2024-10-08, 16:01
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
När borde analyserna av det beslagtagna materialet vara färdigt?

Tydligen ska det röra sig om elektronisk utrustning. Är det hans dator och mobil de tagit i beslag?
Citera
2024-10-08, 16:38
Medlem
Blondinss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brunorange
"på en förskola"

igen. Jag kräks.

Försöker mitt bästa att inte döma män på förhand som jobbar i förskolan, men det är TA MEJ FAN svårt.

Vad är det som är svårt med att inte döma någon som pedofil/våldtäktsman på förhand pga yrkesval?

Har du lika svårt med män som vill skaffa barn?
Citera
2024-10-08, 18:38
Medlem
Vet vem GM är var väldigt bra vän med hans bror. Tycker synd om brottsoffer fruktansvärt hemskt men även för GM’s familj
Citera
2024-10-08, 19:37
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizarre12398
Vet vem GM är var väldigt bra vän med hans bror. Tycker synd om brottsoffer fruktansvärt hemskt men även för GM’s familj

Jag hoppas folk låter familjen vara ifred. Så det inte blir som med anhöriga till paret som tittade på barnporr. Enligt rykten ska ett syskon till ena personen och dennes familj flytta från Flen då de inte orkar med alla efterföljder familjen råkat ut för. Familjer till en GM behöver absolut inte ha något med saken att göra. Det är många personer o familjer/släkter som kan beröras, hoppas det inte blir så här med. Tyvärr är risken stor att ett flertal personer dras in i härvan och kommer påverkas för all framtid.
Citera
2024-10-09, 07:19
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Flickan har blivit förhörd av en särskild barnförhörsutredare. Man vill fortfarande inte gå in på vad det är för saker som tagits i beslag och skickats på analys eller vad mannen egentligen är anklagad för, vad det är han ska ha gjort.

https://sverigesradio.se/artikel/flera-beslag-gjorda-i-utredningen-om-grov-valdtakt-mot-barn
Citera
2024-10-09, 07:57
Medlem
Sockss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast det är ju en twist i det hela som gör att man kanske skall hålla hästarna lite.

Flickan anklagar mannen - direkt - om jag förstår det rätt.
Mannen kontaktar sedan rektorn och berättar om anklagelsen - och denne kontaktar föräldrarna som uppmanas att anmäla.

Det är en ganska unik gång i det här fallet.

Så man kanske skall avvakta lite mer information innan man slaktar en människa.

Exakt! Det är jättebra att folk reagerar, men ännu bättre om de läser artiklarna först och också förstår vad de läser.
Citera
2024-10-09, 08:00
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socks
Exakt! Det är jättebra att folk reagerar, men ännu bättre om de läser artiklarna först och också förstår vad de läser.

Jag tror att de flesta inte förstått detta. Frågan är vad det egentligen förändrar.
Citera
2024-10-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Jag hoppas folk låter familjen vara ifred. Så det inte blir som med anhöriga till paret som tittade på barnporr. Enligt rykten ska ett syskon till ena personen och dennes familj flytta från Flen då de inte orkar med alla efterföljder familjen råkat ut för. Familjer till en GM behöver absolut inte ha något med saken att göra. Det är många personer o familjer/släkter som kan beröras, hoppas det inte blir så här med. Tyvärr är risken stor att ett flertal personer dras in i härvan och kommer påverkas för all framtid.
ok, fast du har ju varit rätt duktig på att redogöra för vilka det handlar om, så du medverkar ju till att hänga ut resterande familj och klaragöra att dom verkar vara konstiga allihop.
Citera
2024-10-09, 10:43
Medlem
Soffpotatis1357s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PIGAFCE
ok, fast du har ju varit rätt duktig på att redogöra för vilka det handlar om, så du medverkar ju till att hänga ut resterande familj och klaragöra att dom verkar vara konstiga allihop.

Ok, jag kan erkänna att jag kanske inte borde ha skrivit att det var den eller den personen, även om jag inte nämnt några namn eller så. De har ju absolut inget med den här killens (eventuella) handlingar att göra. Det var klantigt av mig. Men jag hoppas ändå att folk kan låta dem vara ifred på sånt sätt att ingen pikar familjemedlemmar och trakasserar dem för något en enskild person (eventuellt) har gjort. Att familjen diskuteras bakom deras ryggar, både runtom i kommunen och på nätet, går nog däremot tyvärr inte att undvika.
Citera
2024-10-09, 13:25
Medlem
" Nya polisanmälningar om övergrepp har kommit in angående förskolan i Flens kommun, där en manlig personal är misstänkt för grov våldtäkt mot barn.

Det rapporterar Eskilstuna-Kuriren, med hänvisning till kommunchefen Håkan Bergsten. "

Från Aftonbladet
Citera
2024-10-09, 13:30
Medlem
Kommunen har haft pressträff vid 13.00.

"Nya anmälningar om misstänkta sexuella övergrepp har gjorts efter att en man i söndags häktats misstänkt för våldtäkt på ett barn på en förskola i Flens kommun.

Samtliga anmälningar rör samma förskola där mannen har arbetat, uppger Flens kommun vid en snabbinkallad pressträff på onsdagen. Flera polisanmälningar har gjorts, men kommunen vill inte gå in på hur många."
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/sormland/fler-anmalningar-om-misstankta-sexovergrepp-pa-forskola-i-flen
Citera
2024-10-09, 13:48
Medlem
Gissar att analysen av elektroniken som beslagtogs kan vara klar och att man hittat bevis för ytterligare övergrepp då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in