2024-10-08, 23:27
Medlem
blunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det är ändå roligt hur vissa innan detta hade nolltolerans mot gängkriminella och det var jordens avskum som ska låsas in och slänga bort nyckeln. Nu när en har varit på åkessons bröllop så vill man plötsligt bo granne med dem. Det kan bara vara SD:s trollfabrik som har fått i uppdrag att köra full skademinimering hur dum den än ser ut 😁
Snacka om att vända kappan efter vinden 😁😁
Citera
2024-10-08, 23:33
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doosing
Det är ändå roligt hur vissa innan detta hade nolltolerans mot gängkriminella och det var jordens avskum som ska låsas in och slänga bort nyckeln. Nu när en har varit på åkessons bröllop så vill man plötsligt bo granne med dem. Det kan bara vara SD:s trollfabrik som har fått i uppdrag att köra full skademinimering hur dum den än ser ut 😁
Ja, det är intressant att följa hur acceptansen för skräp ökar i takt med SDs övertramp. Såtillvida är SDs och framförallt Jimmies anhängare ganska lik MAGA-sekten, som också låtit sig indoktrineras att acceptera mer än vad som överskrider de flestas fantasier.
Citera
2024-10-08, 23:34
Bannlyst
Oneklingen har han ju gängkopplingar.

Testade att Googla på hans vän, " Robert Hedarv " det dyker ju upp flera domar.

Kan omöjligt vara så att de undan gått Jimmy som har koll på allt
Citera
2024-10-08, 23:39
Medlem
Jag tror inte att Jimmy Åkessons ställning kommer att påverkas av detta. Han brukar komma undan med det mesta. Dessutom finns det knappast någon annan inom partiet som skulle kunna ta över efter honom. Så han sitter säkert som partiledare. Däremot är nog inte SD så säkert utan honom. Jag tror inte SD skulle få så många röster om inte just Jimmy Åkesson vore partiledare. Så hans kopplingar till gängkriminella spelar nog ingen som helst roll.
Citera
2024-10-09, 00:09
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Jag tror inte att Jimmy Åkessons ställning kommer att påverkas av detta. Han brukar komma undan med det mesta. Dessutom finns det knappast någon annan inom partiet som skulle kunna ta över efter honom. Så han sitter säkert som partiledare. Däremot är nog inte SD så säkert utan honom. Jag tror inte SD skulle få så många röster om inte just Jimmy Åkesson vore partiledare. Så hans kopplingar till gängkriminella spelar nog ingen som helst roll.
Självklart hade SD klarat sig utan Åkesson. Finns INGET parti i Sveriges riksdag med samma hållning mot massinvandringen.
Citera
2024-10-09, 00:14
Medlem
Tror tvärtom., detta blir början till hans slut i politiken
Citera
2024-10-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
De är inte mer extrema än sd. sd pekar ut muslimer som problemet medan nmr pekar på roten till alla problem som är "judar". alltså är det enligt dig det som gör dem mer extrema. då har du fått det om bakfoten.
Haha dagens skämt

”Nordiska motståndsrörelsen”

Låter som dom försöker göra upplopp. Skärp dig, klart dom är mer extrema. De gör ju provocerande demonstrationer med sköldar och flaggor, vita flintskalliga män med enbart svarta kläder. De skäms inte över att bli kallad nazist, och du menar att de inte är mer extrema än sd? Jokes on you.
Citera
2024-10-09, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nu har det uppdagats att Jimmy Åkesson, ledare för Sveriges näst största parti umgås med gängkriminella på privata tillställningar. Mycket problematiskt, borde han avsättas/avgå?

Hade något annan partiledare för de andra partierna avslöjats med något sådant här hade de blivit avsatta på sekunden. Varför är det okej inom SD?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...jen-i-manga-ar

Tänk er samma bild fast med Ulf Kristersson, som tar selfies med gängkriminella.

Var inte han som bjöd in snubben. Det var en +1 till någon.
Citera
2024-10-09, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thecrafter
Han är definitivt viktig. Tobias andersson är ju också skarp tycker jag, men lite väl ung för att bli partiledare kanske
Citera
2024-10-09, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vilka jag skulle ha problem med hör knappast hit utan det viktiga är min rätt att umgås med vem JAG vill, inte vilka andra anser är rätt.
Har man ett jobb som JÅ har så handlar det inte om vem han umgås med utan hur människorna påverkar honom.

Så att som politiker ha en stor fest och på gästlistan står ett gäng dömda pedofiler är inget som nån ska ha synpunkter på, det vore absurt om det kom kritik mot det?

Men att ha gått till val på att knäcka gängkriminaliteten och bjuda gängkriminella på sina fester, skulle inte det kunna vara någonting som åtminstone förtjänar lite lite, om inte kritik, så iallafall lite höjda ögonbryn?
Citera
2024-10-09, 00:23
Medlem
blunteds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Var inte han som bjöd in snubben. Det var en +1 till någon.
Det behövdes nog inte. Verkar som Gängbossen hade en stående inbjudan till Åkesson

https://www.expressen.se/nyheter/sve...essons-fester/
Citera
2024-10-09, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N9HN
Men klubben är känd för sådant, och Jimmie har sagt att gängkriminella ska kunna utvisas utan brottsmistanke. Men det är tydligen lite selektivt, vissa ska utvisas, andra få fyllda baguetter och billigt lådvin. Det är nästan så man kunde misstänka att det skulle förekomma rasism inom SD.

Var har du tänkt utvisa svenska medborgare? Inte riktigt jämförbart med att låta kriminella utan medborgarskap utvisas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in