2024-10-08, 13:38
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av andy2132
Det beror på vilken säkerhetsklassning han har.
Nja, sd vill väl kunna straffa släktingar till kriminella. Då bör de vilja straffa någon som självvalt är med i kriminella nätverk.
Citera
2024-10-08, 13:39
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Du ska inte vara politiker och umgås med kriminellt kreti och pleti när du ska representera Sveriges befolkning. Han och hans bekanta representerar definitiv inte mig som en vanlig Svensson. Pensionärerna har SD svikit också, nu fick dom smaka på det ljuva livet med feta löner, och så sket det sig. Helt tappat förtroendet för JÅ.

Men du har fortfarande förtroende för Miljöpartister och vänsterpack som umgås med de riktiga slöddret.

Grattis isåfall, du är hjärntvättad.
Citera
2024-10-08, 13:42
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Om det inte hamnade i något spamfilter eftersom man inte tycks ha någon relation till EXPO. I vart fall så krävs det en förklaring.

Det hamnade inte i något spamfilter. SDs presschef Oscar Cavalli svarade Expo så här:

”Det faller på sin egen orimlighet att information om en enskild riksdagsledamots ex-frus nya make och hans förehavanden skulle vara relevant att lyfta till partiets toppskikt”.

Där hade Oscar uppenbarligen fel.
Citera
2024-10-08, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Nja, sd vill väl kunna straffa släktingar till kriminella. Då bör de vilja straffa någon som självvalt är med i kriminella nätverk.
Han är mig veterligen inte släkt med Åkesson så jag förstår inte vart du vill komma. Tror att man tog riktning på föräldrar men jag kan ha fel.
Citera
2024-10-08, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Det hamnade inte i något spamfilter. SDs presschef Oscar Cavalli svarade Expo så här:

”Det faller på sin egen orimlighet att information om en enskild riksdagsledamots ex-frus nya make och hans förehavanden skulle vara relevant att lyfta till partiets toppskikt”.

Där hade Oscar uppenbarligen fel.
Då vet vi det, tack för att du rättade det jag skrev.
Citera
2024-10-08, 14:00
Avstängd
Citat:
Han är mig veterligen inte släkt med Åkesson så jag förstår inte vart du vill komma. Tror att man tog riktning på föräldrar men jag kan ha fel.
Ja vill man sätta dit ostraffade familjemedlemmar som inte valt att vara familjemedlemmar så bör man vilja straffa relativt ostraffade som själva valt att ingå i kriminella sammanhang, det säger väl sig självt.

Eller så är man ärlig och säger som det är, att det är en hudfärgsfråga.
Citera
2024-10-08, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja vill man sätta dit ostraffade familjemedlemmar som inte valt att vara familjemedlemmar så bör man vilja straffa relativt ostraffade som själva valt att ingå i kriminella sammanhang, det säger väl sig självt.

Eller så är man ärlig och säger som det är, att det är en hudfärgsfråga.
Tvivlar inte på det du skriver men har du någon länk där jag kan läsa om det?
Citera
2024-10-08, 14:09
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TsarNimbus
Har själv röstat SD tidigare och var öppen för att börja igen men detta gör det fan omöjligt.
Suger för jag gillar mycket av SDs politik men det går liksom inte när partiledaren är nära vän med en gängkriminell.

Man blir fundersam över hus vissa i den här tråden resonerar. Det verkar nästan som att dom får betalt för att skriva inlägg som förminskar det här avslöjandet.
Ajdå, det var synd! Bara för dig att gå tillbaka och rösta på sjuklövern så blir det fint ska du se
Citera
2024-10-08, 14:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Eller så är inte problemet så stort, sett över hela samhället. Problemet är att de insatser som krävs för att få bukt på kriminaliteten kommer att göra för stora inskränkningar på personliga friheter.
Du kan säkert ha rätt i det. Men om man bara ser till röstmaximering kan jag tänka mej att det skulle tilltala många. Alltså total nolltolerans mot nolltaxerare (Moderaterna) bidragsfusk och gängkriminalitet (SD) bidragsfusk politisk brottslighet (V) osv.
Citera
2024-10-08, 14:13
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BuckshotBill
Desinformation. Det är ju precis tvärtom, SD är det parti som är mest benägna att styra upp sina egna.

Men bara om det handlar om lokala lallare och byfånar inom SD. I toppen kan man bete sig hur som helst som SD:are, vilket inte minst har visat sig nu i dagarna...
Citera
2024-10-08, 14:20
Medlem
Klarar sig Åkesson ifrån det här så klarar han sig från allt.
Citera
2024-10-08, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontyke
Klarar sig Åkesson ifrån det här så klarar han sig från allt.
Ja det räcker nog inte ens att Ebba Busch går in och försvarar Åkesson. En tioåring ser att detta inte går ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in