2024-10-09, 14:20
Medlem
Comitiums avatar
Sannolikt är de flesta som dissar Jimmie här sympatisörer med AfS eller NMR. Var det 0,3 % som AfS fick i valet?
Citera
2024-10-09, 14:23
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comitium
Det är uppnbart att kampanjen mot Jimmie Åkesson drivs av hans politiska fiender. Nu - med kungens kloka ord - vänder vi blad och låter Jimme Åkesson fortsätta med sitt viktiga jobb i rikets styrelse.

Jimmie Åkesson har inga "kopplingar" till gängkriminaliteten för att en av femhundra gäster på hans bröllop har kopplingar till densamma. Bevisen för att Jimmie åkesson är inblandad i kriminalitet är noll.

Men det är klart att det var en tabbe att fortköraren och kvittoslarvern i den skumma motorcykelklubben bjöds in.

Ingen tror väl att Jimmy på någotvis är gängkriminell men att parta med såna här människor som man vet rör sig i dessa kretsar med den position han har och det parti han företräder har är inte snyggt. Hade det varit en högt uppsatt sosse som hängde med en odömd ledargestalt i foxtrot nätverket hade det blivit ett jävla liv här också.
Citera
2024-10-09, 14:23
Medlem
blunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
SD verkar vilja synas. Jag tror de flesta inom SD kommer jobba mcdonalds efter valet
Nog ingen större chans. Kommer troligtvis fortsätta leva på skattebetalarnas pengar
Citera
2024-10-09, 14:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Så länge polisen och SÄPO inte tycker att detta är nåt att bry sig om tycker jag att vi ska vända blad. Jag anser att de har tolkningsföreträdet i detta fall.

Återigen ser vi en odugling från SD fabriken.
Polisen har!!! Och bryr sig fortfarande mycket om detta. Orkade du läsa vad polisen skrev och uttalar sig om i söndags?? Istället för att skriva samma lögner om och om igen så försöker i göra detta till en tråd sanning.
Polisen bryr sig mycket om detta och anser det mycket olämpligt. Säpo ansåg det kanske inte e så de sysslade med att skydda sitt objekt ska Åkesson. Deras jobb är inte berätta för Åkesson om att mc fikusen är olämplig.

Men övriga polisen som jobbar med organiserad brottsligheten tyckte det var ytterst olämpligt.

Detta är inte alls något som kommer att försvinna som ni tror som avgudar Jimmie
Utan det här är ett systemhotande problem och det skall utredas och görs det inte så vet vi att den sittande regeringen alltså inte bryr sig om att ta itu med gängen och då är det dags vi röstar bort regeringen nästa val.
Citera
2024-10-09, 14:28
Medlem
Och nu går Ulf Kristersson ut och säger att han enbart läst om fadäsen i media. Han har således inte talat med Åkesson om detta. Partiledaren som möjliggör hans regerande? Vad är det för bananrepublik vi lever i?
Citera
2024-10-09, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Max1494
Det är lite märkligt, om man vill stoppa gängkriminalitet
Sen bjuder man in personer, med koppling till den världen
Det ser inte bra ut alls

Det verkar som att de ser skillnad på gängkriminella och gängkriminella
Sen vet jag inte allt om den utpekade personen
Men vi har inte heller fått någon vettig förklaring
Som verkar trovärdig
Så är det.

Kallas rasism.
Citera
2024-10-09, 14:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Den här kvinnan har också jobbat på SDs kansli och gick senare över till att bli kolumnist på SDs tidning. Jimmie sa i radion att de känt varandra i 25 år. Det är ingen tillfällig bekantskap.

De vänner som jag har sedan 25 år och som jag umgås med känner jag väl till vad deras respektive gör. Det är naturligt att man tar reda på lite kring de personer man umgås med och som man bjuder hem till sig. Personligen hade jag aldrig velat bjuda in till mitt hem eller umgås med någon från en tveksam motorcykelklubb. Jag tror politiker på Jimmies nivå bör vara mer försiktiga än vi som allmänhet. Det finns gott om journalister som letar efter skit att skriva om. Att utpressa en högt uppsatt politiker är också lockande för kriminella. Varför utsätta sig för risken?

Kvinnan i fråga är Mattias Karlssons exfru (Gabriella Hedarv). Hon är omgift sedan X antal år (8 år?). Åkesson har bjudit henne och hennes man på ett antal fester - Aftonbladet listar tre större fester, där paret varit närvarande. Enl. Aftonbladet träffades Jimmie Åkesson och Robert Hedarv första gången 2016, så det var väl då som denna Gabriella och Robert Hedarv blev ett par.

Personligen finner jag det helt plausibelt, att Åkesson inte intresserat sig för hennes nye mans fritidsintressen - så funkar de flesta män. Män är som regel inte intresserade av att närmare kartlägga någon väns nya partner.

Instämmer i att en politiker på Jimmies nivå *borde* ha intresserat sig för hennes nye mans fritidsintressen och ff.a. borde Åkesson ha anställt någon för att närmare kartlägga de tilltänkta bröllopsgästerna och inte minst kartlägga gästernas gäster inför bröllopet.
Citera
2024-10-09, 14:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
jag har nu plöjt expressen, aftonbladet, krönikor osv.

Polisen säger att det är ett kriminellt nätverk. Kan mycket väl vara så. Vem vet ?
Han själv säger att dom inte sysslar med någon kriminell verksamhet. Han är dömd för skattebrott
för länge sedan.

Men ni som vet så jävla mycket, vad består kriminaliteten i sverige av ?
narko, vapenhandel, smuggling, utpressning , vadslagning ?

Måste ju vara sveriges sämsta ( eller bästa ) MC gäng eftersom dom aldrig åker dit eller sämsta
eftersom dom inte har någon aktivitet.

All media väljer ju att bara skriva "gängkriminella" inte "Comanches" orsaken måste ju vara att
inte en jävel inkl mej själv hört talas om Comanches för en vecka sedan.

Hade det varit Hells Angels så hade ju alla vetat var det var. Va fan ÄR en comanche ? Indian ?
Är han indianhövding ?

Du behöver inte skrika på mig för jag har aldrig heller hört talas om detta comanches!!
Jag har hört HA och Bandidos och vet inte vem denna fjanten är förrrön jag läste i tidningen samt att polisen och media skrev om detta mc gänget samröre med gäng negrer.

Gängen förstör hela Sverige och det oavsett om de är gula. Röda eller svarta i ansiktet.
Skiten skall bort oavsett.

Du störde dig på du inte kunde hitta något i media trots tidningarna pumpar ut information om vad detta mc gäng gjort i Danmark samt att de var inblandad i en skjutning bland vanligt folk här i Sverige !!! Det stör jag mig på.

Förstår du nu?
Jag skiter inom de är indianer eller om det är HA. Så länge de utgör hot mot mig och min familj så kommer jag alltid se till att göra allt jag kan för att få bort dem.

När det sedan visade sig att självaste Åkesson på sitt bröllop hade denna mannen inbjuden och haft så sedan 2016. Är det väl ganska anmärkningsvärt!! Och inte nog med det utan Åkesson gick dagen efter ut i media och sade han inte kände till personen. Vilket sedan snabbt bevisades vara en lögn

Så hur förbannat mycket mer bevis behöver du för att fatta det var jävligt olämpligt ha detta patrask med på festen.
De skall inte feta de skall sitta i fängelse.
Citera
2024-10-09, 14:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Och nu går Ulf Kristersson ut och säger att han enbart läst om fadäsen i media. Han har således inte talat med Åkesson om detta. Partiledaren som möjliggör hans regerande? Vad är det för bananrepublik vi lever i?

Det är ett stort tecken på hur illa det är ställt med Sverige om statsminister själv låtsas som han varit ovetandes trots stormen som började i helgen.
Då kan man undra hur insatt är statsminister i sitt eget land?

Det är en rutten bananrepublik vi lever i.
Men vi skall ändå jobba betala skatt och få en piss pension så dessa kan fortsätta leka bekymrade över gängen!!
Citera
2024-10-09, 14:38
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
Undrar varför Bandidos slängde ut han?
Han stal pengar ur kassan hos Bandidos.
Citera
2024-10-09, 14:39
Avslutad
Skulle tro att inte ens mac Donalds vill ha dessa drägg anställda.
Klarar de ens av slå in rätt belopp i kassa apparaten eller jag vet inte?

Lättast är ju vi skickar tillbaka dem till Samhall där de hittades från början.

Men först skall vi ta deras medborgarskap från dem. Sedan kan de få ansöka på.lörmaste ambassad utomlands när det gått lite tid. Så får vi göra en ny utredning om de skall få återkomma till landet.

Att SD är körda nästa val torde varje svensk normal begåvad person ni inse.
Enbart fikusarna i SD s trolleri fabrik som får kämpa på twitter och fb.
Dock utan något resultat.
Citera
2024-10-09, 14:43
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Det är ett stort tecken på hur illa det är ställt med Sverige om statsminister själv låtsas som han varit ovetandes trots stormen som började i helgen.
Då kan man undra hur insatt är statsminister i sitt eget land?

Det är en rutten bananrepublik vi lever i.
Men vi skall ändå jobba betala skatt och få en piss pension så dessa kan fortsätta leka bekymrade över gängen!!

Kristersson skall nog inte säga så mycket heller. Åkesson kan ju alltid påpeka vems mandat han sitter på.

SD och Åkesson har hitintills varit hyggliga mot framförallt M som fått igenom sin politik ingraverat samtidigt som han inte har bjudit igen på så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in