2024-10-08, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Du får tro det, men Norge är faktiskt ett matmässigt u-land.
Då är vi tillbaka. Länka en meny där de säger att de serverar Rhode island till kebaben.

Bevisbördan är din. Annars backar du.
Citera
2024-10-08, 12:17
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Då är vi tillbaka. Länka en meny där de säger att de serverar Rhode island till kebaben.

Bevisbördan är din. Annars backar du.
Är du norsk eller? Skickade en länk, men skickar den igen. Här får jag viss uppbackning :

(FB) "Norsk" kebab
Citera
2024-10-08, 12:17
Medlem
Citat:
Får viss uppbackning i denna tråden:

(FB) "Norsk" kebab
Det är lugnt, citera och länka inlägget som visar att de serverar Rhone island till kebaben.
Citera
2024-10-08, 12:19
Medlem
Citat:
Är du norsk eller? Skickade en länk, men skickar den igen. Här får jag viss uppbackning :

(FB) "Norsk" kebab
Din länk går till en tråd som handlar om norsk kebab. Länka rätt, gör om. Citera!
Citera
2024-10-08, 12:22
Medlem
HBTKuks avatar
Sluta köpa usla färdigprodukter. Välj en bit fint fläsk själv i stället så slipper du gnälla.

Halvportion.
Citera
2024-10-08, 12:23
Medlem
Citat:
Ok Odd-Björn, här är ett inlägg från Pentry, från år 2006, första sidan:

"Norsk kebab är oätbar kort och gott. Har försökt få i mej denna styggelse ett antal gånger utan positivt resultat. Kryddningen är vedervärdig och smakar pepparkaka. Till det tomat, skivad gurka och majs. Lägg därtill en sås som verkar vara gjord av chilikryddad rhode island-dressing. Nej tack. Man kan helt enkelt inte tillaga kebab i landet i väster. Däremot slår man Sverige gällande pizza."

Stämmer ganska bra med min upplevelse, men hade glömt det där med pepparkaka. Sedan som någon annan i tråden nämner var konsistensen på köttet väldigt konstig
Och du anser att det är källan som påvisar att man till norsk kebab serverar Rhone islandsås?

Fint. Du och den du länkade till är ytterst trovärdiga. Nu vet vi att man serverar kebab i Norge med Rhode islandsås.

Har du hört om den där som tog upp en liftare utanför Oslo, som visade sig vara Jesus?
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-08 kl. 12:25.
Citera
2024-10-08, 12:26
Medlem
Trakessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Gyros är väl detta egentligen
Bra att muslimer inte äter fläsk då blir det mer till oss andra.

Bra att vegetarianer inte är kött då blir det ännu mer till oss.
Det blir väl mindre åt oss om veganer inte är kött? Om veganer vore kött kunde vi ju äta dem.
Citera
2024-10-08, 12:33
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Vem fan köper detta skräp? Svenskar som saknar smaklökar ? Kryddat med grillkrydda ? Mer fett än kött. Första och sista.gången jag köper denna produkt. Även arabens a.k.a wannabe svenskens kebab Schysst käk smakar bättre.
Jag tycker det är gött, fett är bra

Citat:
Och du anser att det är källan som påvisar att man till norsk kebab serverar Rhone islandsås?

Fint. Du och den du länkade till är ytterst trovärdiga. Nu vet vi att man serverar kebab i Norge med Rhode islandsås.

Har du hört om den där som tog upp en liftare utanför Oslo, som visade sig vara Jesus?
Var lite stora ord om norsk standard, men kul att mitt minne blev bekräftat. Ibland vet man inte om det är en mardröm eller verklighet, men norsk mat var skitkass, särskillt butiksutbudet.
Senast redigerad av Flundran90 2024-10-08 kl. 12:36.
Citera
2024-10-08, 12:35
Medlem
Citat:
Var lite stora ord om norsk standard, men kul att mitt minne blev bekräftat. Ibland vet man inte om det är en mardröm eller verklighet, men norsk mat var skitkass, särskillt butiksutbudet.
Det bästa är om man håller sig till sanningen. Trist att bli ihågkommen för lögner.

Kan för övrigt mycket väl tänka mig att man serverar kebab med en kryddad Rhode island. Ogillar dock att man påstår saker man inte har belägg för.
Senast redigerad av Stiffinger 2024-10-08 kl. 12:37.
Citera
2024-10-08, 12:40
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Det bästa är om man håller sig till sanningen. Trist att bli ihågkommen för lögner.

Kan för övrigt mycket väl tänka mig att man serverar kebab med en kryddad Rhode island. Ogillar dock att man påstår saker man inte har belägg för.
Får man inte använda minnet ? Bra att du ifrågasatte, men att kalla det lögn är ju total överdrift

tips: Googla norsk kebab och kolla bilderna!
Senast redigerad av Flundran90 2024-10-08 kl. 12:45.
Citera
2024-10-08, 12:45
Medlem
Citat:
Får man inte använda minnet ? Bra att du ifrågasatte, men att kalla det lögn är ju total överdrift
Man får absolut använda minnet, och då skriver man typ, jag tyckte att såsen på kebaben i Norge var som Rhode island. Inte att att såsen till kebaben i Norge var Rhone island. I det senare läget ska man komma med belägg.

På Operakällaren serverar de Kalles kaviar när man beställer Iransk Beluga. Det har tydligen med kriget att göra.
Citera
2024-10-08, 12:47
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Man får absolut använda minnet, och då skriver man typ, jag tyckte att såsen på kebaben i Norge var som Rhode island. Inte att att såsen till kebaben i Norge var Rhone island. I det senare läget ska man komma med belägg.

På Operakällaren serverar de Kalles kaviar när man beställer Iransk Beluga.
Ok, Rhode island-liknande sås då. Googla norsk kebab och kolla bilderna föresten. Jämför också när du googlar på svensk. Jag får ursäkta tonen jag hade innan också, tänkte att den mest var skämtsam
Senast redigerad av Flundran90 2024-10-08 kl. 12:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in