2024-10-06, 21:50
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Det finns fall där barn fått grova talsvårigheter kort efter vaccination.

Jag finner det intressant att ni som är så investerade att vaccin är säkert helt missat detta.

Bias?

Jag vet ett fall där ett barn blev sjukligt och inåtvänt efter vaccin. Jag tror det är verkligt. En i släkten blev sjuk efter svinsprutan. En som jag känner till fick blodpropp av Astraseneca. Jag tror inte vaccin är perfekta.

Jag blev jätteflunsig av ett annat covidvaccin. Jag vaxxar inte mina katter pga det bara finns trippelvaccin, och de blir ofta sjuka av det, hade velat ha det som vara var mot pest.
Citera
2024-10-06, 21:51
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Ja men samma sak gäller ju de ovaccinerade, därför tar sådana faktorer ut varandra! Med tanke på hur stor grupp som var vaccinerade skulle en ökning orsakad av vaccinet synas med eller utan din egen påhittade faktorer!

Du snackar skit och har ingen som helst aning om hur studier går till! Din pedagogik är inget att skryta med!

Och du duckar intensivt från frågeställningen, om de har en ovanlig biologisk faktor, vad är det som inte säger att den faktorn kommer leda till död eller permanenta skador utan vaccin som inte går att hantera som den hjälpen som gör att de klarar av att hantera sin autism i vardagen idag?

Vill du bemöta poängerna? Just nu säger du bara att de inte duger. Men då kan du ju förklara varför de inte duger som man brukar göra i vetenskapliga diskussioner.

Du verkar föra min poäng nu.

Att om man saknar studier i en viss fråga kan man inte uttala sig helt säkert. Det samma gäller såklart alltid båda sidor i ett ouppklarat scenario.

Poängen här är ju att många berättar att deras barn blivit autistiska direkt efter vaccin samt att de blivit friska av detox. Finns det personliga berättelser för något annat som du beskriver borde man undersöka det med såklart. Jag anser man ska ta människors hälsa på allvar, vilket många andra här i tråden inte gör tyvärr.

Så vad menar du med :"Ja men samma sak gäller ju de ovaccinerade, därför tar sådana faktorer ut varandra! "?

jag har gett så många olika faktorer som visar varför det kan mörkas, eller inte vara så tydligt synligt att 1 på 1000 autistiska fått det från vaccination. Du säger att det hade visats för de autistiska var en stor majoritet. Men det spelar egentligen ingen roll i en sån stor studie kan olika saker försvinna i mängden. Speciellt när det gäller 1 på 1000. Trots att det var hundratals tusen barn i studien.
Citera
2024-10-06, 21:58
Avstängd
Citat:
Ja men samma sak gäller ju de ovaccinerade, därför tar sådana faktorer ut varandra! Med tanke på hur stor grupp som var vaccinerade skulle en ökning orsakad av vaccinet synas med eller utan din egen påhittade faktorer!

Du snackar skit och har ingen som helst aning om hur studier går till! Din pedagogik är inget att skryta med!

Och du duckar intensivt från frågeställningen, om de har en ovanlig biologisk faktor, vad är det som inte säger att den faktorn kommer leda till död eller permanenta skador utan vaccin som inte går att hantera som den hjälpen som gör att de klarar av att hantera sin autism i vardagen idag?
Vet Du, kjellkritisk, varför ansvariga myndigheter i USA aldrig har låtit genomföra en retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barvaccinprogram jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Dvs, även om USA har den i särklass mest vaccinerade befolkningen i världen, barn inkluderade, så finns det trots det hundratusentals barn i varje årskull vars föräldrar väljer att INTE låta vaccinera sina barn. Dvs, det statistiska underlaget finns där för att en gång för alla göra en "risk-benefit"-analys avseende barnvaccin-regimen i sin helhet och därmed leva upp till Nürnberg-lagarna om "informed consent" från var och en som deltar i forskning eller olika typer av behandlingar, medicinering inkluderat. Ovillkorligt.

Som det är nu så är det en de facto omöjlighet, givet att ingen vet och därmed inte finns någon som verkligen är "informed".

Varför ingen sådan studie, menar Du, kjellkritisk?
Citera
2024-10-06, 22:31
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Du verkar inte inse att väldigt stora studier, även om de undersöker vissa undergrupper. Så kan saker falla mellan stolarna och det är lätt att missa fakta.

Det är möjligt att en mycket liten risk för att 1 på 1000 barn utvecklar grov autism på grund av MFR-vaccinet kan ha missats i den danska studien, trots dess storlek. Här är varför det kan vara svårt att upptäcka sådana små effekter, och vi kan koppla detta till min uträkning:

1. Uträkning som exempel:
Om vi säger att 1% av alla barn utvecklar autism, och att en tredjedel av dessa har grov autism, då innebär det att ungefär 1 på 300 barn har grov autism. Om en tredjedel av dessa (1 på 900) får grov autism på grund av vaccinet, skulle detta vara en mycket liten riskökning — cirka 1 på 1000. Det innebär att en sådan specifik liten grupp skulle vara svår att upptäcka i stora epidemiologiska studier.

2. Statistisk upplösning och sällsynta biverkningar:
Även i en stor studie som den danska, där över 650 000 barn ingick, är det svårt att upptäcka mycket små risker som 1 på 1000. Sådana effekter kan döljas av naturlig variation eller andra faktorer som påverkar autismdiagnoser, vilket gör det svårt att dra tydliga slutsatser om en sådan liten ökning.

3. Undersökningskraft:
Även om studien har tillräcklig kraft för att upptäcka större skillnader i autismförekomst, som om en betydande del av barnen utvecklade autism på grund av vaccinet, är det svårare att upptäcka mycket små skillnader, som en ökning på 0,1% (1 på 1000).

4. Förväntad autismförekomst:
Med en autismförekomst på 1%, skulle det vara svårt att upptäcka en ökning från exempelvis 1% till 1,1% (vilket motsvarar 1 på 1000 fler). Den relativa ökningen är så liten att den kan drunkna i den naturliga variationen i data.

5. Sällsynta biologiska faktorer:
Om vissa barn har specifika biologiska eller genetiska känsligheter för vaccinet, skulle dessa kunna utgöra en så liten grupp att de inte identifieras i en så bred studie. Om dessa barn utgör 1 på 1000 skulle deras effekt lätt kunna döljas i större populationer.

Slutsats:
Trots den danska studiens storlek och noggrannhet, kan det vara svårt att upptäcka en mycket liten risk, som att 1 på 1000 barn utvecklar grov autism på grund av vaccinet. Studier av den här typen är bra på att upptäcka vanliga och måttligt ovanliga risker, men de kan missa extremt sällsynta effekter, särskilt i små undergrupper. Uträkningen visar att en sådan liten risk kan vara svår att upptäcka, även i en stor studie.

Eftersom du tramsar och tydligt visar du inte förstår får du svaren uppspaltade.

Antagandet att en tredjedel av barn med grov autism har fått det på grund av vaccinet stöds inte av någon vetenskaplig evidens.

Beräkningarna baseras på hypotetiska procenttal utan grund i empiriska data, vilket leder till missvisande slutsatser.

En studie med över 650 000 deltagare har hög statistisk kraft och kan upptäcka risker så små som 1 på 1000.

Moderna epidemiologiska studier använder avancerade statistiska metoder för att kontrollera för naturlig variation och andra påverkande faktorer.

En ökning från 1% till 1,1% representerar en 10% relativ riskökning, vilket är betydande och oftast upptäckbart i stora studier.

Med ett stort urval kan även små absoluta riskökningar bli statistiskt signifikanta.

Flera omfattande studier har inte funnit någon koppling mellan vacciner och autism, även när man tittar på undergrupper.

Det finns ingen känd biologisk mekanism som förklarar hur vacciner skulle orsaka autism.

Att anta att extremt sällsynta biverkningar existerar utan evidens kan leda till onödig oro.

Om en specifik grupp barn verkligen hade en riskökning på 1 på 1000, skulle detta sannolikt ha upptäckts i befintliga studier.

Ditt trams innehåller så mycket felaktigheter så jag måste fråga om du skämtar eller är så dum så du tror på det du själv skriver?
Citera
2024-10-06, 22:39
Medlem
ConspiracyHunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Vet Du, kjellkritisk, varför ansvariga myndigheter i USA aldrig har låtit genomföra en retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barvaccinprogram jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Dvs, även om USA har den i särklass mest vaccinerade befolkningen i världen, barn inkluderade, så finns det trots det hundratusentals barn i varje årskull vars föräldrar väljer att INTE låta vaccinera sina barn. Dvs, det statistiska underlaget finns där för att en gång för alla göra en "risk-benefit"-analys avseende barnvaccin-regimen i sin helhet och därmed leva upp till Nürnberg-lagarna om "informed consent" från var och en som deltar i forskning eller olika typer av behandlingar, medicinering inkluderat. Ovillkorligt.

Som det är nu så är det en de facto omöjlighet, givet att ingen vet och därmed inte finns någon som verkligen är "informed".

Varför fortsätter du ljuga? Är det något sjukligt hos dig som gör detta?

Senaste statistiken från USA säger 44000-46000 barn är helt ovaccinersde vid 24 månaders ålder, det vill säga ca 1,2% av alla barn som föds. Hur lyckas du få det till hundratusentals?

Sluta ljug och släng dig med siffror du inte har koll på.
Citera
2024-10-06, 22:47
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Eftersom du tramsar och tydligt visar du inte förstår får du svaren uppspaltade.

Antagandet att en tredjedel av barn med grov autism har fått det på grund av vaccinet stöds inte av någon vetenskaplig evidens.

Beräkningarna baseras på hypotetiska procenttal utan grund i empiriska data, vilket leder till missvisande slutsatser.

En studie med över 650 000 deltagare har hög statistisk kraft och kan upptäcka risker så små som 1 på 1000.

Moderna epidemiologiska studier använder avancerade statistiska metoder för att kontrollera för naturlig variation och andra påverkande faktorer.

En ökning från 1% till 1,1% representerar en 10% relativ riskökning, vilket är betydande och oftast upptäckbart i stora studier.

Med ett stort urval kan även små absoluta riskökningar bli statistiskt signifikanta.

Flera omfattande studier har inte funnit någon koppling mellan vacciner och autism, även när man tittar på undergrupper.

Det finns ingen känd biologisk mekanism som förklarar hur vacciner skulle orsaka autism.

Att anta att extremt sällsynta biverkningar existerar utan evidens kan leda till onödig oro.

Om en specifik grupp barn verkligen hade en riskökning på 1 på 1000, skulle detta sannolikt ha upptäckts i befintliga studier.

Ditt trams innehåller så mycket felaktigheter så jag måste fråga om du skämtar eller är så dum så du tror på det du själv skriver?

Citat:

Jag har aldrig påstått att det var vetenskapligt bevisat utan det var en uppskattning jag gjorde. Enligt mig en rimlig sådan. Jag leker alltså med tanken för att ställa upp ett hypotetiskt scenario vi kan förhålla oss till.

Så jag håller med dig här antar jag.

Citat:

Det kan ju faktiskt vara så att det är 2 av 3, eller 3 av 3 med grov autism som fått det från vaccin, eller 90% liksom. När du säger att mitt hypotetiska scenario leder till misvisande slutsatser... Jag är ju tydlig med att jag uppskattar, så jag förstår inte riktigt din poäng. Speciellt inte när du inte vet om de är misvisande eller ej. jag kanske gissar precis rätt liksom. Hur som helst, är det för diskussionens skull. Jag förstår att jag du tror det är 0, men den gissningen är väl också missvisande enligt dig då? Denna frågan kommer du undvika av förklarliga skäl.

Citat:

Hur kopplar du det till mina svar? Att det också finns många faktorer man missar som kan visa på att folk får autism av vaccin? Hela min poäng är ju att man ska vara så grundlig som möjligt så man inte missar något.

Citat:

Sett att jag tänkt lite fel i siffrorna i vissa fall men mina poänger kvarstår. Att man itne har tillräckligt med faktorer i en såpass stor studie för att få fram hela sanningen. Bemöt gärna detta.

Citat:

Men de kan även falla under radarn som jag beskrivit. Så min poäng kvarstår.

Citat:

Det är ju just därför man ska göra mer studier på nervgiftet aluminium i hjärnvävnad och hur det stör signaler i synapser och liknande.

Citat:

Det kan det absolut göra. Men denna "onödiga oro" är enligt mig och många andra inom medicin etik ett nödvändigt ont för att man inte ska missa vissa viktiga saker när det kommer till hälsa. Om det finns en liten risk att folk blir hjärnskadade av vaccin måste vi undersöka det grundligt även om vi kan ha fel.

Än en gång visar du vilken ovetenskaplig mentalitet du har. Visst jag förstår i vissa fall, men när det kommer till folks hälsa är ingen oroa obefogad på ett sätt. Åtminstone inte, eller speciellt inte när vi har så mycket personliga berättelser om att barn skadas grovt av vaccin. Oetiskt av dig att försöka ge sken om annorlunda verklighet.

Citat:

Du erkänner här själv att det finns möjlighet att man missar det eftersom du skriver "sannolikt". Som sagt om det ens finns en liten chans att man missat det måste det undersökas grundligt. Delvis som sagt eftersom det finns så många anekdoter om just det.
Citera
2024-10-06, 22:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av ConspiracyHunter
Varför fortsätter du ljuga? Är det något sjukligt hos dig som gör detta?

Senaste statistiken från USA säger 44000-46000 barn är helt ovaccinersde vid 24 månaders ålder, det vill säga ca 1,2% av alla barn som föds. Hur lyckas du få det till hundratusentals?

Sluta ljug och släng dig med siffror du inte har koll på.
Det finns hundratusentals barn från berörda årskullar som är helt ovaccinerade vs miljontals barn som är fullt ut vaccinerade = ett gediget statistiskt underlag för en randomiserad retroaktiv studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccinregim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade.

Varför har ansvariga myndigheter i USA aldrig låtit genomföra en sådan studie, menar du?

TROTS att det är det enda sättet att ta reda på skadeverkningarna från samtliga de vacciner och doser ett barn injiceras med enligt sagda regim?

De (FDA/CDC/NIH/HHS/etc..) har kanske viktigare saker att pyssla med?
Citera
2024-10-06, 23:12
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Vill du bemöta poängerna? Just nu säger du bara att de inte duger. Men då kan du ju förklara varför de inte duger som man brukar göra i vetenskapliga diskussioner.

Du verkar föra min poäng nu.

Att om man saknar studier i en viss fråga kan man inte uttala sig helt säkert. Det samma gäller såklart alltid båda sidor i ett ouppklarat scenario.

Poängen här är ju att många berättar att deras barn blivit autistiska direkt efter vaccin samt att de blivit friska av detox. Finns det personliga berättelser för något annat som du beskriver borde man undersöka det med såklart. Jag anser man ska ta människors hälsa på allvar, vilket många andra här i tråden inte gör tyvärr.

Så vad menar du med :"Ja men samma sak gäller ju de ovaccinerade, därför tar sådana faktorer ut varandra! "?

jag har gett så många olika faktorer som visar varför det kan mörkas, eller inte vara så tydligt synligt att 1 på 1000 autistiska fått det från vaccination. Du säger att det hade visats för de autistiska var en stor majoritet. Men det spelar egentligen ingen roll i en sån stor studie kan olika saker försvinna i mängden. Speciellt när det gäller 1 på 1000. Trots att det var hundratals tusen barn i studien.

Lite svårt att svara då du inte har poänger, utan bara felslut av data i studier!

Begriper du inte ens vad jag menar med att samma sak gäller ovaccinerade är du hopplöst borta. Du bortser fortfarande att om vaccin har en påverkan att orsaka autism borde gruppen vaccinerade ha en högre förekomst! Du kan inte komma ur det!
Citera
2024-10-06, 23:17
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Kanske för att andra länder redan gjort det som exempelvis Danmark!

Varför hittar vi inga studier som finner koppling vaccin och autism?

Varför finns ingen sådan studie, menar du, onopono?
Citera
2024-10-06, 23:31
Avstängd
Citat:
Kanske för att andra länder redan gjort det som exempelvis Danmark!
Danmark har inte genomfört någon sådan studie, nej, och Danmark är dessutom knappast representativt för USA som ju har världens i särklass mest vaccinerade befolkning, mm.

Citat:
Varför hittar vi inga studier som finner koppling vaccin och autism? Varför finns ingen sådan studie, menar du, onopono?
Jag har länkat till hundratals sådana studier och gör gärna det igen:
214 [222] Research Papers Supporting The Vaccine/Autism Link: https://www.scribd.com/doc/220807175/214-Research-Papers-Supporting-the-Vaccine-Autism-Link#
Igen, varför har aldrig ansvariga myndigheter i USA låtit genomföra någon retroaktiv epidemiologisk studie där hälsan hos fullt ut vaccinerade enligt CDCs barnvaccin-regim jämförs med hälsan hos helt ovaccinerade?

Trots att det är det enda sättet att ta reda på skadeverkningarna från regimen i sin helhet, från samtliga vacciner och doser över tid?

Vore inte det intressant, menar Du?
Citera
2024-10-07, 02:23
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:

Varför hittar vi inga studier som finner koppling vaccin och autism?

Därför att dina uppdragsgivares lobbygrupper (vaccinindustrin) pressat tidskriften The Lancet att dra tillbaka A. J. Wakefields vetenskapliga studie som bevisar koppling mellan MPR-vaccin och autism.

Läs på, och bli källkritisk!
Citera
2024-10-07, 04:04
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Sanningssägare angrips numera organiserat på alla håll och kanter av penningstarka krafter med våldskapital och enorma möjligheter att karaktärsmörda eller på andra sätt göra tillvaron besvärlig för den de behagar.

Det ska komma ett nytt "vaccin" nu ...

"The Truth About the New COVID Vaccine is SHOCKING | Redacted w Natali and Clayton Morris"
https://www.youtube.com/watch?v=GqRh911Q1Hs&t=71s

Bra video. Många kritiska kommentarer in under videon, förståeligt eftersom det är många vaccinskadade.

Sant, sanningssägare som A. J. Wakefield går ruffiga vaccinindustrin hårt över. De drar sig inte för fulspel för att gynna sina intressen. Det borde säga mycket vilka typer av produkter de producerar, att det går inte att lita på.

mRNA-vaccinet kom inte till för SARS-CoV-2 utan SARS-CoV-2 kom till för att lura på folk över hela världen mRNA-vaccinet.

Det verkar vara ett kryptiskt vaccin då pentagons DARPA har varit involverade i utvecklingen. Vad har USAs militär att göra med experiment-läkemedel som man distribuerat bland folk i hela världen?
Oroväckande minst sagt. Det är klart jag misstänker hemlig militär teknologi i mRNA-vaccinet. Och det skall kanske samverka med extern teknologi som 5G, eller? Jag vet inte, men vissa menar ju på att mRNA-vaccinet innehåller olika konstiga saker.
Senast redigerad av E-Mac. 2024-10-07 kl. 04:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in