Citat:
Ursprungligen postat av
VizslaSilver
Gazprom -600 miljarder dollar...
Så går det när man låter riskkapitalister och finansoligarker hålla lekstuga med viktiga industrier (och även samhällsbärande verksamheter som vård och skola).
Du missade att det
handlade om rubel, inte dollar. Googka själv det är belopp i rubel det rör sig om.
600 miljarder rubel motsvarar någpnstans runt 7-8 miljarder dollar, det är knappast något sensationbelopp i den större bilden.
Den ryska guldreserven nådde tidigare i år
All Time High, innan man började sälja av några procent. Aldrig tidigare har ryska staten suttit på så mycket guld som i år.