2024-10-07, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jabzzz
hej,

började med elvanse för 9 år sedan, de senaste 3 åren har jag överdoserat min normala dos som är 70 mg per dag - så det har blivit att jag har förbrukat en månads medicin på 1-2 veckor och så har jag gjort i ungefär tre år.
Nu på sistone har det bara blivit värre å värre, tål knappt någon stress och så fort jag får möjligheten "flyr" jag mentalt och tar mer elvanse.

Har bestämt mig för att ta ett år utan medicin, och se i början av nästa höst ifall jag fortfarande har det där "suget" kvar - och om så är fallet tänker jag aldrig mer ta elvanse. Om jag sköter min medicin, kost och träning så hjälper den mig enormt mycket så vill verkligen försöka "starta om", men jag vill inte leva om denna mardröm igen så är beredd på att inte kommer gå.

Nu, under detta år finns det någon medicin eller aktivitet som kan underlätta processen att läka mina dopamin nivåer osv? Var utan elvanse 70 dagar i somras och orkade knappt göra något, förutom att träna.

(Mitt beroende ligger delvis i mycket skam och brist av socialt liv, men dessa delar kan jag bearbeta med och ska ta upp psykolog kontakt för de delarna)

Om ni behöver mer information om hur det gick till, hur intensiva överdoseringarna va osv osv så skriver jag det på förfrågan.

Har det funkat de dagar du varit utan medicin eller har du köpt vid sidan om så att säga? (Eller är det omnämnda 70 dagar som utgör ofrivillig avsaknad av medicin?)
Citera
2024-10-07, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Har det funkat de dagar du varit utan medicin eller har du köpt vid sidan om så att säga? (Eller är det omnämnda 70 dagar som utgör ofrivillig avsaknad av medicin?)

har aldrig köpt/tagit något annat än Elvanse, och var helt utan något CS under de 70 dagarna. Den första veckan blev det bara att ligga i sängen och kolla serier, sen började jag så småningom med styrke träning(stor passion sen liten). Men sen inget mer, allt akademiskt eller mentalt krävande orkade jag inte ägna en stund åt, trots att jag har spenderat ett par år med plugget (på medicin såklart).
Citera
2024-10-07, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Jadu. Det är faktiskt bisarrt hur mycket läkare idag skriver ut Knark till ADHD-patienter. Jobbar själv inom psykiatrin förstår du. Men har bättre koll än läkarna. Men vad ska man göra. Det är dom och socialstyrelsen som bestämmer.

Det är det facto Knark och det ger biverkningar och stora svårigheter att sluta, speciellt med såna doseringar. Du kan leta svar från amfetaminmissbrukare som lyckats bli rena, där finns nog de svar du letar efter. Det är väldigt görbart dock min vän you got this!

Har spenderat senaste timmen på äldre trådar från tidigare amfetaminmissbrukare, och det gjorde saken ganska klar för mig vad jag behöver göra. Fyfan vad jag lekt med eld med att jaga rus på min adhd medicin. Tack, skulle kollat upp det tidigare.
Senast redigerad av jabzzz 2024-10-07 kl. 12:37.
Citera
2024-10-07, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
L Tyrosin

Velvet Pruriens (innehåller rent L dopa)

5 htp för serotonin

finns mycket

Det är smådoser du gått på. Fortsätt träna, ät nyttigt, läs på om dopaminhöjande kosttillskott och införskaffa dessa.
.Så är du återställd på nolltid.

lycka till

tack så mycket för uppmuntrande orden, ska kolla upp det. Hittar L tyrosin, och ska framöver undvika lätta dopamin kickar
Citera
2024-10-07, 12:11
Medlem
Citat:
har aldrig köpt/tagit något annat än Elvanse, och var helt utan något CS under de 70 dagarna. Den första veckan blev det bara att ligga i sängen och kolla serier, sen började jag så småningom med styrke träning(stor passion sen liten). Men sen inget mer, allt akademiskt eller mentalt krävande orkade jag inte ägna en stund åt, trots att jag har spenderat ett par år med plugget (på medicin såklart).

Ok. När du ökade dosen, var det i syfte att kicka på det så att säga eller kände du att medicinen tappat effekt?

Många användare har rapporterat att just Elvanse har slutat fungera - tillverkaren hävdar att man inte gjort någon ändring i produktionen.
Citera
2024-10-07, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Så en dagsdos på 100-140mg? det är väldigt mycket.

Hur har du gjort dom veckorna medicinen har vart slut? tagit tjack?

Nu på senaste har dagsdosen varit mer än så och när det tagit slut har jag bara väntat tills nytt recept kommit, vilket blir den onda cirkeln att systemet hinner "återhämta" sig tills nästa recept kommer.
Citera
2024-10-07, 12:17
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Nu på senaste har dagsdosen varit mer än så och när det tagit slut har jag bara väntat tills nytt recept kommit, vilket blir den onda cirkeln att systemet hinner "återhämta" sig tills nästa recept kommer.

Jag trodde 70mg var den högsta dagsdosen?
Senast redigerad av Manginaz 2024-10-07 kl. 12:18. Anledning: felskrivning
Citera
2024-10-07, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Daninho
Ok. När du ökade dosen, var det i syfte att kicka på det så att säga eller kände du att medicinen tappat effekt?

Många användare har rapporterat att just Elvanse har slutat fungera - tillverkaren hävdar att man inte gjort någon ändring i produktionen.

Första gången jag testade att ta dubbel var bara på en whim, upplevde att jag kunde prestera bättre/längre trots att området var mycket mer komplicerat och sen sålde jag in lögnen till mig. Efter ett par månader blev det en livsstil, och nu för ett halvår sedan så släppte jag spärrarna totalt och levt bara för medicinen.
Citera
2024-10-07, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manginaz
Jag trodde 70mg var den högsta dagsdosen?

Det är de, men du har 30 st 70 mg, så jag har tagit fler tabletter under samma dygn.
Citera
2024-10-07, 12:31
Medlem
Citat:
tack så mycket för uppmuntrande orden, ska kolla upp det. Hittar L tyrosin, och ska framöver undvika lätta dopamin kickar

Skrev fel först.
Menar Mucuna Pruriens (velvet bean)

https://www.rawfoodshop.se/mucuna-pruriens-pulver-eko-125g?gad_source=1

Innehåller rent L dopamin.

Bra skit, hjäpte mig när jag sluta punda.

5htp finns på rawpowders.se
Citera
2024-10-07, 12:39
Medlem
Manginazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterklet
Skrev fel först.
Menar Mucuna Pruriens (velvet bean)

https://www.rawfoodshop.se/mucuna-pruriens-pulver-eko-125g?gad_source=1

Innehåller rent L dopamin.

Bra skit, hjäpte mig när jag sluta punda.

5htp finns på rawpowders.se

Tyrosine finns billigt på bulk.com
Kan rekommendera l-theanin för sömnen med.
Citera
2024-10-07, 12:40
Medlem
Vanligt Amfetamin är då inte särskilt svårt att sluta med rakt av vid nasalt/oralt bruk åtminstone, där handlar det till 99.9 procent om det mentala, att man tvångsmässigt vill ha det för att man tror att hjärnan behöver det, troligen samma sak med Elvanse, förstår inte varför det skulle vara annorlunda. Det kommer att gå bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in