2024-10-08, 20:53
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
Jaså, men du undviker frågorna ändå.

Svammel. Men just så här arbetar vaccinindustrin, misskrediterar alla läkare som inte hyllar vacciner. Det är fulspel att skjuta budbäraren istället för att argumentera mot budskapet.

Fast lille vän, din idol blev fälld på flera punkter vilket du vet. Jag friskar upp ditt minne så kan du lämna den gubben utanför tråden sen då hans studie har exakt 0 bäring i frågan.

Genomförde forskning på barn utan nödvändigt etiskt godkännande.
Utsatte barn för invasiva medicinska procedurer som inte var kliniskt motiverade, såsom koloskopier och lumbalpunktioner.
Misslyckades med att erhålla informerat samtycke från föräldrarna.
Underlät att deklarera finansiella intressekonflikter, inklusive betalningar från advokater som representerade föräldrar i rättstvister mot vaccintillverkare.
Var inblandad i utvecklingen av ett alternativt vaccin utan att avslöja detta.
Rapporterade felaktigt data och resultat i sin publicerade studie.
Agerade oärligt och oansvarigt i sin forskning.
Missbrukade sin position som läkare och forskare.

Så ja, din idol blev korrekt fäld för felaktigheter i forskning. Han blev dock inte fälld för att han gick emot etablerad vetenskap och konsensus utan kort och gott för att han likt dig drar rövare till höger och vänster.
Citera
2024-10-08, 20:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jaså, men du undviker frågorna ändå.

Svammel. Men just så här arbetar vaccinindustrin, misskrediterar alla läkare som inte hyllar vacciner. Det är fulspel att skjuta budbäraren istället för att argumentera mot budskapet.

Jag har svarat.

Wakefield tänkte stämma de som gör MMR och håva in pengar. Den danska studien var inte gjord med baktankar, den var ärlig. Börjar man en studie med att bestämma vad den ska leda till är den dålig.
Citera
2024-10-08, 21:04
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Genetik är framfört som en orsak till autism men det kan finnas fler orsakar, såsom vacciner. Wakefields rapport visar på en koppling mellan MPR-vaccin och autism. Problemet är att vaccinindustrins lobbygrupper är så pass stark så de kan få vem som helst att framstå som otrovärdig. Rapporter har de tydligen inte heller svårt att få återkallade.
Vi lever i en korrumperad värld kan jag konstatera.

Ja utifrån dina inlägg så gissar jag på att du är kvinna men jag kanske har fel, eller?

Nej men du gissade åtminstone fel beträffande mig. Nästa gissning kan inte bli fel, alltid en tröst.

Jaha och fortfarande har du inte lyckats citera från den studien där det står att vaccinen orsakar autism!!

Men i ditt fall verkar du fått incelism och akut misogynitet så jag har inga förhoppningar att du lyckas med att koppla i den ”studien” eller komma med källor som kopplar autism och vaccin.

Eller har du något att säga om den danska studien?
Citera
2024-10-08, 21:37
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Jag har svarat.
Möjligen, men inte på frågorna.

Citat:
Wakefield tänkte stämma de som gör MMR och håva in pengar. Den danska studien var inte gjord med baktankar, den var ärlig. Börjar man en studie med att bestämma vad den ska leda till är den dålig.

Nej det där skitsnacket har du inga bevis för. Att stämma är en sak, och det finns det nog fog för mer än väl, men att "håva in pengar"? Du får det att låta som att det var syftet med Wakefields rapport om MPR-vaccin och autism.
Det är väl självklart man skall ha ersättning för det sattyg som vaccinjättarna orsakat en.

Typiskt sätt att dribbla med korten för att försöka misskreditera.

Du springer också vaccinindustrins ärenden, bra att veta.
Citera
2024-10-08, 21:38
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Med tanke på att du och din pojkvän onopono konstant ljuger så vet vi att ni inte har något av värde att presentera.

Därför är också etablerad vetenskap och konsensus helt oemotsagd, ni har inte ens försökt er på att motbevisa detta.

Typiskt svar från ett statligt korkat träsktroll.

Det där är inga vetenskapliga bevis utan du slingrar dig ännu en gång ur bevisföringen.

Varför kan du inte bara svara på användaren onoponos briljanta frågeställning till dig (se citat nedan)?

Vi försöker en gång till, och inget mer ordpladder utan vetenskapliga bevis!!

"Varför har ansvariga myndigheter i USA, med världens i särklass mest vaccinerade befolkning, aldrig låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs massiva barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade, om det nu stämmer det du sida upp och sida ner propagerar?"

Citat:
Vi kan då också säga att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Ljug inte nu igen, kom med bevis på din farliga vaccinpropaganda.
Citera
2024-10-08, 21:38
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Jaha och fortfarande har du inte lyckats citera från den studien där det står att vaccinen orsakar autism!!

Men i ditt fall verkar du fått incelism och akut misogynitet så jag har inga förhoppningar att du lyckas med att koppla i den ”studien” eller komma med källor som kopplar autism och vaccin.

Eller har du något att säga om den danska studien?

Det är mycket som är fel i den killens huvud. Om nu MPR skulle orsaka autism, varför har jag en diagnos? Jag har inte tagit detta vaccin, och har inte tagit separata vaccin mot dessa sjukdomar. Han påstår att jag inte kan ha ärvt det eftersom det inte diagnostiserades förr. Men han förstår inte innebörden i vad han skriver, klart det blir fler fall om man inte har en diagnos först och sedan bara använder den till ickeverbala. Det var bara grava fall som ansågs vara autism.
Citera
2024-10-08, 21:40
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Möjligen, men inte på frågorna.

Nej det där skitsnacket har du inga bevis för. Att stämma är en sak, och det finns det nog fog för mer än väl, men att "håva in pengar"? Du får det att låta som att det var syftet med Wakefields rapport om MPR-vaccin och autism.
Det är väl självklart man skall ha ersättning för det sattyg som vaccinjättarna orsakat en.

Typiskt sätt att dribbla med korten för att försöka misskreditera.

Du springer också vaccinindustrins ärenden, bra att veta.

Vad har jag inte svarat på?

Han hade kontakten med advokaten innan han påbörjade studien.
Citera
2024-10-08, 21:44
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Det är mycket som är fel i den killens huvud. Om nu MPR skulle orsaka autism, varför har jag en diagnos? Jag har inte tagit detta vaccin, och har inte tagit separata vaccin mot dessa sjukdomar. Han påstår att jag inte kan ha ärvt det eftersom det inte diagnostiserades förr. Men han förstår inte innebörden i vad han skriver, klart det blir fler fall om man inte har en diagnos först och sedan bara använder den till ickeverbala. Det var bara grava fall som ansågs vara autism.

Du utgår ifrån dig själv hela tiden. Du är inte centrum i den vetenskapliga sfären.

Jag skrev att autism kan uppstå av flera anledningar än en. Du kan väl åtminstone räkna till två?

Så det finns absolut möjlighet att MPR-vaccin (och många andra vacciner som inte undersökts noga) kan ge upphov till autism.

A. J. Wakefield hade alltså rätt, MPR-vaccin ger autism.
Citera
2024-10-08, 21:51
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Du utgår ifrån dig själv hela tiden. Du är inte centrum i den vetenskapliga sfären.

Jag skrev att autism kan uppstå av flera anledningar än en. Du kan väl åtminstone räkna till två?

Så det finns absolut möjlighet att MPR-vaccin (och många andra vacciner som inte undersökts noga) kan ge upphov till autism.

A. J. Wakefield hade alltså rätt, MPR-vaccin ger autism.

Jag gav ett exempel.

Du har sagt att vaccin ger autism.

Att gener inte gör det.

Det finns inte många fler anledningar.
Citera
2024-10-08, 21:58
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Jag gav ett exempel.

Till vadå?

Citat:
Du har sagt att vaccin ger autism.

Stämmer.

Citat:
Att gener inte gör det.

Stämmer inte, bevisa i så fall vart då.

Citat:
Det finns inte många fler anledningar.

Till vadå?
Citera
2024-10-08, 22:00
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Till vadå?

Stämmer.

Stämmer inte, bevisa i så fall vart då.

Till vadå?

Så du menar att gener kan ge autism. Det var ju bra.
Citera
2024-10-08, 22:20
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Så du menar att gener kan ge autism. Det var ju bra.

Ja absolut. Det är vissa gener mera specifikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in