2024-10-07, 19:59
Medlem
Det roliga är att detta kommer att gynna SD och inte tvärtom som vänstern tror.
Citera
2024-10-07, 19:59
Medlem
RutgerFuchss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är expos version. Expo är samma skit för S som SD har med högerextrema i partiet och vänkrets. SD har sparkat ut fler suspekta figurer än S, V och MP tillsammans trots att de var och en har fler extrema personer än SD.
Det är möjligt men helt uppenbart fortsätter de att umgås med dem på fritiden.
Citera
2024-10-07, 20:00
Medlem
”Det faller på sin egen orimlighet att information om en enskild riksdagsledamots ex-frus nya make och hans förehavanden skulle vara relevant att lyfta till partiets toppskikt”, säger SD presschef Oscar Cavalli-Björkman.

Nej, Oscar. Det faller jävlar i mig inte på sin egna orimlighet.

1. Kriminella är alltid intresserade av att etablera politiskt inflytande och makt, eventuellt mot gentjänster "under bordet". Det är en hotbild mot såväl demokrati som rättssäkerhet som alla högt uppsatta politiker lever med och måste vara mycket medvetna om och känna till hur dom ska hantera. Man ska definitivt informera partiets toppskikt om sådant, så det faller inte på någon egen orimlighet. Tvärtom. SD är landets tredje största parti. Dags att börja bete sig därefter.

2. Det kan vara så, att du 'egentligen' menar, att ni tycker er känna den här snubben, och han är 'bara vår polare ju' och 'han är helt okej', ingen fara typ. Och att det det är därför du lägger ut rökridån med 'partitoppen behöver inte informeras'? Precis så säger 13-14 åriga flickor som groomas med. Dom tycker bara dom 'fått en fin kompis på nätet som är helt okej', ingen som är farlig alls, han är så snäll och ärlig. Lojalitetsvägen är precis det sätt som kriminella personer jobbar sig in via.

Och för det andra, om du upplever dig trygg med att "Han ä luuuuuugn sa ja!!" så hur i helvete kan du vara så dum så du låter detta skina igenom offentligt som partiets press-chef? Du kommer ju få Jimmies behjälpliga hantlangare upp i arslet nu? Är det inte ditt jobb att känna till hur pressen fungerar?? Man säger ALDRIG "Jag tänker inte informera ledningen om ert tips" Man säger "Tackar ödmjukast för dom framförda upplysningarna. Jag ska se till att detta vidarebefordras till berörda parter.".

Jisas. Du har .. två-tre gånger min månadslön? och förstod inte bättre?
Senast redigerad av Robbinist 2024-10-07 kl. 20:11.
Citera
2024-10-07, 20:00
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ60
Jag försvarar inte JÅ utan min rätt att umgås med vem jag vill så länge den personen inte gör några fel när jag är närvarande. Du får gärna välja bort människor i ditt liv för fel som inte påverkar dig men gnäll inte när du saknar vänner.

Tänkte du likadant när Kaplan käkade middag med Grå Vargarna? Var du lika förstående och lugn då ”så länge de inte gjorde fel under middagen”?
Citera
2024-10-07, 20:01
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Nu verkar Åkesson bjudit in dessa kriminella till ganska utvalda fester, så Jimmie känner sig nog ganska stolt över deras sällskap.

Att Jimmie skulle bry sig om brottsoffren är nog en missuppfattning. Allt som är dåligt för svenskarna och Sverige är bra för SDs opinionssiffror.

Jag tror inte SD bryr sig om organiserad brottslighet och dess utbredning utan tycker nog att den är ganska bra för att locka väljare till partiet.
.
Jag ogillar starkt drevfenomenet eller att man ska få livet förstört enkom för man yttrar någon obekväm åsikt.

Men den organiserade kriminaliteten är en av vår tids allra största pester.

Och värre blir det när man ser hur det drabbar offren, hur lite samhälle och polis kan göra.

Det här måste man lösa om man vill ha förtroendet kvar, i synnerhet nu när man tänker profilera sig ytterligare i sådana frågor, surrealistiskt nog.

Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
I båda fallen handlar det om organiserad brottslighet som söker kontakt med, får man hoppas, intet ont anande politiker. Polisen har helt rätt, det är mycket allvarligt och många politiker på olika nivå har nog redan korrumperats. De söker även kontakter inom polis och domstolsväsendet, vilket har framkommit.

Den organiserade brottsligheten är vår tids samhällsböld. SD har sagt och skrivit mycket bra i sådana frågor tidigare. Allt detta är bortkastat om man är så pass skenheliga som de senaste händelserna och uttalandena gör gällande.

Vad att göra är en bra fråga. Kanske markera genom att endast skicka ut Mattias Karlsson?

Hela SD-garnityren tycks ju förtroliga med denna parasiten dessutom. Det här är inte bra alls... Vare sig för landet eller det förändringsarbete som krävs för att få landet på rätt köl igen. Det här får inte gå ut över kampen mot kriminella.

Citat:
Ursprungligen postat av afraidofmats
En obekväm åsikt? Man gick med i ett nynazistiskt parti, man umgås med kriminella, man säger "jag vet inte" hela tiden, och påstår att man vill jobba mot brottsligheten?

En obekväm åsikt?

Sug.

Vad fan ylar du om ditt elände? Jag skriver i rena allmäna ordalag. Och nej folk ska givetvis inte få livet förstört bara för dom tycker annorlunda än du. Detta gäller även nazister.

Det är sådana förfaranden och regelrätt terror mot oliktänkande som gett oss denna apokalyptiska situation.

Sug själv jävla tönt.
Senast redigerad av Zzzzorrro 2024-10-07 kl. 20:07.
Citera
2024-10-07, 20:01
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Det roliga är att detta kommer att gynna SD och inte tvärtom som vänstern tror.

Det är fullt möjligt, och det säger ju i så fall en del om begåvningsnivån hos dessa SD-runkare.
Citera
2024-10-07, 20:02
Medlem
HugoStieglitzs avatar
Många av SD:s kärnväljare är hjärntvättade hejajimmiezombies. Däremot är en del av partiets nytillkomna marginalväljare förmodligen mer känsliga. SD är vana vid att deras väljare accepterar allt, men den här gången blir det deras övermod (tror jag iaf.).

Jag gissar att de tappar väljare till KD. Däremot sitter Åkesson säkert eftersom all intern opposition i partiet är kuvad och nejsägarna har oftast gått över till AFS.
Citera
2024-10-07, 20:02
Medlem
afraidofmatss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zzzzorrro
.
Jag ogillar starkt drevfenomenet eller att man ska få livet förstört enkom för man yttrar någon obekväm åsikt.

Men den organiserade kriminaliteten är en av vår tids allra största pester.

Och värre blir det när man ser hur det drabbar offren, hur lite samhälle och polis kan göra.

Det här måste man lösa om man vill ha förtroendet kvar, i synnerhet nu när man tänker profilera sig ytterligare i sådana frågor, surrealistiskt nog.

En obekväm åsikt? Man gick med i ett nynazistiskt parti, man umgås med kriminella, man säger "jag vet inte" hela tiden, och påstår att man vill jobba mot brottsligheten?

En obekväm åsikt?

Sug.
Citera
2024-10-07, 20:03
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RutgerFuchs
Det är möjligt men helt uppenbart fortsätter de att umgås med dem på fritiden.

Känner du till Åkessons fritid? Att han träffat personer betyder inte att man umgås.
Citera
Medlem
Adidass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onebiker
🤣🤣🤣
Åter igen silar rödingarna mygg medans de tar den gång på gång i rumpen utav elefanterna i sina egna led!

Oerhört roande läsning, fortsätt kamrater och jude hatare!

Och återigen så har sväääärjevännerna 20/20 syn när det kommer till alla andra partier och lajvar Stevie Wonder när det kommer till SD
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Det finns väl några ganska sköna typer på lokal nivå i SD också? Någon tog ut sin döda pappas pension i 6 år och någon styckmördade sin vän och dumpade kroppsdelar över hela Stockholm.

Statistiken tyder nog entydigt på att man hittar klägget i SD.

Att Jimmie nu vurmar för gängkriminella känns föga förvånande. De vet så klart att Jimmie tjänar över två miljoner om året så om de vill kan de så klart plocka Jimmie på lite pengar om han inte beter sig.

SÄPO har så klart detta under övervakning, men kan väl inte göra något så länge Tuffe Uffe också vill vara Jimmies "kompis".

Tidö klausulen är nog rådande just nu då det är tyst från regeringen. Men det kommer inte hålla i längden. Regeringen med statsminister kommer att få uttala sig. SD är en säkerhetsrisk för Sverige det är fullständigt solklart.
Citera
2024-10-07, 20:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugoStieglitz
Många av SD:s kärnväljare är hjärntvättade hejajimmiezombies.

Menar du att 30 procent av svenska män är zombies?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in