2024-10-07, 19:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Menar du att Ungsven skulle vara ett bättre ord än incel?

Dessutom kan man leva i celibat frivilligt eller ofrivilligt även om man inte är en oskuld.
Skulle säga att för att vara ett nyord är incel ovanligt lyckat.
Nej ungkarl ungmö ungkarsflicka. Ungkarl eller måste ni ha en highscore lista på dom ni knullat med?

Incel är ett engelsk ord det låter inte bra på svenska
Citera
2024-10-07, 20:00
Medlem
morgonstjaernans avatar
De känner väl sig övergivna och ensamma i den riktiga världen till den punkt att de hatar alla som kan tänkas ligga bakom det.
Citera
2024-10-07, 20:09
Medlem
Incelarna är på marsch och ingenting kan hejda dem.
Citera
2024-10-07, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ftpftwfy
Nej ungkarl ungmö ungkarsflicka. Ungkarl eller måste ni ha en highscore lista på dom ni knullat med?

Incel är ett engelsk ord det låter inte bra på svenska

Finns hyggligt många engelska låneord, eller låneord från andra språk för den delen.

Men du har fel, skall du envisas med att använda svenska så är det bara att skriva ut det:Ofrivilligt celibat.

Vilket givetvis inte är samma sak som ungkarl.
Citera
2024-10-07, 20:30
Bannlyst
Citat:
Finns hyggligt många engelska låneord, eller låneord från andra språk för den delen.

Men du har fel, skall du envisas med att använda svenska så är det bara att skriva ut det:Ofrivilligt celibat.

Vilket givetvis inte är samma sak som ungkarl.
Jo ungkarl låter bättre men du kan kalla dig incel om du vill men det ställer bara till dig för dig.
Citera
2024-10-07, 21:57
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Är det svårt att förstå? Okej: inte lyckas. Inte hittar någon som vill ligga med dem utan att de behöver betala för det.

Har du någon bättre term för snubbarna jag försöker definiera ovan, så är jag villig att ta till mig den.

Den första som använde termen incel om sig själv var en kvinna. Och den funkar förstås lika bra på brudar.

Jag tycker ändå att man lika gärna kan babbla lika mycket om brudarna och tanterna som inte får ligga. Men de är ju alltid offer och måste håna killar. Typiskt tecken på svaghet är det.
Citera
2024-10-07, 22:01
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nofjun
Jag tycker ändå att man lika gärna kan babbla lika mycket om brudarna och tanterna som inte får ligga. Men de är ju alltid offer och måste håna killar. Typiskt tecken på svaghet är det.

Fast nu är det ju inte särskilt många brudar som inte får ligga om de vill. Det finns alltid minst ett tjog desperata snubbar som sätter på vad som helst. Det är också ett tecken på svaghet, vill jag nog påstå.
Citera
2024-10-07, 22:13
Medlem
nofjuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Fast nu är det ju inte särskilt många brudar som inte får ligga om de vill. Det finns alltid minst ett tjog desperata snubbar som sätter på vad som helst. Det är också ett tecken på svaghet, vill jag nog påstå.

Inte sant. Det ni säger om att tanterna får ligga och killar inte. Det är en myt bara. Ta t ex alla som åker till Gambia och betalar unga pojkar en massa pengar. Det är bara det att sånt och mycket annat pratas det inte om ö h t. Och kvinnor är alltid offer. Och tror att män bryr sig när de blir fucked upp och skriker hysteriskt. Men som tur är så är det andra tider nu och inga lyssnar på dem mera ö h t. Och den typen av brudar får aldrig ligga De är enormt avtändande. Oftast överviktiga också. Hundratusentals. Dessa brudar och tanter har inget självförtroende heller. De är lika mycket incels. De har också en benägenhet att utmåla killar till ngn sorts grottmänniskor. Som ni faktiskt också gör. Och det handlar bara om osäkerhet och lågt självförtroende faktiskt
Senast redigerad av nofjun 2024-10-07 kl. 22:31.
Citera
2024-10-07, 22:46
Medlem
Actuallysos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftpftwfy
Vad är det du inte fattar ungkarl har det hetat jämnt.

Incel är bara ett negativt ord som ingen fattar

Behöver ni nytt ord bara för ni är porrskadade och ligger med 50 pers varje vecka?

Precis. Det är bara ett påhittat ord, konstruerat ord i negativ form skapat av bittra feminister som kommit till korta i sina egna relationer. Och är allmänt körda
That's it
Citera
2024-10-07, 23:15
Medlem
nofjuns avatar
Alltså. Jag har nobbat säkert 20 eller 30 brudar sex genom åren. Men skulle aldrig kalla dessa för nånting t ex incel, eller nånting negativt eller håna dem för det . Aldrig.! Varför skulle jag vilja göra det. Detta är för att jag inte är en sån liten och bitter person.
Btw, det är oerhört få killar över 20 år som inte fått ligga. Finns dessutom noll källa på att det skulle vara så. Som någon sa, ett påhittat ord att använda som en slags attack och slagträ emot en liten grupp killar som är mkt unga och kanske autistiska eller andra liknande problem..
Citera
2024-10-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Actuallyso
Precis. Det är bara ett påhittat ord, konstruerat ord i negativ form skapat av bittra feminister som kommit till korta i sina egna relationer. Och är allmänt körda
That's it

Man kan kalla det vad man vill men fenomenet är inget nytt.
Tidigare var det fattiga män utan egendom som fick leva ensamma.
Många söp ihjäl sig andra flyttade till Amerika, en del levde som fattighjon.

Det som är annorlunda nu är dels att vi kom ifrån en tid med välstånd och där de flesta kunnat hitta en partner. Ett undantag i historien.

Nu börjar det bli tuffare om man inte har något att erbjuda igen.
Lägg sedan till sociala medier och en kultur av hemmasittande så får man något av en perfekt storm.
Den drabbar inte bara män och pojkar men de verkar vara flest i antal.

Det skall väl också sägas att incels nästan alltid är det på grund av deras egen oförmåga att ta tag i sina liv.
Det faktum att det blivit så accepterat att se sig själv för offer gör att många inte tar ansvar för sitt liv eller ens inser att det är det man måste göra.
Citera
2024-10-07, 23:23
Medlem
floraflaps avatar
Citat:
Man kan kalla det vad man vill men fenomenet är inget nytt.
Tidigare var det fattiga män utan egendom som fick leva ensamma.
Många söp ihjäl sig andra flyttade till Amerika, en del levde som fattighjon.

Det som är annorlunda nu är dels att vi kom ifrån en tid med välstånd och där de flesta kunnat hitta en partner. Ett undantag i historien.

Nu börjar det bli tuffare om man inte har något att erbjuda igen.
Lägg sedan till sociala medier och en kultur av hemmasittande så får man något av en perfekt storm.
Den drabbar inte bara män och pojkar men de verkar vara flest i antal.

Det skall väl också sägas att incels nästan alltid är det på grund av deras egen oförmåga att ta tag i sina liv.
Det faktum att det blivit så accepterat att se sig själv för offer gör att många inte tar ansvar för sitt liv eller ens inser att det är det man måste göra.

En fin påhittad saga. Bara svammel. Angående offer mentaliteten så vet de allra flesta att det är precis tvärtom. Som någon påpekade, kvinnor som kommit till korta i relationer och som måste avreagera sig.
Senast redigerad av floraflap 2024-10-08 kl. 00:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in