2024-10-07, 19:33
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast det höll ju inte eftersom media rapporterat att han var medveten om vederbörande och har också visat mail. Det är nu en uppenbar lögn från Åkesson som ingen köper

Åkesson har väl alltid sagt en sak och stått för något helt annat?

Jag fattar inte varför en del blir så upprörda att partiledaren för partiet som uppstod ur smuts också umgås med smuts?

Nu tycker jag vi vänder blad och går vidare och ber Uffe att tona ned kritiken mot gängkriminaliteten lite.
Citera
2024-10-07, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Sluta jämföra. Fel blir inte rätt för att du jämför med andra fel. Att Jimmie blandar sig med kriminella är såklart inget annat än en skandal.
Lär dig att läsa och förstå istället.
Jag har inte hävdat att det inte är en skandal.
Citera
2024-10-07, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
'Nej, det är inte en lögn. Det är inte sant bara för att du säger det.

Citat:
Jimmie Åkesson kände inte till att en av hans bröllopsgäster var en gängtopp, hävdar han.

Men SD informerades om Robert Hedarv redan i somras.

– Sverigedemokraternas pressavdelning har fått all info, säger Anna Fröjd chefredaktör på Expo, som skrev om mc-presidenten i juli.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...darv-i-somras/
https://expo.se/nyhet/sd-informerade...lingen-i-juli/

Bullshit med andra ord. Sen framkommer det mer kopplingar till andra personer som är i sfären HA i dag och det är nära vänner. Så pinsamt så han bör avgå med omedelbar verkan.
Citera
2024-10-07, 19:36
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
https://www.expressen.se/nyheter/sve...darv-i-somras/
https://expo.se/nyhet/sd-informerade...lingen-i-juli/

Bullshit med andra ord. Sen framkommer det mer kopplingar till andra personer som är i sfären HA i dag och det är nära vänner. Så pinsamt så han bör avgå med omedelbar verkan.

Expo! Lägg ner.
Citera
2024-10-07, 19:38
Medlem
Citat:
Expo! Lägg ner.

Dåligt ursäkt från ditt håll. Det är godnatt för Jimmie.

Citat:
Aftonbladet skriver nu att Hedarv varit inbjuden till Åkessons privata fester och surströmmingsskivor under många år.

– Hans ständiga svar ”jag visste inte” fungerar ju inte i det här fallet, han har ju full koll, säger en SD-källa som också varit bjuden till flera fester, till Aftonbladet.

Sommaren 2018 var Hedarv bland annat bjuden till den årliga ”glitterfesten” som Åkesson anordnade tillsammans med sin exfru Louise Erixon.
https://www.expressen.se/nyheter/sve...essons-fester/

SD och Comanches och Hells Angels. Den grova kriminaliteten infiltrerar regeringsunderlaget.
Citera
2024-10-07, 19:39
Medlem
Zzzzorrros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Jag fattar inte varför en del blir så upprörda att partiledaren för partiet som uppstod ur smuts också umgås med smuts?

Nu tycker jag vi vänder blad och går vidare och ber Uffe att tona ned kritiken mot gängkriminaliteten lite.

Vi är många som bevittnat den organiserade brottslighetens terror och hur det påverkat diverse medborgare.

Ska göra en lång historia kort och berätta om den gången fem av oss hoppade på en bandidos-tjockis som skröt hur han hade fått en målare med familj att fly landet mha diverse sprängningar och terror efter eb utebliven saltad nota.

Folk träffar på dessa typer i vardagen och ofta är det hemska historier det rör sig om.

Hur man kan som politiker stoltera med sådant umgänge, så offentligt, vid sådana tillställningar övergår mitt förstånd.

Det här är rena rama föraktet för deras brottsoffer och vanlige knegaren (stora massan SDväljare) som får gå på tårna för att inte detektera deras terrornät.

Jag har röstat på SD en gång, i riksdagsvalet och kommunalvalet 2006. I egenskap av tidigare sympatisör kräver jag handling av ledningen.
Citera
2024-10-07, 19:41
Citat:
Grejen är inte att det det finns suspekta personer på festerna, utan om Åkesson känner dem privat och vet deras bakgrund.

Du kanske borde läsa nyheterna då där det redan framkommit om Åkesson relation med dessa kriminella herrar under många år och även inbjudan till dem till hans och SD s högst personliga "silla-fester".

Men det kanske rubbar din sinnesvärld nu när det kommit fram fakta som du och andra SD trogna inte vill höra eller ta in?

Åkesson har inte enbart umgåtts länge med en av mc killarna utan även haft relationer med andra som tex HA.
Läs Expressen idag och även AB.

Jag vet det är jobbigt att ta in. Så du får väl ge mig en ny varning för jag har avvikande uppfattningar om SD. Trodde ett tag att här inne fick alla ha rätt till sin åsikt men det gäller kanske inte oss som är emot SD?
Citera
2024-10-07, 19:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Dåligt ursäkt från ditt håll. Det är godnatt för Jimmie.

https://www.expressen.se/nyheter/sve...essons-fester/

SD och Comanches och Hells Angels. Den grova kriminaliteten infiltrerar regeringsunderlaget.

Aftonbladet hänvisar till Expo som medvetet rör ihop saker och ting. Det är det klassiska med att hänvisa till en påstådd och påhittad större fara för att på så sätt dölja det systemkollaps man själv uppmuntrat till.
Citera
2024-10-07, 19:43
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bevisatsmartast
Du kanske borde läsa nyheterna då där det redan framkommit om Åkesson relation med dessa kriminella herrar under många år och även inbjudan till dem till hans och SD s högst personliga "silla-fester".

Men det kanske rubbar din sinnesvärld nu när det kommit fram fakta som du och andra SD trogna inte vill höra eller ta in?

Åkesson har inte enbart umgåtts länge med en av mc killarna utan även haft relationer med andra som tex HA.
Läs Expressen idag och även AB.

Jag vet det är jobbigt att ta in. Så du får väl ge mig en ny varning för jag har avvikande uppfattningar om SD. Trodde ett tag att här inne fick alla ha rätt till sin åsikt men det gäller kanske inte oss som är emot SD?

Jag vill ha en mer nykter rapportering än vad expo återger.
Citera
2024-10-07, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen

Jag är absolut inte upprörd eftersom jag har varit väl informerad vilket slödder som släppts in i riksdagen Dessutom va Hedarv politiker i SD innan.
Citera
2024-10-07, 19:44
Medlem
Gratulerar till ert bröllop och nya fru, Jimmie
Citera
2024-10-07, 19:45
Medlem
Man måste förstå att Jimmie Åkesson ljuger i att han inte hade någon aning om Hedarvs inblandning i kriminell MC-miljö. Det är nog det allvarligaste gör Åkesson att han ljugit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in