2024-10-08, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Jag har för mig att det finns gränser (EU) för nån slags syra för att få kalla olivolja "virgin".

Det har varit ett jäkla liv om de där.. många har fått vite tydligen för att de kallt den virgin fast den inte varit det
Citera
2024-10-08, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Undrar detsamma. Matrikets version av Bregott fanns inte på Lidl när jag handlade i går. Den var lätt så god som Bregott och mycket billigare. Besöket var överlag en besvikelse. Har under ganska lång tid köpt gräddosten från Boxholm (Anno någonting) på Lidl. Väldigt god och klart billigare än möget från Arla. Men den blir fan dyrare för varje gång jag köper den nu. När jag började köpa den kostade den fantastiska 74,90 kilot. Sen 79,90, sen 89,90 och i går 99,90... Väldigt irriterande.

Jag köpte någon färdigskivad ost som hette något på H som är något av deras egna som är väldigt lik gräddost. Nu vet jag inte om du vill ha färdigskivad men 49.90 tror jag den kostade. Den var bra tycker jag :-)
Citera
2024-10-08, 16:18
Medlem
19As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR
Jag köpte någon färdigskivad ost som hette något på H som är något av deras egna som är väldigt lik gräddost. Nu vet jag inte om du vill ha färdigskivad men 49.90 tror jag den kostade. Den var bra tycker jag :-)

Havarti?
Citera
2024-10-08, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 19A
Havarti?

Ja just det! precis! Den var bra tyckte jag :-) kanske aningen tjocka skivor men det funkar!
Citera
2024-10-08, 16:31
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanponken
Jag har för mig att det finns gränser (EU) för nån slags syra för att få kalla olivolja "virgin".
Ja den måste vara kallpressad.
Citera
2024-10-08, 16:41
Medlem
Jag har upptäckt deras kaviar, Nordvåg. Billigare än Kalles och alla de andra på Willys. Och godare. Den smakar lite mera fisk och inte bara söt-salt och det gillar jag. Gjord i Finland.
Citera
2024-10-08, 16:51
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tajpR

Är det inte Havarti som luktar rätt kraftigt? Eller förväxlar jag den med någon annan? Jag gillar som sagt den här gräddosten från Boxholm väldigt mycket, men det stör mig lite att den går upp i pris nästan varje gång jag är där känns det som... Går den över hundringen får jag fundera på om jag behöver hitta något annat. Jag vill inte ha färdigskivad, men är rätt säker på att de har Havarti som bit också.
Citera
2024-10-08, 17:38
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Är det inte Havarti som luktar rätt kraftigt? Eller förväxlar jag den med någon annan? Jag gillar som sagt den här gräddosten från Boxholm väldigt mycket, men det stör mig lite att den går upp i pris nästan varje gång jag är där känns det som... Går den över hundringen får jag fundera på om jag behöver hitta något annat. Jag vill inte ha färdigskivad, men är rätt säker på att de har Havarti som bit också.
Jo du har rätt
Den ost lidl kaller för Havarti har inget gemensamt med den riktiga Harvarti
Citera
2024-10-08, 17:39
Medlem
Magnums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filifjonken
Jag har upptäckt deras kaviar, Nordvåg. Billigare än Kalles och alla de andra på Willys. Och godare. Den smakar lite mera fisk och inte bara söt-salt och det gillar jag. Gjord i Finland.
Den har diskuterats tidigare och kan bara hålla med. Den enda jag numera köper.
Citera
2024-10-08, 17:42
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Är det samma sorts godis som Malaco cola-flaskor?

Har någon köpt karnia ketchupen ännu, smakar den likadant som den gjorde innan den försvann?
Nej den smakar inte likadant
Den är tunnare i smaken nu
Om du vill ha en lika bra ketcup som den gamla Kania
Så ska du köpa Änglamarks ketcup
Då blir du nöjd och harmonisk igen
Citera
2024-10-08, 17:51
Medlem
MyJustices avatar
Nånting så enkelt som standard frysta pommes frietes
Där sticker Lidl ut med riktiga bra ,
Citera
2024-10-08, 17:58
Medlem
MyJustices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranghoff
Fick en chock i dag när jag skulle köpa min gamla vanliga 85-procentiga mörka choklad. De hade höjt den från 23 till 30 kronor rakt av!

Dessutom var kaffegrädden försvunnen från hyllan.

(Hemköps Garantchoklad (85%) kostar fortfarande 23 kronor.)
Lidls 85 procent är Min favo choklad
Den betalar jag gärna 30 sek för
Några rutor med medaljon dadlar och valnötter
Vad kan gå fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här