2024-10-08, 11:09
Medlem
wes420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Vem fan köper detta skräp? Svenskar som saknar smaklökar ? Kryddat med grillkrydda ? Mer fett än kött. Första och sista.gången jag köper denna produkt. Även arabens a.k.a wannabe svenskens kebab Schysst käk smakar bättre.
Du köper skräpet, det är 100% exakt du och de som är exakt som dig som köper skräpet.
Citera
2024-10-08, 11:10
Medlem
Skors avatar
Det är en lantisgrej, det kommer upp väldigt ofta när de tagit sig till Skåne eller Stockholm för att sälja sina pälsar eller hantverk av bark. Finns mängder av trådar både här på flashback och på reddit om lantisen som kommer till de civiliserade delarna av landet och skriker och gapar om att det inte finns lantisgyros med rhode island-sås blandat med fanta på Kebabställena. Alltid lika kul att se.
Citera
2024-10-08, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wes420
Du köper skräpet, det är 100% exakt du och de som är exakt som dig som köper skräpet.

Din lilla päckel! Får man inte testa något att se om man gillar det ? Alla är inte Google som dig som vet allt och kan allt din lilla pönt.
Citera
2024-10-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Tror du att t ex all korv är dålig korv för att den lägsta kvalitetsklassen har låg kvalitet?

Finns det någon slags kvalitet märke på gris kebab i vanliga våra butiker menar du?
Citera
2024-10-08, 11:49
Medlem
Kanske bättre du lämnar fläskets förlovade land och bosätter dig i arabvärlden...
Citat:
Ursprungligen postat av Coldinc
Vem fan köper detta skräp? Svenskar som saknar smaklökar ? Kryddat med grillkrydda ? Mer fett än kött. Första och sista.gången jag köper denna produkt. Även arabens a.k.a wannabe svenskens kebab Schysst käk smakar bättre.
Citera
2024-10-08, 11:55
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberationfront
Gyros är väl detta egentligen
Bra att muslimer inte äter fläsk då blir det mer till oss andra.

Bra att vegetarianer inte är kött då blir det ännu mer till oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Soffpotatis1357
Det heter gyros när det är fläskkött. Kebab är nötkött. Såvida man inte är på en orientalisk restaurang, då kan kebaben vara gjord på köttfärs av lammkött. Restauranger brukar vara rätt noga med att skilja på gyros och kebab.

Citat:
Ursprungligen postat av Titsdontlie
Kebab är ej gjort på fläsk.

Gyros är gjort på fläsk eller kyckling

Nu verkar detta varit ett butiksköp. Men det finns ett område i Sverige där kebab är fläsk. Fläskkebab tycker jag inte smakar som gyros. Det är en svensk grej helt enkelt.
Citera
2024-10-08, 12:01
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skor
Det är en lantisgrej, det kommer upp väldigt ofta när de tagit sig till Skåne eller Stockholm för att sälja sina pälsar eller hantverk av bark. Finns mängder av trådar både här på flashback och på reddit om lantisen som kommer till de civiliserade delarna av landet och skriker och gapar om att det inte finns lantisgyros med rhode island-sås blandat med fanta på Kebabställena. Alltid lika kul att se.
Kul att du nämner lantisar och Rhode-island.-sås. När jag bodde i Oslo för 5 år sedan, så var standarden att ha Rhode island-sås och majs i kebaben . Iallafall de billiga varianterna
Senast redigerad av Flundran90 2024-10-08 kl. 12:05.
Citera
2024-10-08, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Kul att du nämner lantisar och Rhode-island.-sås. När jag bodde i Oslo, var mer än 5 år sedan nu, så var standarden att ha Rhode island-sås och majs i kebaben , iallafall de billiga varianterna
Så gott som alla restauranger har en webbsida. Kan du länka till en som säger att serverar Rhode island till sin kebab. Tack :-) (speciellt om det som du skriver var standarden i Oslo - du måste kunna hitta massor ställen som har det i sin meny )

Jag tror du blandar ihop. Men som sagt, länka till någon.
Citera
2024-10-08, 12:08
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Så gott som alla restauranger har en webbsida. Kan du länka till en som säger att serverar Rhode island till sin kebab. Tack :-) (speciellt om det som du skriver var standarden i Oslo - du måste kunna hitta massor ställen som har det i sin meny )

Jag tror du blandar ihop. Men som sagt, länka till någon.
Dåligt underlag, men var runt Brugata. De har säkert skärpt sig
Citera
2024-10-08, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Dåligt underlag, men var runt Brugata. De har säkert skärpt sig
Mer troligt är att du hittade på. Men det är okej.
Citera
2024-10-08, 12:13
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Du får tro det, men Norge är faktiskt ett matmässigt u-land.
Citera
2024-10-08, 12:15
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Får viss uppbackning i denna tråden:

(FB) "Norsk" kebab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in