2024-10-06, 15:34
Medlem
Ouelets avatar
Sista månaden blir vild. Riktigt vild...förmodligen. Kommer han orka med det? Ens någorlunda bra?
Mr. Trump has appeared tired at times and has maintained a far less active campaign schedule this time around, holding only 61 rallies so far in 2024, compared with 283 through all of 2016, according to the Times analysis.

Now his rallies are powered as much by anger as anything else. His distortions and false claims have reached new levels. [...] During one 10-minute stretch in Mosinee, Wis., last month, for instance, he ping-ponged from topic to topic: Ms. Harris’s record; the virtues of the merit system; Robert F. Kennedy Jr.’s endorsement; supposed corruption at the F.D.A., the C.D.C. and the W.H.O.; the Covid-19 pandemic; immigration; back to the W.H.O.; China; Mr. Biden’s age; Ms. Harris again; Mr. Biden again; chronic health problems and childhood diseases; back to Mr. Kennedy; the “Biden crime family”; the president’s State of the Union address; Franklin D. Roosevelt; the 25th Amendment; the “parasitic political class”; Election Day; back to immigration; Senator Tammy Baldwin; back to immigration; energy production; back to immigration; and Ms. Baldwin again.

According to a computer analysis by The New York Times, Mr. Trump’s rally speeches now last an average of 82 minutes, compared with 45 minutes in 2016. Proportionately, he uses 13 percent more all-or-nothing terms like “always” and “never” than he did eight years ago, which some experts consider a sign of advancing age.

Similarly, he uses 32 percent more negative words than positive words now, compared with 21 percent in 2016, which can be another indicator of cognitive change. And he uses swearwords 69 percent more often than he did when he first ran, a trend that could reflect what experts call disinhibition. [...] But like some people approaching the end of their eighth decade, he is not open to correction. “Trump is never wrong,” he said recently in Wisconsin. “I am never, ever wrong.”

https://x.com/LarrySabato/status/1842904638988648879
Citera
2024-10-06, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ouelet
Sista månaden blir vild. Riktigt vild...förmodligen. Kommer han orka med det? Ens någorlunda bra?
Jag har ingen aning om han orkar men gör han det så ligger Kamal risigt till.
Det är nu sista månaden innan valet som Trump och republikanerna är som starkast.

2016 så var det då han vann iaf. 2020 har jag sämre koll på.
Oavsett så är det det som är risken för Demokraterna att de blir för konformistiska.
Citera
2024-10-06, 17:19
Medlem
Reimers avatar
Trump tillbaka i Butler, stor succe som vanligt.

Citat:
Tiotusentals människor samlades för Trumps möte i Butler, och redan före gryningen ringlade kön lång – tio timmar innan Trump skulle kliva upp på scenen.
Många var där för andra gången.
Vittnet till dådet

Även Sherry Thellman, 35, kände att det var viktigt att komma tillbaka igen.

– Vi såg kulorna slå ner i marken bredvid oss. Det kändes som om jag befann mig i en film; det var surrealistiskt, säger hon.

– Jag var chockad över att han kom tillbaka hit. När vi hörde det visste vi att vi var tvungna att komma tillbaka – för om han hade modet att göra det, då måste vi också ha det.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/XjdyWn/trump-atervande-till-platsen-for-mordforsoket
Citera
2024-10-06, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joltino
Jag har ingen aning om han orkar men gör han det så ligger Kamal risigt till.
Det är nu sista månaden innan valet som Trump och republikanerna är som starkast.

2016 så var det då han vann iaf. 2020 har jag sämre koll på.
Oavsett så är det det som är risken för Demokraterna att de blir för konformistiska.
Alldeles nyss lyssnade jag till Elon super-weird Musk på senaste rallyt och inte ens han ansåg detta.
Om är weird och lögnaktig så begriper han (via IQ) att det är extremt tight race och poängterade detta (via att låta som en papegoja i halva talet).
Citera
2024-10-06, 18:20
Medlem
develis avatar
En lång artikel med funderingar kring Trumps kognitiva förmåga, om det är åldersrelaterade.
Personligen tror det i huvudsak beror på hans narcissism och naturliga åldersförändringar och anser det är för billigt att ge honom frikort via nån demens.

Han höll nämligen ihop i debatten mot Biden, det vittrades promenadseger och det mesta gick då ut på "Trump är Trump."

Förra året berättade han följande till Tucker Carlson och det passerade demenskontrollen:

"Vi förlorade 35 000 människor till myggan, du vet, malaria. Vi förlorade 35 000 människor som byggde — vi förlorade 35 000 människor på grund av myggan. elak. De fick bygga under nät. Det var ett av världens verkliga stora underverk. Som han sa, 'Ett av världens nio underverk.' Nej, nej, det var en av de sju. Det hände bara för ett tag sedan. Du vet, säger han, 'världens nio underverk.' Du kan göra nio underverk. Han skulle ha haft det bättre om han höll fast vid nian och bara sa: 'Ja, jag tror att det är nio'.”

Det är samma ordsallader (typiskt p-störningar) men duggar mer tätt.

1. Han är garanterat stressad av Harris och tappar kontrollen.
2. Han är även stressad över att imperiet är på lös grund rent ekonomiskt.
3. Han har åtal som väntar.

Han MÅSTE vinna sa Musk igår.

Ja, om han ska få valuta för de miljoner han investerat i Trump och köpt sig en plats för att härja med nedskärningar och komma in i maktens korridorer.

... Och om Trump ska kunna benåda sig själv.

Riktigt roligt att läsa, men rent skrämmande om han blir president:

"När han vid ett annat tillfälle pratade om hur tuffa illegala invandrare är, drev han iväg om huruvida skådespelare kunde gestalta dem i en film:
"De kan inte spela rollen. De kommer att ta in en stor skådespelare och du tittar och du säger, 'Titta, han har inget muskelinnehåll. Han har inga muskler! Vi behöver lite muskler! Sedan tar de in en till. "Men han har ett svagt ansikte! Han ser svag ut!'” Ändå har han ganska hög respekt för sin egen kroppsbyggnad. ”Jag kunde ha solat på stranden ," sa han vid ett annat tillfälle. "Du har aldrig sett en kropp så vacker. Mycket bättre än Sleepy Joe.”

Han tog upp debatten med Harris i september och berättade livfullt hur publiken vid hans klimatdebatt med vicepresident Kamala Harris var på hans sida.
Förutom att det inte fanns någon publik. Debatten hölls i en tom sal. Ingen "blev galen", som Trump uttryckte det, eftersom ingen var där."

" Han njuter av "en fantastisk dag i Louisiana" efter att ha tillbringat dagen i Georgia. Han uttrycker rädsla för att Nordkorea "försöker döda mig" när han förmodligen menar Iran."

Nyss påstod han att "de flesta människor inte har någon aning om vad fan en telefonapp är" i ett land där 96 procent av människor äger en smartphone."

Den senaste veckan på ett rally lägger han märke till en fluga mitt i ett tal:

"Åh, det finns en fluga," sa han. "Åh. Jag undrar var flugan kom ifrån. Se? För två år sedan skulle jag inte ha haft en fluga här uppe. Du förändras snabbt. Men vi orkar inte längre.”

https://www.nytimes.com/2024/10/06/us/politics/trump-speeches-age-cognitive-decline.html
Citera
2024-10-06, 18:51
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

"Åh, det finns en fluga," sa han. "Åh. Jag undrar var flugan kom ifrån. Se? För två år sedan skulle jag inte ha haft en fluga här uppe. Du förändras snabbt. Men vi orkar inte längre.”

https://www.nytimes.com/2024/10/06/us/politics/trump-speeches-age-cognitive-decline.html

Ja denna man kryper folk för. Slickar honom i röven. Och en massa mer saker.
Vilket jävla stolpskott han är
Citera
2024-10-06, 21:17
Medlem
Sociologiprofessor listar Donald Trumps 4-stegs ritual

Vi mot dem är hela donalds politiska kampanj. Han har inget konkret att erbjuda annat än polarisering.
Och denna 4-stegs loop har upprepat sig dagligen sedan 2016. Många av er känner igen dessa steg.

1) Först säger han något provocerande eller upprörande.( Tex att migranter äter katter och hundar- att det är falskt kvittar för Trumps följare) Politiker och massmedia kritiserar honom skarpt för att han säger det.

2) Trump framstår nu som offret som har angripits av deras förolämpningar eller censurerats. "they're coming for you,i'm just standing in their way"

3)Sedan ryter Trump mot "dem" dvs den välbildade medelklassen som anser att alla människor har lika värde,och att lögner ska kallas för lögner.

4)Donald avslutar med att förena sina följare och få dem att se angreppet mot honom som ett angrepp på dem själva. Och för en vit redneck djupt i fentanyl-county så verkar detaljerna inte så viktiga. Viktigast är känslan av att få ge igen mot kusteliten

Källa: Dr Hochshilds bok Stolen pride. Loss, Shame and the Rise of the Right
Citera
2024-10-06, 21:25
Medlem
prominentens avatar
Jaha....
Citera
2024-10-06, 21:38
Avslutad
Du har fått det om bakfoten. Det är republikanerna som är högutbildade och demokraterna som hämtar väljarna i slummen. Precis som såssarna gör i Sverige.
Citera
2024-10-06, 21:38
Medlem
pn222jws avatar
Efternamnet Trump öppnade nog en hel del dörrar för The Donald....liksom Bush för W...
Citera
2024-10-06, 21:53
Medlem
franges avatar
Vi har redan tio miljoner trådar om Donald Trump, inklusive (FB) Den stora samlingstråden om Donald Trump - det behövs knappast ännu en tråd
Citera
2024-10-06, 21:53
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Ja denna man kryper folk för. Slickar honom i röven. Och en massa mer saker.
Vilket jävla stolpskott han är.
Kolla vid 7 min in på videon när Trump får en fråga.
https://youtu.be/aNPQVuCNqOc?si=WAfN4EYxSpUwPWeh

😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in