2024-10-07, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ricktactoe
Känns som skitsnack..Efter så länge på Elvanse går det inte att bli "Hög". Jag käkar Attentin och det är samma sak där, en högre dos ger bara huvudvärk.

Det är väl mer att jag jagar känslan som elvanse ger mig, kan inte jämföra med något tyngre. Uppehållet mellan recepten, p.g.a överdosering, gör så att nästa intag känns starkare än vad det skulle gjort än om att jag tagit det varje dag och därav vill jag inte tappa den känslan och tar mer.
Citera
2024-10-07, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Tyrosine finns billigt på bulk.com
Kan rekommendera l-theanin för sömnen med.

Tack, alltid fått problem med sömnen efter ett par dagar/någon vecka efter uppehåll.
Citera
2024-10-07, 15:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jabzzz
Jag fattar 100%, är så trött på mig själv och detta usla/svaga beteende av mig. Tack för uppmuntran

Jag tror på dig! Du fixar detta! Du verkar ju väl medveten och ödmjuk. Stort lycka till! 🍀
Citera
2024-10-07, 16:15
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
hej,

började med elvanse för 9 år sedan, de senaste 3 åren har jag överdoserat min normala dos som är 70 mg per dag - så det har blivit att jag har förbrukat en månads medicin på 1-2 veckor och så har jag gjort i ungefär tre år.
Nu på sistone har det bara blivit värre å värre, tål knappt någon stress och så fort jag får möjligheten "flyr" jag mentalt och tar mer elvanse.

Har bestämt mig för att ta ett år utan medicin, och se i början av nästa höst ifall jag fortfarande har det där "suget" kvar - och om så är fallet tänker jag aldrig mer ta elvanse. Om jag sköter min medicin, kost och träning så hjälper den mig enormt mycket så vill verkligen försöka "starta om", men jag vill inte leva om denna mardröm igen så är beredd på att inte kommer gå.

Nu, under detta år finns det någon medicin eller aktivitet som kan underlätta processen att läka mina dopamin nivåer osv? Var utan elvanse 70 dagar i somras och orkade knappt göra något, förutom att träna.

(Mitt beroende ligger delvis i mycket skam och brist av socialt liv, men dessa delar kan jag bearbeta med och ska ta upp psykolog kontakt för de delarna)

Om ni behöver mer information om hur det gick till, hur intensiva överdoseringarna va osv osv så skriver jag det på förfrågan.

Agmatine återställer tolerans mot centralstimulantia.
Finns en enorm tråd i forat. Zink minskar också den effektiva nödvändiga dosen av amf.
Citera
2024-10-07, 16:24
Medlem
morgonstjaernans avatar
Citat:
har tänkt i den banan med, men är rädd att läkarna kommer dra in all medicin. Det kanske finns någon medicin centralstimulerande eller ej som kan vara min räddning, men jag inte får tillgång till p.g.a att de ser att jag varit inlagd på behandlingshem.
Men att du är oärlig om det är ju ett tecken på missbruket du hoppas på att kunna ta dig ut ur.
Citera
2024-10-07, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Jadu. Det är faktiskt bisarrt hur mycket läkare idag skriver ut Knark till ADHD-patienter. Jobbar själv inom psykiatrin förstår du. Men har bättre koll än läkarna. Men vad ska man göra. Det är dom och socialstyrelsen som bestämmer.

Det är det facto Knark och det ger biverkningar och stora svårigheter att sluta, speciellt med såna doseringar. Du kan leta svar från amfetaminmissbrukare som lyckats bli rena, där finns nog de svar du letar efter. Det är väldigt görbart dock min vän you got this!

Tjack som säljs på gatan är väl inte riktigt jämförbart med Elvanse?
Citera
2024-10-07, 18:51
Medlem
HBTKuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Tjack som säljs på gatan är väl inte riktigt jämförbart med Elvanse?
Nej, det är potentare. Elvanse är dundertjack och du blir rejält påtänd av en 50 mg om du saknar tolerans.
Citera
2024-10-07, 18:56
Medlem
Citat:
hej,

började med elvanse för 9 år sedan, de senaste 3 åren har jag överdoserat min normala dos som är 70 mg per dag - så det har blivit att jag har förbrukat en månads medicin på 1-2 veckor och så har jag gjort i ungefär tre år.
Nu på sistone har det bara blivit värre å värre, tål knappt någon stress och så fort jag får möjligheten "flyr" jag mentalt och tar mer elvanse.

Har bestämt mig för att ta ett år utan medicin, och se i början av nästa höst ifall jag fortfarande har det där "suget" kvar - och om så är fallet tänker jag aldrig mer ta elvanse. Om jag sköter min medicin, kost och träning så hjälper den mig enormt mycket så vill verkligen försöka "starta om", men jag vill inte leva om denna mardröm igen så är beredd på att inte kommer gå.

Nu, under detta år finns det någon medicin eller aktivitet som kan underlätta processen att läka mina dopamin nivåer osv? Var utan elvanse 70 dagar i somras och orkade knappt göra något, förutom att träna.

(Mitt beroende ligger delvis i mycket skam och brist av socialt liv, men dessa delar kan jag bearbeta med och ska ta upp psykolog kontakt för de delarna)

Om ni behöver mer information om hur det gick till, hur intensiva överdoseringarna va osv osv så skriver jag det på förfrågan.

Enkelt Trappa ner
Citera
2024-10-07, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Nej, det är potentare. Elvanse är dundertjack och du blir rejält påtänd av en 50 mg om du saknar tolerans.

Seriöst? Var dag en ny lärdom i så fall. Även om tjacket på gatan varierar oerhört i kvalité.
Citera
2024-10-07, 19:39
Medlem
Nej ett amfetminberoende är ju just vad det är. Jävligt tärande.

Att många sen tror att ADHD-medicin inte är att jämföra med amfetamin får stå för dom. Idioter finns det gott om.
Citera
2024-10-07, 20:22
Medlem
Frågan är om det ens är rimligt att ha det på recept om man missbrukar det tungt. Är nog lika orimligt som att tro att en tjackis plötsligt skulle kunna microdosera ur en zippåse. Tyvärr.

Att sluta ta medicinen helt är nog enklare tror jag Du har ju uppenbarligen dessutom klarat dig utan medicinen långa perioder under månaden, så frågan är om du ens behövt den alls, eller bara är en i raden av dem som omedvetet vill ha en subventionerad drog.
Senast redigerad av Florman 2024-10-07 kl. 20:25.
Citera
2024-10-07, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsWednesday
Hej.

Meditation, min vän. Då tränar du hjärnan på att ha tråkigt. Det är ett life hack som jag rekommenderar alla.

Korrekt. Det är ett extremt underskattat lifehack och i dagens moderna tid borde det vara en obligatorisk aktivitet i skolan 20 minuter per dag för att minimera den extrema skadan som barnen drar på sina hjärnor genom det helt sinnessjuka dopamin- och stimulansflödet med alla smartphones, pads, datorspel, scrollande, tiktokkande och fan och hans faster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in