2024-10-07, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tangerinescience
Hur kan HT vara stressad för ett kalas som i själva verket är en fika för hennes närmaste släktingar med färdigköpta kakor? Undrar vad det är som är så stressigt med det.

Som nån sa, tänk när hon är själv med två kräksjuka barn, undrar hur HT upplever det om hon är så stressad att hon måste gå och lägga sig redan nu?
Det var någon som skrev att hon kan mena att hon är stressad över att det kommer mycket människor, inte just grejen med fikan
Citera
2024-10-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stjernglans
Det var någon som skrev att hon kan mena att hon är stressad över att det kommer mycket människor, inte just grejen med fikan
Då säger man inte att man stressat i flera veckor, man säger att man har känt en stress eller haft ångest inför kalaset. Men om man känner stress inför ett såpass litet kalas med bara dom allra närmaste....då har man nog ett allvarligt problem! 🙄
Citera
2024-10-07, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Hanna har stressat i flera veckor för ett kalas där det enbart bjöds på köpekakor och som dom inte ens hade hemma hos sig själva!
När mina barn var små bjöd jag enbart på hembakat och hade storstädat ett helt hus innan, men det tog kanske max ett par dagar att förbereda! 🤪

Precis detta funderar jag också över...😅
Citera
2024-10-07, 22:23
Avslutad
Citat:
Ja men gästerna var ju typ deras föräldrar. Men hon kanske har en superproblematisk relation till dem, vem vet.

I varje fall så undrar jag vad anledningen är till att allt är så himla jobbigt för henne hela tiden när hon objektivt sett har ett väldigt bekvämt liv. Hon gör bara det hon känner för hela tiden, jobbar inte ens, men ändå är det ständigt så svårt och besvärligt. Varför, någon teori?
Citera
2024-10-07, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDolphin
Då säger man inte att man stressat i flera veckor, man säger att man har känt en stress eller haft ångest inför kalaset. Men om man känner stress inför ett såpass litet kalas med bara dom allra närmaste....då har man nog ett allvarligt problem! 🙄
Jag vet inte, var bara en tanke
Citera
2024-10-07, 22:26
Medlem
Citat:
Ja men gästerna var ju typ deras föräldrar. Men hon kanske har en superproblematisk relation till dem, vem vet.

I varje fall så undrar jag vad anledningen är till att allt är så himla jobbigt för henne hela tiden när hon objektivt sett har ett väldigt bekvämt liv. Hon gör bara det hon känner för hela tiden, jobbar inte ens, men ändå är det ständigt så svårt och besvärligt. Varför, någon teori?
Hon jobbar väl? Att ha samarbeten är en form av jobb, även om det inte är så många för tillfället
Citera
2024-10-07, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Askon
Det blev visst svar nummer ett på min lista med alternativ, för naturligtvis måste man ange en orsak till sitt beteende.
Nej jag tycker inte det var svar nummer ett och jag tycker heller inte att det var någon orsak till något beteende.
Jag tycker inte jag har ett beteende alls. Jag tycker vi diskuterar vad vi ser på en influencers sida här. Det har inget med min personlighet att göra.
Denna tråden handlar inte om oss.
Citera
2024-10-07, 22:59
Avslutad
Citat:
Hon jobbar väl? Att ha samarbeten är en form av jobb, även om det inte är så många för tillfället
De flesta jobbar på ett riktigt jobb varje dag 8 tim, tar hand om familjen och har annat i sitt liv och klarar det bra. HT blir nästan sjuk av stress av att spela in ett videoklipp varannan vecka och förbereda fika till sina släktingar. Varför?
Citera
2024-10-07, 23:09
Medlem
FruKrokodils avatar
Citat:
De flesta jobbar på ett riktigt jobb varje dag 8 tim, tar hand om familjen och har annat i sitt liv och klarar det bra. HT blir nästan sjuk av stress av att spela in ett videoklipp varannan vecka och förbereda fika till sina släktingar. Varför?

Jag tror att det är exakt här hennes lindriga IF visar sig. Svårt att planera, fokusera, mentalisera och mycket ångest inför helt vardagliga saker andra klara av utan problem.

Skulle jag kräva av en 10 åring att fixa ett enkelt kalas så skulle de också ha problem att få till det, även om de har månader på sig att planera/handla.
Citera
2024-10-07, 23:29
Medlem
Mycket möjligt att det är den sociala grejen med kalaset som stressat upp H för den lilla ansträngningen med fikan kan ju knappast gjort henne så utmattad.
Blir intressant när de flyttar till radhuset, man tenderar ju att ha lite mer kontakt med grannar när man bor så än i lägenhet. Undra hur H kommer hantera det då hon inte verkar speciellt bekväm med folk i allmänhet.
Citera
2024-10-08, 00:06
Medlem
Citat:
Har inget bra svar!
Citera
2024-10-08, 01:14
Medlem
Bara jag som tror att den ”stökiga” frisyren gjorts medvetet? Jag är så jävla trött på allt hon försöker få till ”stressad mamma”-content. För att passa in bland alla mammor som faktiskt sliter PÅ RIKTIGT.
Ska bli kul att se hur hon pallar två sen. Ska vi gissa på migrän/mens/magsmärtor så fort kebaben ska börja jobba efter pappaledigheten??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in