2024-10-08, 15:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Tvivlar inte på det du skriver men har du någon länk där jag kan läsa om det?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-forslag-dra-tillbaka-uppehallstillstand-for-hela-familjer-vid-kriminalitet

Så skötsamma syskon till nån femtonårig snorunge utan konsekvenstänk ska kunna utvisas, då borde ju den här vuxna mannen som medvetet väljer att befinna sig i kriminell miljö kunna straffas för det enligt sd, kan man tycka.
Citera
2024-10-08, 15:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Vilka jag skulle ha problem med hör knappast hit utan det viktiga är min rätt att umgås med vem JAG vill, inte vilka andra anser är rätt.
Har man ett jobb som JÅ har så handlar det inte om vem han umgås med utan hur människorna påverkar honom.

Men du verkar ju vara riktigt dum i huvudet. Det här gick du och jag igenom igår. Ja, när vi pratade om säkerhetsklassning, men det verkar inte riktigt fatta att det där fortfarande?

Nu är det fortfarande på det här sättet att Åkesson är och har valt att bli en högt uppsatt offentlig person ledare för ett av de största partierna i Sverige och då kan han inte vara det. På arbetstid och sedan efter arbetstiden så hänger han med gängkriminella.

Du verkar liksom inte riktigt fatta det här, eller du bara fortsätter du tjafsar samma sak hela tiden?

Det är precis samma sak som gäller att vara en polis. Antagligen är man polis och då är man det på heltid. Man kan inte hänga med kriminella på fritiden när man jobbar som polis. Och det är ännu mer. Sånt när det gäller att vara partiledare för ett stort parti som dessutom säger sig kämpa mot gängkriminaliteten.

Men igen .-. Nej Åkesson har alltså inte någon rätt att vara och umgås med gängkriminella och bjuda hem dem på privata fester i sin lilla trädgård!!

Skärp dig nu för fan för du gör bort dig mer och mer.
Antar du som var säkerhetsklassad på ditt jobb (enligt egna utsagor) så glömde väl din arbetsgivare bort göra ett IQ test på dig. för du verkar ju ha glidit undan det resultatet och ändå släppts in på ditt s.k "arbete"

Du är precis som en Åkesson ljuger ljuger och ljuger.
Citera
2024-10-08, 15:53
Medlem
jnilssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moderatorersugerku
Då är ju dock en jävla skillnad på att umgås privat med någon eller att någon kommer fram och frågar om dom får ta en bild med en. Kan du inte läsa?
Är det att "privat umgås med någon" när man bjuder in 500 bröllopsgäster och en mc-knutte hänger med som en gästs bihang?

Sossarnas lotteriverksamhet har ju visat sig involvera gängkriminella. Hur många av S-politikerna har fått sparken?
Citera
2024-10-08, 15:54
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Menar du att avsaknad av ngr våldsbrott el. dyl. i Hedarvs brottsregister i sig styrker eller bekräftar, att han är gängkriminell?

Står VD:n för ett företag på fabriksgolvet?

Varför tar ni de värsta av de kriminella slödderna i försvar?!

Zzzoorrro fattar verkligen inte.
Citera
2024-10-08, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-forslag-dra-tillbaka-uppehallstillstand-for-hela-familjer-vid-kriminalitet

Så skötsamma syskon till nån femtonårig snorunge utan konsekvenstänk ska kunna utvisas, då borde ju den här vuxna mannen som medvetet väljer att befinna sig i kriminell miljö kunna straffas för det enligt sd, kan man tycka.
Tack! Det går knappast att jämföra med det här. Men jag fattar vad hur du tänker. Kan förstå deras förslag som vittnar om en desperation som finns i Sverige efter det eskalerande våldet. Själv har jag ingen politisk uppfattning eller uppfattning i frågan men kan förstå den.
Citera
2024-10-08, 15:56
Avslutad
Otippat så kommer Ebba Busch till Jimpas försvar: https://www.svt.se/nyheter/inrikes/mc-topp-var-gast-pa-jimmie-akessons-brollop-sd-ledaren-misslyckande

Borde vara rätt uppenbart att dom har en del hållhakar på varandra.
Citera
2024-10-08, 15:57
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jnilsson
Är det att "privat umgås med någon" när man bjuder in 500 bröllopsgäster och en mc-knutte hänger med som en gästs bihang?

Sossarnas lotteriverksamhet har ju visat sig involvera gängkriminella. Hur många av S-politikerna har fått sparken?

Alltså S har hyrt in ett bolag som även har Telia, Tele2, Fortum, Eon och Svenska Postkodlotteriet som kunder. Enskilda personer som nån gång jobbat där har visat sig sen vara involverade i gängkriminalitet. Alltså de måste ha en sjuk personalomsättning pga är ett skitjobb.

Så nej ditt case är inte så starkt där.
Citera
2024-10-08, 15:58
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurchie
Tidölaget är så rykta. En partiledare är dömd för brottsbalksbrott, en annan umgås privat med gängkriminella och bjuder in dem till bröllopp och surströmmingsskivor. Verkligen rätt personer man vill ha med i debatten. Är nästan tragikomiskt.

Lugna ner dig Snacka om att flytta fokus från verkliga problem.
Så lägligt detta bröllop är för sossarna och lotteriskandalen med gängkriminella som hotar åldringar och skuldsatta med kronofogden trycks undan av lögnmedia, allt med Magdas goda minne.
Inte en jävel utanför vänstern bryr sig om vilka Åkesson bjuder på bröllop.
Förresten är det inte mc gäng som skjuter, spränger, gängvåldtar, bränner bilar i våra städer, inne på köpcentrum osv.
Det är blattarna, främst tonåringar med noll impulskontroll som sätter skräck i samhället.
Citera
2024-10-08, 16:00
Medlem
bunnyboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Nedkortat från Aftonbladet:

"Jimmie Åkesson säger att han är bedrövad över informationen som kommit fram om Robert Hedarv.

"Uppmärksamheten kring den medföljande respektive som av allt att döma har tydlig koppling till den kriminella MC-miljön. Det var inte riktigt så vi hade tänkt oss vår första vecka som man och hustru", skriver han i ett inlägg på Facebook.

Om kopplingen till Hedarv skriver Jimmie Åkesson:

"Det finns förvisso många som tycker att jag är allmänt korkad - och det kanske jag är - men så korkad är jag åtminstone inte så att jag inte förstår dels det olämpliga med en sådan gäst, dels vilka skriverier det skulle innebära".

"Att tabloidpressens expert ansåg att billigt lådvin passar bättre för karaoke än bröllop var, lustigt nog, precis huvudet på spiken. Utgångspunkten var just karaoke och dans. Inte ett vin till porcherade vaktelfötter som serveras av bister man i lustig hatt. Men, ha så trevligt på Nobelfesten! Har ni tur så är gästlistan noggrant kollad så det inte slinker in några islamister, iranier, ryssar, antisemiter eller krigshetsare..."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1296001

Själv håller jag med, media klankade ned på allt på hans bröllop, allt från vinet till allt det övriga.
Så fult av media!

Så länge Nobelfesten existerar så tänker jag bjuda in grabbarna på Foxtrot till mitt bröllop och det finns inget någon kan säga om det. Eller?

"O jag är så dum i huvudet" skärp dig nu Åkesson nu räcker det med undanflykterna.
Citera
2024-10-08, 16:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Lugna ner dig Snacka om att flytta fokus från verkliga problem.
Så lägligt detta bröllop är för sossarna och lotteriskandalen med gängkriminella som hotar åldringar och skuldsatta med kronofogden trycks undan av lögnmedia, allt med Magdas goda minne.
Inte en jävel utanför vänstern bryr sig om vilka Åkesson bjuder på bröllop.
Förresten är det inte mc gäng som skjuter, spränger, gängvåldtar, bränner bilar i våra städer, inne på köpcentrum osv.
Det är blattarna, främst tonåringar med noll impulskontroll som sätter skräck i samhället.

Dock så anlitar gärna MC-gängen förortsgängen till att utföra skitjobben. Det är som sagt inte vattentäta skott mellandessa två verksamheter. Tvärtom.
Citera
2024-10-08, 16:07
Medlem
bunnyboys avatar
Och just Comanches kopplas till minst två mord. Men det kanske inte räcker för att sluta bli bjuden av Åkesson?

Expressen'

Citat:
Tidigare i år gick danska polisens underrättelseorgan ”National enhed for Særlig Kriminalitet” ut med att Comanches var i en ”väpnad konflikt” med ett svenskt nätverk med kopplingar till gängledaren Ismail ”Jordgubben” Abdo. I den konflikten misstänker polisen att Comanches motståndare rekryterat svenska ”barnsoldater”.
Citera
2024-10-08, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disques
Sedan 2016 har Åkesson bjudit in Hedarv till de årliga tillställningar
Samtidigt till div bröllopsfester o dl
Så vakna , peka inte alltid media utan se över bekantskapskretsen
Kolla även Hedarvs brottsregister

Så om du har fest kollar du då alla och deras respektive i lexbase??
Speciellt noga om någon du känt i 25 år kommer dit med en partner, kollar du denne noga?
Förbjuder du din polare sen 25 år att komma med sin partner?

Och hur många har inte något i Lexbase? En fortkörning, en fyllstyrning, något obetalt mm.
(jag har inte något alls och aldrig haft, ta i trä)

Om jag slår på den ort jag bor i idag ca 1.000 boende så finns 20 med i Lexbase.
Kan vi då inte ha fest i hembygdsgården??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in