2024-10-08, 18:15
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Igen. Varför har aldrig ansvariga myndigheter i USA, med världens i särklass mest vaccinerade befolkning, låtit genomföra en randomiserad retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Det är ju det enda sättet att ta reda på de samlade skadeverkningarna från de ingående vaccinerna och doserna över tid?

Vore inte det intressant att veta, menar du?

Och är inte det i sin tur en förutsättning för att Nürnberglagarnas diktat om "informed consent" som ett helt ovillkorligt krav för varje medicinsk behandling, ska kunna efterlevas? Där den behandlade informeras om vaccinernas skadeverkningar och därmed kan göra en självständig "risk-benefit"-analys innan han/hon (förälder) bestämmer sig för att eventuellt tillåta sagda behandling (vaccinering)?

Något som i dagsläget är omöjligt eftersom det ju inte finns någon (officiell) vetenskaplig "information" att bli "informed" om?

Så, varför vägrar ansvariga myndigheter att genomföra en sådan studie, tror du?
- Mandatet finns där.
- Pengarna och resurserna finns där.
- Kunskaperna och logistiken finns där.
- Tillgången till info om vaccinerade/ovaccinerade finns där.
- En allmän och professionell opinion finns där.
Men fortfarande ingen studie, trots att mängden vacciner och doser har tredubblats sedan slutet av 80-talet.

Så, varför ingen studie??

Varför randomiserad???

Du fick en länk med studier men du kan ju titta på denna länken där man länkar och beskriver till fler studier https://science.feedback.org/review/claim-brian-hooker-unvaccinated-children-healthier-compared-vaccinated-children-flawed-studies/, så vad saknas i de studierna??

Nu hoppas jag inte du stödjer Nürnberglagarna då det var just de som utan medgivande experimenterade på judar, handikappade och andra som ansågs misshagliga för nazzesvinens sjuka världsbild.

Men du kanske avser Nürnberg kodexen som senare ledde till Helsingforsdeklarationen som talar om experiment på människor, där man tydligt att i experiment/studier måste de bygga på medgivande hos den som ska deltaga.

Det är därför man har vaccintestfaser. När man är klar och vaccinen godkänns av behöriga myndigheter går det in under av vetenskap och beprövad metod. Så jo det finns vetenskaplig information och vaccin är frivilliga, för barn bestämmer vårdnadshavare!

Så varför jaga väderkvarnar i tron att de är drakar och slösa penagar på som kan användas till sjukdomsbekämpning??

Men förväntar mig inte mycket av någon som varken har koll på postutdelning eller läsförståelse av vissa franska lagar!
Citera
2024-10-08, 18:30
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Om autism beror på alla vacciner, hur kommer det sig att vi har haft autism i släkten 4 generationer tillbaka, tills när det inte fanns vaccin eller bara ett? Om det inte är ärftligt då.

4 generationer? Det är ungefär 80-120 år, borde bli någonstans mellan 1904-1944 (bakåt i tiden).
Klassificeringen av autism uppstod först 1943 av Leo Kanner.

Du menar att dina släktingar i 4e generationen fått diagnosen autism redan då, mellan 1904-1944. Hur sannolikt är det före klassificeringen av autism som uppstod 1943?

Slutsatsen är att autism kan visst bero på vacciner (som en av möjligen flera orsaker), men att de ekonomiska krafterna från vaccinindustrin är så pass starka att ett officiellt narrativ läggs fram som bortförklarar vacciner som en möjlig orsak. De som opponerar sig straffas, tex med tillbakadragen läkarlicens som är en ful metod bland flera.

Man skall alltid gräva där man inte får, där någonstans ligger sanningen begravd.
Citera
2024-10-08, 18:35
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E-Mac.
4 generationer? Det är ungefär 80-120 år, borde bli någonstans mellan 1904-1944 (bakåt i tiden).
Klassificeringen av autism uppstod först 1943 av Leo Kanner.

Du menar att dina släktingar i 4e generationen fått diagnosen autism redan då, mellan 1904-1944, det är sannolikt före klassificeringen av autism uppstod (1943)?

4 generationer med mig, dvs min far, hans syskon, min farfar och min farfars förälder. Då är vi på 1800-talet. Den äldsta fick jag inte träffa men har hört historier. Tror du inte att de kunde ha autism för att det inte fanns diagnos? Du tror inte man kan tänka tillbaka och säga säkert att de var rätt autistiska?

Jag kan även säga att autismen i släkten inte ökat, den borde det. Men den är på samma nivå som innan om man jämför med antal och utavel.
Citera
2024-10-08, 18:41
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
4 generationer med mig, dvs min far, hans syskon, min farfar och min farfars förälder. Då är vi på 1800-talet. Den äldsta fick jag inte träffa men har hört historier. Tror du inte att de kunde ha autism för att det inte fanns diagnos? Du tror inte man kan tänka tillbaka och säga säkert att de var rätt autistiska?

Jag kan även säga att autismen i släkten inte ökat, den borde det. Men den är på samma nivå som innan om man jämför med antal och utavel.

Jo jag har förstått att det är 4e generationen med dig, men 1800-t? Nja,.. en generation är på 20-30 år, jag får det matematiskt till mellan 1904-1944.

Vad jag menar med mitt förra inlägg är att du verkar tror att de hade autism, inte vet att de hade autism. Det är nämligen skillnad på att tro och veta.
Citera
2024-10-08, 18:54
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jo jag har förstått att det är 4e generationen med dig, men 1800-t? Nja,.. en generation är på 20-30 år, jag får det matematiskt till mellan 1904-1944.

Vad jag menar med mitt förra inlägg är att du verkar tror att de hade autism, inte vet att de hade autism. Det är nämligen skillnad på att tro och veta.

Du, jag vet. Och om du inte tror att autism fanns förr så måste det blivit ett enormt uppsving, tror du verkligen på det? Lever man nära människor och sedan lär sig vad autism är, är det inte svårt att se.

Min farfar föddes 1910, min far 1940 och jag 1970. Min farfars förälder föddes på 1800-talet. Längre tillbaka vet jag inte.
Citera
2024-10-08, 19:14
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Du, jag vet. Och om du inte tror att autism fanns förr så måste det blivit ett enormt uppsving, tror du verkligen på det? Lever man nära människor och sedan lär sig vad autism är, är det inte svårt att se.

Min farfar föddes 1910, min far 1940 och jag 1970. Min farfars förälder föddes på 1800-talet. Längre tillbaka vet jag inte.

Nej du vet inte. Förmodligen är du en kvinna, de brukar förväxla tro med att veta ganska hejvilt.

Strunt samma, jo jag vet att autism har funnits innan klassificeringen av autism uppstod av Leo Kanner 1943. Men det jag var ute efter var att du förmodligen inte har en diagnos på alla dina släktingar 4 generationer bakåt i tiden, om ens någon (ja bortsett möjligen dig).

Så när du tar sats och bygger dina argument att vaccin tydligen inte kan vara en orsak till uppkomsten av autism, så gör det inte utifrån säkra uttalanden som att du verkligen vet att dina släktingar hade autism ända tillbaka till 1800-talet (om de nu bevisligen inte hade det).
Citera
2024-10-08, 19:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Nej du vet inte. Förmodligen är du en kvinna, de brukar förväxla tro med att veta ganska hejvilt.

Strunt samma, jo jag vet att autism har funnits innan klassificeringen av autism uppstod av Leo Kanner 1943. Men det jag var ute efter var att du förmodligen inte har en diagnos på alla dina släktingar 4 generationer bakåt i tiden, om ens någon (ja bortsett möjligen dig).

Så när du tar sats och bygger dina argument att vaccin tydligen inte kan vara en orsak till uppkomsten av autism, så gör det inte utifrån säkra uttalanden som att du verkligen vet att dina släktingar hade autism ända tillbaka till 1800-talet (om de nu bevisligen inte hade det).

Man vet att det är genetiskt. Och du sitter och gissar att ja är kvinna. Snacka om dubbelmoral. Men så är du ju kvinna med.
Citera
2024-10-08, 19:54
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Man vet att det är genetiskt. Och du sitter och gissar att ja är kvinna. Snacka om dubbelmoral. Men så är du ju kvinna med.

Genetik är framfört som en orsak till autism men det kan finnas fler orsakar, såsom vacciner. Wakefields rapport visar på en koppling mellan MPR-vaccin och autism. Problemet är att vaccinindustrins lobbygrupper är så pass stark så de kan få vem som helst att framstå som otrovärdig. Rapporter har de tydligen inte heller svårt att få återkallade.
Vi lever i en korrumperad värld kan jag konstatera.

Ja utifrån dina inlägg så gissar jag på att du är kvinna men jag kanske har fel, eller?

Nej men du gissade åtminstone fel beträffande mig. Nästa gissning kan inte bli fel, alltid en tröst.
Citera
2024-10-08, 20:04
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Genetik är framfört som en orsak till autism men det kan finnas fler orsakar, såsom vacciner. Wakefields rapport visar på en koppling mellan MPR-vaccin och autism. Problemet är att vaccinindustrins lobbygrupper är så pass stark så de kan få vem som helst att framstå som otrovärdig. Rapporter har de tydligen inte heller svårt att få återkallade.

Ja utifrån dina inlägg så gissar jag på att du är kvinna men jag kanske har fel, eller?

Nej men du gissade åtminstone fel beträffande mig. Nästa gissning kan inte bli fel, alltid en tröst.

Du har fel, på mer än en sak.

Förstår inte hur du kan hylla en gubbe som i onödan körde upp grejor i röven på barn.
Citera
2024-10-08, 20:13
Medlem
zombie-nations avatar
Ska man tro på Hviids studie med 657 461 undersökta barn eller Wakefields med 12?
Citera
2024-10-08, 20:45
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Du har fel, på mer än en sak.

Jaså, men du undviker frågorna ändå.

Citat:
Förstår inte hur du kan hylla en gubbe som i onödan körde upp grejor i röven på barn.

Svammel. Men just så här arbetar vaccinindustrin, misskrediterar alla läkare som inte hyllar vacciner. Det är fulspel att skjuta budbäraren istället för att argumentera mot budskapet.
Citera
2024-10-08, 20:48
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:

Fast lille vän, du får nog titta lite på varför din lille vän blev av med sin licens och förstörde sitt liv för det han trodde var lättförtjänta pengar.
Brukar gå så för kriminella helt enkelt.

Så ännu har du inte ens försökt bevisa dina påståenden med validerad vetenskaplig fakta.

Vet du vad det innebär?
Etablerad vetenskap och konsensus är korrekt och ohotad.
Hade gärna sett er utmana denna men det verkar inte finnas några dokument som är validerade som ni kan luta er på helt enkelt.

Så vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.

Men jag ser gärna era bevis om de finns...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in