”Det faller på sin egen orimlighet att information om en enskild riksdagsledamots ex-frus nya make och hans förehavanden skulle vara relevant att lyfta till partiets toppskikt”, säger SD presschef Oscar Cavalli-Björkman.
Nej, Oscar. Det faller jävlar i mig inte på sin egna orimlighet.
1. Kriminella är alltid intresserade av att etablera politiskt inflytande och makt, eventuellt mot gentjänster "under bordet". Det är en hotbild mot såväl demokrati som rättssäkerhet som alla högt uppsatta politiker lever med och måste vara mycket medvetna om och känna till hur dom ska hantera. Man ska definitivt informera partiets toppskikt om sådant, så det faller inte på någon egen orimlighet. Tvärtom. SD är landets tredje största parti. Dags att börja bete sig därefter.
2. Det kan vara så, att du 'egentligen' menar, att ni tycker er känna den här snubben, och han är 'bara vår polare ju' och 'han är helt okej', ingen fara typ. Och att det det är därför du lägger ut rökridån med 'partitoppen behöver inte informeras'? Precis så säger 13-14 åriga flickor som groomas med. Dom tycker bara dom 'fått en fin kompis på nätet som är helt okej', ingen som är farlig alls, han är så snäll och ärlig. Lojalitetsvägen är precis det sätt som kriminella personer jobbar sig in via.
Och för det andra, om du upplever dig trygg med att "
Han ä luuuuuugn sa ja!!" så hur i helvete kan du vara så dum så du låter detta skina igenom offentligt som partiets press-chef? Du kommer ju få Jimmies behjälpliga hantlangare upp i arslet nu? Är det inte ditt jobb att känna till hur pressen fungerar?? Man säger ALDRIG "Jag tänker inte informera ledningen om ert tips"

Man säger
"Tackar ödmjukast för dom framförda upplysningarna. Jag ska se till att detta vidarebefordras till berörda parter.".
Jisas. Du har .. två-tre gånger min månadslön? och förstod inte bättre?