Citat:
Vid starten var 1 Bitcoin = 1 usd.
Med inflation pålagd blir det ca 3 usd.
Grovt kriminella vill betala en del extra p g a svårigheten att spåra,
MEN det förklarar bara en liten del av höjningen.
Den stora delen av ökningen är att det bedrägeri plus dumhet, som vid tidigare ballonger.
FA = Fundamental analys = uträkning av VERKLIGA värdet.
TA = Teknisk analys = BARA titta på förändringar i pris (och volym) och signaler de ger = idioter tittar BARA på vad andra idioter (plus bedragarna) gör gällande köp, sälj och pris...
Jag vet hur man kan SKAPA köp eller säljsignaler, är för liten för att kunna skapa sådana i Bitcoin, men det finns det bedragare som kan.
(Det finns aktier, som jag skulle kunna göra det i, men det är olagligt
Ballonger spricker förr eller senare...
(Det är en orsak till att jag föredrar att köpa annat för MINDRE än verkliga värdet
och sedan vänta på att marknaden ska begripa det. Har gjort det många gånger med aktier, men har slutat leta efter sådana eftersom mycket är övervärderat numera - eller jag vill göra mycket bättre fynd
Istället köper jag land utomlands med tillgångar på där säljare begär mycket lägre pris än vad tillgångarna på är värda! och kan användas till produktion, vilket vinster kommer att komma från, så jag behöver inte ens att marknaden ska förstå värdet på fastigheten, eftersom jag kan behålla dem och tjäna bra på produktionen där.)
Med inflation pålagd blir det ca 3 usd.
Grovt kriminella vill betala en del extra p g a svårigheten att spåra,
MEN det förklarar bara en liten del av höjningen.
Den stora delen av ökningen är att det bedrägeri plus dumhet, som vid tidigare ballonger.
FA = Fundamental analys = uträkning av VERKLIGA värdet.
TA = Teknisk analys = BARA titta på förändringar i pris (och volym) och signaler de ger = idioter tittar BARA på vad andra idioter (plus bedragarna) gör gällande köp, sälj och pris...
Jag vet hur man kan SKAPA köp eller säljsignaler, är för liten för att kunna skapa sådana i Bitcoin, men det finns det bedragare som kan.
(Det finns aktier, som jag skulle kunna göra det i, men det är olagligt
Ballonger spricker förr eller senare...
(Det är en orsak till att jag föredrar att köpa annat för MINDRE än verkliga värdet
och sedan vänta på att marknaden ska begripa det. Har gjort det många gånger med aktier, men har slutat leta efter sådana eftersom mycket är övervärderat numera - eller jag vill göra mycket bättre fynd
Istället köper jag land utomlands med tillgångar på där säljare begär mycket lägre pris än vad tillgångarna på är värda! och kan användas till produktion, vilket vinster kommer att komma från, så jag behöver inte ens att marknaden ska förstå värdet på fastigheten, eftersom jag kan behålla dem och tjäna bra på produktionen där.)Ni låter lite bipolär.
Var är en dollar värd då? Jag menar inte till pengavärdet utan till det fysiska värdet. Vad kostar en dollarsedel att producera?
Vad kan man få för en säck med dollarsedlar om man bortser från det fysiska värdet?
Det jag försöker säga är att dollarn är inte mer övervärderad än bitcoin. Förstår du?