2024-10-07, 10:34
Medlem
Flundran90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Så störande att en menlös klubb som BP lyckas lägga vantarna på en klasspelar som Vasic. Kan inte den klubben bara försvinna nån gång?[/QUOTE BP är en viktig klubb med stor ungdomsverksamhet.
Det har du rätt i, tycker ändå de är lama. En sådan klubb borde husera i max superettan. Det säger något om statusen på svensk fotboll att de kan gå så bra, enbart på talanger, men noll intresse.
Citera
2024-10-07, 10:52
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Djurgården har inga problem att dubbla. Vi har problem i defensiven och detta har vi haft sedan sommaruppehållet. Denna trend har fortsatt in i Europaspelet och har förvärrats av ny målvakt. Vi släpper in 4 mål på ingenting över 3 matcher. 2 av dessa beror på Fladder-Jansson.

Ni andra har problem med att dubbla dock.

Hur gick nu matchen efter Maribor borta?
Citera
2024-10-07, 10:54
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hur gick nu matchen efter Maribor borta?
En typisk defensiv insats efter sommaruppehållet.
Citera
2024-10-07, 11:04
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Eller en typisk trött insats efter bortamatch i Europaspel.
Citera
2024-10-07, 11:04
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:

Vinner ni över Trazkes nya klubb?
Citera
2024-10-07, 11:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Eller en typisk trött insats efter bortamatch i Europaspel.
Jag säger inte emot dig för sakens skull.

För mig syns oftast tröttheten i offensiven. Långsamma kontringar och statiskt bollinnehav på offensiv planhalva. I matchen mot er minns jag främst att vi släpper till massor av farliga lägen.

Under våren hackade offensiven men vi släppte in minst mål i Allsvenskan. Offensiven är marginellt bättre men nu har defensiven brakat ihop. 1-1 i sista sekunden mot Värnamo är väldigt typiskt för vår defensiv just nu. Saknas det vilja? Självförtroende? Svårt att säga, men jag tycker 3-5-2 är vägen framåt just nu. Vi gör ändå inte mål i etablerat spel utan på hörnor.
Citera
2024-10-07, 11:15
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vinner ni över Trazkes nya klubb?
Vi vinner inte en enda match till!
Citera
2024-10-07, 11:23
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Jag säger inte emot dig för sakens skull.

För mig syns oftast tröttheten i offensiven. Långsamma kontringar och statiskt bollinnehav på offensiv planhalva. I matchen mot er minns jag främst att vi släpper till massor av farliga lägen.

Under våren hackade offensiven men vi släppte in minst mål i Allsvenskan. Offensiven är marginellt bättre men nu har defensiven brakat ihop. 1-1 i sista sekunden mot Värnamo är väldigt typiskt för vår defensiv just nu. Saknas det vilja? Självförtroende? Svårt att säga, men jag tycker 3-5-2 är vägen framåt just nu. Vi gör ändå inte mål i etablerat spel utan på hörnor.

Jag har bevisat gång på gång att poängsnittet matcher direkt efter Europamatcher är lägre än på de andra matcherna. Det gällde er 2022, det gällde Häcken förra året och det kommer förmodligen gälla oss, er och Elfsborg nu i höst. Det gäller andra ligor också. Har du aldrig spelat Europatipset/Stryktipset? Europamatch i veckan är en given gardering.
Citera
2024-10-07, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flundran90
Det har du rätt i, tycker ändå de är lama. En sådan klubb borde husera i max superettan. Det säger något om statusen på svensk fotboll att de kan gå så bra, enbart på talanger, men noll intresse.
Jag har svårt att förstå att de inte har fler fans. De har så många som spelat där.
Citera
2024-10-07, 11:50
Medlem
Citat:
Djurgården har inga problem att dubbla. Vi har problem i defensiven och detta har vi haft sedan sommaruppehållet. Denna trend har fortsatt in i Europaspelet och har förvärrats av ny målvakt. Vi släpper in 4 mål på ingenting över 3 matcher. 2 av dessa beror på Fladder-Jansson.

Ni andra har problem med att dubbla dock.
Att ni bara har en poäng mot Kalmar är jag sur på er för. Ingen hjälp för VSK precis.
Citera
2024-10-07, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korvenorven
Att ni bara har en poäng mot Kalmar är jag sur på er för. Ingen hjälp för VSK precis.

Ni är nog väldigt körda ändå tyvärr, det är lite för sent nu och ni vinner fortfarande inte matcher. Personligen hade jag inte brytt mig om ni slår oss nästa omgång det är bra mycket roligare att vinna guld på hemmaplan men det är nog kört för er ändå tyvärr.
Som alltid kommer lagen där nere att vara svårslagna nu då dom slåss för brinnande livet för att överleva.
Citera
2024-10-07, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredrik29
Ni är nog väldigt körda ändå tyvärr, det är lite för sent nu och ni vinner fortfarande inte matcher. Personligen hade jag inte brytt mig om ni slår oss nästa omgång det är bra mycket roligare att vinna guld på hemmaplan men det är nog kört för er ändå tyvärr.
Som alltid kommer lagen där nere att vara svårslagna nu då dom slåss för brinnande livet för att överleva.
Jo. Vi är körda nu. Har varit för dåliga avslut från vår sida samt att marginalerna varit emot. Tex att topplagen tappat poäng mot våra botten-konkurrenter. Jag är emot VAR men tror vi haft nån poäng till om det funnits.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in