2024-10-08, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Gissa 🤡

Du går igång på batongen?
Citera
2024-10-08, 18:23
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Sophämtare eller arbeta på en soptipp blir kvinnor antagligen inte imponerad av.

En person som kör sopbil stinker av sopor. Lukten sättet sig i kläder och i huden. En lukt man inte kan bli av med.

Arbeta på soptipp då stinker man också av sopor.

Usch säger kvinnor.

Eller rörläggare för avlopp i något slakteri.
Citera
2024-10-08, 18:34
Medlem
HappySadHarrys avatar
Den som flyger högst i kvinnornas sinne är nog ändå piloten.
På andra plats läkaren.

På botten går det nog jämt ut bland alla lågstatus och låglönearbeten.
Citera
2024-10-08, 18:40
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 159cmm
Dominanta och bestämda
Ordningsvakter känner sig bara tuffa i uniform.
Citera
2024-10-08, 18:54
Medlem
Det är en massa män som antar saker här, helt uppenbart. En man som är bra på sitt jobb och gillar det är attraktiv, om man bara ser till yrket. Jag har varit kär i allt från byggare till läkare och präst och oavsett jobb är det intellekt och kemi som är viktigast i slutändan. En som är arbetslös utan ambitioner att förändra det är inte intressant alls. Jag personligen är inte så impad av män i kostym 24/7, hellre snickarbyxor om jag måste välja. Även om en snickare i kostym kan vara döläckert för stunden. Ingen lätt fråga. När jag var ung var sopåkaren bland de rikaste i stan så där fanns ju potential om man bryr sig om ekonomin...
Citera
2024-10-08, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgonstjaernan
Ordningsvakter känner sig bara tuffa i uniform.

Haha njaaaaa
Citera
2024-10-08, 18:59
Medlem
Incendios avatar
Kan inte gå att det finns ett "sexigaste yrke"(även om jag gillar arbetaryrken), men osexigast är helt klart HR. Har aldrig träffat en normal sådan, vare sig kvinna eller man. Sedan finns det yrken som känns lite problematiska i praktiken. Allt stinkande(är känslig för lukter och har smått bakteriefobi), jobbiga arbetstider som hos många läkare, piloter, nån som ligger ute mycket, typiskt kvinnliga yrken.
Senast redigerad av Incendio 2024-10-08 kl. 19:02.
Citera
2024-10-08, 19:05
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Inte läkare, men yrken där man gör karriär i näringslivet med utbildningar som civilekonom, civilingenjör och juridik. It-killar är generellt sett alldeles för nördiga.

Oattraktivt med hantverkaryrken och andra lågkvalificerade yrken som lastbilschaffis, lagerarbetare etc. Inga som helst ambitioner.
Varför har man inga ambitioner som exempelvis chaufför? Är det ens dröm så här man ju nått sin ambition. Dessutom är det rätt enkelt att jobba sig till toppen utan utbildning inom typiskt manliga yrken.
Citera
2024-10-08, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Incendio
Varför har man inga ambitioner som exempelvis chaufför? Är det ens dröm så här man ju nått sin ambition. Dessutom är det rätt enkelt att jobba sig till toppen utan utbildning inom typiskt manliga yrken.

De flesta lastbilschafförer är nog inte intresserade av att göra karriär.
Citera
2024-10-08, 19:17
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
De flesta lastbilschafförer är nog inte intresserade av att göra karriär.
Men rätt många ändå. Mer eller mindre alla(utanför Stockholm)trafikchefer, åkeriägare, transportledare, planerare osv är chaufförer i grunden. Även många chefer/ledare inom lager och annan logistik.
Citera
2024-10-08, 19:17
Medlem
Styrkelyftares avatar
Jag skulle tro att manliga psykologer står högt i kurs bland kvinnor.

Jag hör ofta om kvinnor som menar på att det är attraktivt med (socialt) kompetenta män som har lätt för att prata om känslor. Men å andra sidan kanske det bara är något kvinnor säger för att det låter bra. Det är svårt för mig att bedöma.

Minst attraktivt är nog egentligen alla "lågstatusjobb", t.ex. lokalvårdare, busschaufför och vårdbiträde.
Senast redigerad av Styrkelyftare 2024-10-08 kl. 19:25.
Citera
2024-10-08, 19:20
Medlem
Incendios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Styrkelyftare
Jag skulle tro att manliga psykologer ligger högt i kurs hos kvinnor.

Jag hör ofta om kvinnor som menar på att det är attraktivt med (socialt) kompetenta män som har lätt för att prata om känslor. Men å andra sidan kanske det bara är något kvinnor säger för att det låter bra. Det är svårt för mig att bedöma.

Minst attraktivt är nog egentligen alla "lågstatusjobb", t.ex. lokalvårdare, busschaufför och vårdbiträde.
Psykologer som allt för ofta är psykologer för att de själva har problem....nej, tack. Alla psykologer och terapeuter jag känner har i längre perioder sjukskriver sig för stress/depp/ångest osv. Dessutom är de vanligen vänstermuppar med "mjuka värden". Osexigt så det förslår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in