2024-10-07, 16:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Det där har stockholmsfolket hållt på med så länge jag vet i alla fall, det och bäst i stan, är det inte bättre att satsa på att bli bäst i landet.
Sen är ju AIK:s publiksiffror imponerande det går inte att komma undan, och diffen ska skämmas.

Okej det kanske dom har

Den här tråden ska väl handla det sportsliga runt klubbarna, eller har jag missuppfattat något?
Det finns t.om en supportertråd, ta sånt skit i den tråden istället är iaf min åsikt.
Citera
2024-10-07, 16:26
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QuantumQuill
Lyssnade på dif podden där man letar efter problemet, och så säger man ”kolla bara på truppen, Tokmac, Harala, Hümmet, Wikheim och Gulliksen”…
4 spelare som inte går in i något av dom övriga topp 4 lagen. Det är Hümmet möjligen.

Problemet i dif är självkännedomen och övertron på sitt lag.
Nu har jag knappast sett tillräckligt med apa för att sitta med någon djupare insikt, men utifrån tycker jag att Hümmet snarare överpresterat, Gulliksen har väl också ett helt okej poängsnitt, och Harala är fortfarande knappast varm i skorna. Om det är på dessa tre man lägger över skulden på känns det minst sagt knepigt. Det är väl snarare sedan man bytte målvakt från ligans bästa till vad fan man nu har som fallet började.. men vad fan vet jag?

Jag ska dock sticka ut hakan här och säga att jag tror dom kommer mosa er i derbyt. Ni har fått hybris, tar ut segern i förskott deluxe, och kommer falla på ert högmod.
Citera
2024-10-07, 16:45
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Det tycker jag VSK gjort. Tyvärr hjälpte det inte.
Och om du jämför värdet på dom båda trupperna vad får du fram då ?
Citera
2024-10-07, 17:02
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Håller med dig, tycker inte heller vi varit så bra egentligen om man ser över hela säsongen. Trots att det nästan gått hela två säsonger har jag fortfarande svårt att avgöra ifall Rydström är en bra matchtränare eller inte.

Ja, jag hoppas att DA skruvar om värvningsstrategin lite. Det är inte som att man behöver chansa längre som vi gjort tidigare där man tar in "skadat" gods och hoppas på att få bra utfall. Ska man slå sig på bröstet att man har landets bästa akademi så är det dags att dra nytta av det. Inte för att bygga truppvärde som verkar vara senaste flugan och vi inte behöver vara del av utan jobba mot att få till en så komplett trupp som möjligt.
Det är väl precis det man har gjort? Nanasi, Hugo Larsson etc. Problemet är att de spelarna säljs ( vilket de måste) omedelbart. Mff hade kunnat ha ett helt underbart hemvävt lag om inte Allsvenskan hade varit så långt ner i näringskedjan
Citera
2024-10-07, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är väl precis det man har gjort? Nanasi, Hugo Larsson etc. Problemet är att de spelarna säljs ( vilket de måste) omedelbart. Mff hade kunnat ha ett helt underbart hemvävt lag om inte Allsvenskan hade varit så långt ner i näringskedjan

Jo absolut, jag håller med i det mesta egentligen. Det som skaver lite för mig är att vi lägger pengar på dyra investeringar i form av Rosengren (endast ett exempel, inget emot honom) på en redan relativt välställd position (vi hade kunnat ha kvar Edvardsson eller Widell i truppen istället och om det är ett stort och om de fått samma utveckling som vi ser idag så hade de kunnat täcka upp lika bra) men struntar i att hugga (tillspetsat, alla parter ska vilja få till det också) på Noah Persson istället (en svår position att få fram bra inhemska spelare där man presenterar bra utvecklingsplaner).

Jag vet egentligen inte vad jag vill få fram med detta om jag ska vara ärlig.
Citera
2024-10-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TzOn
Och om du jämför värdet på dom båda trupperna vad får du fram då ?
Vet inte riktigt vad du menar. Vilka trupper ska jämföras? Det jag ville säga att även med en bra tränare (vilket jag anser Kalle vara) så kan man ändå misslyckas.
Citera
2024-10-07, 18:23
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Göteborgs kvarvarande.

...
AIK (h)
Malmö (b)
Kalmar (h)
Mjällby (b)

Hur många pinnar till blir det?
Halmstad får i inte ta två fler, Kalmar får inte ta tre fler för att inte gå om (jag räknar med att Göteborg har bättre målskillnad).

HBK ska möta
...
Sirius (h)
Häcken (b)
Djurgården (h)
AIK (b)

Kalmar har kvar
...
Mjällby (h)
BP (b)
Göteborg (b)
Häcken (h)

Jag tänker att man helst vill möta lag i mittengeggan som inte slåss för överlevnad eller absoluta toppen. Malmö är en lite möjlighet eftersom de redan säkrat guldet.

Slutsats Göteborg ligger rätt skrynkligt till, de måste få sina karaktärer att kliva fram.

Kvalplatsen kan nog kräva 27p

Kan vara intressant att uppdatera.

GBG (30p) har tagit 6 poäng och HBK (24p) och KFF (23p) ett var, med sin målskillnad ser det plötsligt ljust ut för GBG. Tre lag måste gå förbi dem och av dem behöver HBK förmodligen 7 fler poäng och KFF 7.

Det betyder väl att de får satsa på att ta sig förbi IFKV (26p) och IFKN (27p) istället.

Värnamo ska möta:
GAIS (b)
Snoka (h)
BP (b)
IFE (h)

och Snoka:
BP (h)
IFKV (b)
AIK (h)
DIF (b)

Tuffast kan det här bli för Norrköping, och matchen mellan dem och Värnamo blir en ångestmatch. Norrköping har också sämst målskillnad.
Citera
2024-10-07, 18:24
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Det har du rätt i, tycker ändå de är lama. En sådan klubb borde husera i max superettan. Det säger något om statusen på svensk fotboll att de kan gå så bra, enbart på talanger, men noll intresse.

Du menar att intresset runt ett lag avgör hur bra det spelar? Trodde det snarare var tvärtom.
Citera
2024-10-07, 18:36
Medlem
TzOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Vet inte riktigt vad du menar. Vilka trupper ska jämföras? Det jag ville säga att även med en bra tränare (vilket jag anser Kalle vara) så kan man ändå misslyckas.

Du kontrade med ett lag som är mycket sämre än vad Häcken är, självklart är det lättare att misslyckas med det. Skillnaden är att dom ramlar ut trots bra tränare, Häcken har blivit sänkt pga dålig tränare.
Citera
2024-10-07, 18:40
Medlem
Citat:
Du kontrade med ett lag som är mycket sämre än vad Häcken är, självklart är det lättare att misslyckas med det. Skillnaden är att dom ramlar ut trots bra tränare, Häcken har blivit sänkt pga dålig tränare.
OK. Då är jag med.
Citera
2024-10-07, 18:44
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Kan vara intressant att uppdatera.

GBG (30p) har tagit 6 poäng och HBK (24p) och KFF (23p) ett var, med sin målskillnad ser det plötsligt ljust ut för GBG. Tre lag måste gå förbi dem och av dem behöver HBK förmodligen 7 fler poäng och KFF 7.

Det betyder väl att de får satsa på att ta sig förbi IFKV (26p) och IFKN (27p) istället.

Värnamo ska möta:
GAIS (b)
Snoka (h)
BP (b)
IFE (h)

och Snoka:
BP (h)
IFKV (b)
AIK (h)
DIF (b)

Tuffast kan det här bli för Norrköping, och matchen mellan dem och Värnamo blir en ångestmatch. Norrköping har också sämst målskillnad.
Adjei höll på att sänka oss på egen hand när vi mötte Värnamo. Jag har väldigt svårt att se att dom skulle åka ur.
Citera
2024-10-07, 18:44
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Du menar att intresset runt ett lag avgör hur bra det spelar? Trodde det snarare var tvärtom.
Nej, det har du rätt i. Verkar vara vanligt att pressen att prestera i många fall tynger ned stora klubbar i allsvenskan. Kanske för att materialet inte matchar kraven
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in