Citat:
Ursprungligen postat av
Japhy
Det visste jag inte. Där klättrade du några pinnhål.
Jag är ju Sd..?
OK jag utvecklar lite: det FINNS en "negativ falang" som röstar på republikanerna, de som brukar kallas för "rednecks" och sådana hittar man i MAGA. Även om inte alla som är med i MAGA och bär de där kepsarna heller är vapenviftande rednecks så såklart - och självklart inte Mr Trump själv, även om han leker lite med den imagen av politiska skäl, när han besöker vissa städer och stater! Och Mr Pence t.ex. är ju en person som är så långt ifrån redneck som det går att komma.
Även i demokraterna finns det en "negativ falang" och det är de där tokliberala som tycker att anything goes, det ska vara abort fram till den naturliga födelsen, homosexuella ska få gifta sig och skaffa barn och inseminera sig och allt det där, transpersoner ska lyftas fram i alla sammanhang och unga ska ha lätt att byta kön utan ordentliga utredningar, alla ska tvingas använda det pronomen som den som tilltalas identifierar sig med, man ska inte få förutsätta att en man vill omtalas som "han" och vice versa, överallt ska det kvoteras - rätt kvot av varje "grupp" är viktigare än att personerna har rätt kompetens för jobbet, gränserna ska stå öppna för invandrare, det ska daltas med brottslingar o.s.v..
Men alla som röstar på demokraterna håller inte med om allt ovanstående, utan det finns även vettiga personer som helt enkelt vill ha vapenförbud för att de ser det som det bästa sättet att få stopp på vapenvåldet, de vill ha bättre fördelning av resurserna, högre socialbidrag, allmän sjukförsäkring, en allmän person som går att leva på, avskaffat dödsstraff och sådant. Som ju är vettigt.