg valde att avgå.
Att jobba under den sådan varelse som Louise som inte ens klarar stava ditt namn rätt förstår jag tar på krafterna.

Hela jäkla SD är ju tydligen fullt av lögnare, bedragare, kriminella och Nato vänliga typer!!

Vad fan har hänt med mitt gamla parti?

Uffes tystnad är dock mest oroväckande.
Att han som ledare för en nation i kris inte ser allvaret i detta och sparkar ut SD är en gåta.
Kanske ingen stor gåta egentligen då han beroende av SD s mandat.
”Mitt gamla parti….”. Du menar väl inte att du har röstat på SD?!
Citera
2024-10-09, 15:13
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:

Awwww Louise, damage control för SD. Ok, nu tror jag det är en häxjakt för om Louise säger att Jimmie aldrig ljuger, då är det sant!
Citera
2024-10-09, 15:14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Expressen skriver:
”Erixon skriver också att Jimmie Åkesson alltid, i sin roll som politiker, haft som princip att inte ljuga för medierna:

'En viktig utgångspunkt som min expartner och partiledare alltid i sin roll som politiker haft och har (och även aktivt uppmanat andra till) är: LJUG ALDRIG FÖR MEDIA. Många i 'branschen' har gjort det och gör det än i dag och nästan alltid har sådant kommit ifatt dem, eller kommer att göra det. Men han har aldrig och kommer aldrig att jobba så. I detta kan konstateras att media generellt har lite att lära av Jimmie.'"

https://www.expressen.se/nyheter/sve...an-har-aldrig/

Åkessons rättframma sätt att bemöta media och besvara frågor är en framgångssaga, jämför med Socialdemokraterna som har lögnen som sin affärsidé. Inte bra.
Citera
2024-10-09, 15:15
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Awwww Louise, damage control för SD. Ok, nu tror jag det är en häxjakt för om Louise säger att Jimmie aldrig ljuger, då är det sant!

Flera journalister har ju sagt samma sak och att de respekterar honom för hans ärlighet. Retar det dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in