• 1
  • 2
2024-10-06, 15:23
Medlem
Nu får TS en snilleblixt här och kör ett genrep: kastar i mig en halva propavan (12.5mg) och 6mg melatonin inatt, sådär 2 nätter innan showtime. Kommer inte kunna bli klokare än att få testa skiten. Uppdatering kommer. Godnatt på er! (hoppas jag)
Citera
2024-10-06, 16:33
Medlem
Enkelt. Imovanen gör jobbet. Ta en 7,5 mg och du kommer sova som en stock. Skippa dock all alkohol.

Garanterat inget trötthet efter uppvaknande som med dom andra medicinerna du föreslog.
Citera
2024-10-06, 16:38
Medlem
DragforADHDs avatar
imovane
Citera
2024-10-06, 16:40
Medlem
blibbottczkhentzhks avatar
Ta melatonin. Den är skonsammare. Men kan sitta i ett tag Så ta inte t ex en hel 5.0 tablett om du inte är van. Propavan? Ja då blir du riktigt sänkt i 15 timmar om du inte är van med dessa.
Citera
2024-10-07, 02:44
Medlem
Testade en halv propavan (12,5mg) och 6mg melatonin inatt på hotellet och somnade in rätt bra, sov typ hela natten utan att vakna. Tror det är melatoninet nu på morgonen som gör mig dåsig, brukar göra det, men kommer ju alltid snabbt igång efter en kaffe.

Lutar imovane då jag hört så jävla bra om den. Har tyvärr bara 2st så vill inte slösa med ett genrep.

Lustigt att ingen föreslår atarax?
Citera
2024-10-07, 03:03
Medlem
zombie-nations avatar
Skulle ta en liten dos Imovane och 2 mg melatonin. Sedan när jag vaknade skulle jag ta Imovane igen och 1 mg melatonin.

Eller mer om det känns för lite. Båda hjälper att somna och melatonin hjälper att sova. Melatonin hjälper så att man inte blir "manisk" om man inte somnar.

Men man ska vara van vid Imovane så att man vet att man inte går i sömnen.

Atarax är sockerpiller och Propavan blir man seg av. Melatonin kan man bli seg av men det går bort nästan direkt.

Jag har aldrig hört om någon som åkt dit för 8 melatonin och 4 Imovane i handbagaget. De kastar dock bort dem om du inte kan uppvisa recept på imovanen. Om de undrar, säg att det är sömnmediciner. De ser ofta det.

Du kan bli dåsig utan att somna av Atarax och Propavan. Somnar du inte av Imovane blir du pigg.

Testa Imovane innan av den anledningen jag sa, och kolla att du inte är immun. Ta absolut inte alkohol. Och äcklig smak av imovanen är normalt.

Både känslan av Imovane och melatonin är skön. Den ena känns som mys och den andra som matkoma. De andra känns som man släpar sig fram, stryk dem. Melatonin är receptfritt på apotek så det kan du testa innan om du skulle ha för lite. Det brukar hjälpa att äta lite kolhydrater innan men inte för flottigt.
Citera
2024-10-09, 10:57
Medlem
Tog en halv atarax, 3mg melatonin, halv propavan (12.5mg), och slutligen en imovan (7.5mg), och följaktligen sov som en stock. Fick 8 timmars sömn, vaknade bara 1 gång och bytte då position. När jag vaknade på flyget käkade jag frulle och sen läste bok resterande 3 timmar, med andra ord klar i huvudet!

Lyckligtvis hade jag sätet bredvid mig ledigt så kunde tillskanska mig en någorlunda skön sovposition. Det hjälpte nog en del. Men jag var fanimej knocked out. Klart fördelaktigt sätt att långflyga på.

Tack alla!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in