2024-10-06, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Ett steg närmre till NATO och att slippa dom Ryska barbarena.

https://united24media.com/latest-news/ukraine-expected-to-receive-steps-for-nato-accession-at-upcoming-ramstein-meeting-2821
Citat:
Ursprungligen postat av kvinnabuske
En viktig signal. Ukrainas väg mot medlemskap i NATO är irreversibel.
Hur i hela friden ska det gå till när länder som Turkiet och Ungern kommer att lägga in sitt veto?

Ungern, där en minister nyligen antydde att landet skulle ge upp utan strid om Ryssland invaderade.
Senast redigerad av Chillgren 2024-10-06 kl. 19:50.
Citera
2024-10-06, 19:52
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Hur i all världen ska det gå till när länder som Turkiet och Ungern kommer lägga in sitt veto?

Kohandel? Vill Ungern ha sina EU-bidrag så kan man nog dra dom i rätt riktning. Erdogan och Turkiet är lite besvärligare av sig men det går nog att hitta på någonting där också. Trots allt båda länder tjurade som en treåring framför godishyllan i en butik men båda länderna såg ljuset mot slutet och släppte in oss Svenskar.

Edit då det jag svarade på blev ändrat.

Citat:
Ungern, där en minister nyligen antydde att landet skulle ge upp utan strid om Ryssland invaderade.

Ärligt talat så vet jag inte vad som är fel i skallen på Orban och hans polare. Vad jag känner till så var Orban en gammal kommunist så det kan nog förklara en del av hans bristande omdöme. Jag läste om den här ministern, men det fladdrade bara till i nyhetsflödet. Ber att få återkomma för att se vilka fel i hjärnan han har.

Med det sagt, Orban kommer nog snart att boka en enkelbiljett till Ryssland och där kan han åtnjuta frukterna av hans falskspel mot oss som står för demokrati och mänskliga rättigheter. Hans barn kommer nog att leva vidare här i Europa, samma som med Rysslands elits barn.. ..Märkligt det där.
Senast redigerad av Jack.Elam 2024-10-06 kl. 19:59.
Citera
2024-10-06, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
Ja, de är oerhört stolta över sina krigsbrott. Jag såg nyligen en video där ryssäcklen släppte en bomb på en tvåbarnsmamma som var ute och cyklade. Kvinnan överlevde men fick ena benet söndersprängt.

Dessa videos delas ofta med en skratt-emoji.

Ryssland. The new barbarians.
Citera
2024-10-06, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Ryssland. The new barbarians.
Ja och leds av en krimell. Internationellt efterlyst ledare, Putin, som inte kan ta in den verklighet som råder..

https://www.aftonbladet.se/story/ukrainakrisen

"Tanken på fredssamtal med Kiev är glömd.

Efter Ukrainas framgångsrika offensiv på rysk mark har Putins självförtroende fått sig en ordentlig törn.

Nu vill han göra allt för att krossa Ukraina."

Finns ingen i väst som förhandlar med en kriminell Putin fattar inte än.
Senast redigerad av Antistalk 2024-10-06 kl. 20:08.
Citera
2024-10-06, 20:09
Medlem
Jack.Elams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Ja och leds av en krimell. Internationellt efterlyst ledare, Putin, som inte kan ta in den verklighet som råder..

Petimeterkommentar.. Men jag tycker om Garry Kasparov's kommentar om att Ryssland är ett land som leds av ett gäng med maffiafamiljer. (Med Putler på toppen förstås)
Citera
2024-10-06, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jack.Elam
Petimeterkommentar.. Men jag tycker om Garry Kasparov's kommentar om att Ryssland är ett land som leds av ett gäng med maffiafamiljer. (Med Putler på toppen förstås)
Instämmer.
En kleptokrati helt enkelt.
Citera
2024-10-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pebbis
Jag ser fram emot vintern. Det kommer att bli extremt tufft för många Ryssar.

Deras infrastruktur har ju rean gått åt helvete på vissa platser. Men om Ukraina inte slår ut kraftverken så spelar det nog ingen roll. Jag hoppas Ukraina slår ut Ryska kraftverk i västra Ryssland. Gör dom det hoppas jag på en väldigt kall vinter.
Citera
2024-10-06, 20:26
Medlem
Från cornucopia.se:

"Både denna och 14:58 kan handla om gårdagens svåra ryska förluster av tungt luftvärn. Lägg till luftvärnsförluster flera dagar på raken inklusive en långräckviddig högkvalificerad radar för en miljard kronor, så kanske Ukraina just nu håller på med systematisk SEADS inför något man ska ta sig för …"

Du är på rätt spår som vanligt kompis.

https://cornucopia.se/2024/10/uppdateras-tre-ryska-ledningscentraler-bombade-mycket-tunga-ryska-forluster/

Ukraina har artigt informerat om att ryssarna är de första som kommer att få veta.. om vadå frågade någon.
Morgondagen har svaret.
En ny pusselbit I Ukrainas Segerplan.
Citera
2024-10-06, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Antistalk
Från cornucopia.se:

"Både denna och 14:58 kan handla om gårdagens svåra ryska förluster av tungt luftvärn. Lägg till luftvärnsförluster flera dagar på raken inklusive en långräckviddig högkvalificerad radar för en miljard kronor, så kanske Ukraina just nu håller på med systematisk SEADS inför något man ska ta sig för …"

Du är på rätt spår som vanligt kompis.

https://cornucopia.se/2024/10/uppdateras-tre-ryska-ledningscentraler-bombade-mycket-tunga-ryska-forluster/

Ukraina har artigt informerat om att ryssarna är de första som kommer att få veta.. om vadå frågade någon.
Morgondagen har svaret.
En ny pusselbit I Ukrainas Segerplan.
"Ukraina har artigt informerat om att ryssarna är de första som kommer att få veta."

Det där handlar väl om tillåtelse att använda bl.a Stormshadow och ATACMS mot mål inne i Ryssland.

Jag hoppas Ukraina får den tillåtelsen, men än så länge är det blankt nej.
Citera
2024-10-06, 20:52
Medlem
Slakten fortsätter i Kursk av ryssarna.

More footage of the 129th Brigade wiping out a Russian mechanized column attacking Ukrainian positions in the Kursk region.

https://t.me/noel_reports/18502
Citera
2024-10-06, 20:55
Medlem
Silfverryggs avatar
Rättvisan når en till sist. Den där videon för ett tag sedan där ryssarna mördade tre tillfångatagna ukrainare... Mördaren har åkt fast.
Den ukrainska Azovbrigaden hävdar att den har tillfångatagit en rysk soldat och hävdar att den har avrättat tre ukrainska krigsfångar i Donetsk. Azovbrigaden består av frivilliga soldater. En frivilligbataljon som tillhör de ukrainska markstyrkorna deltog också i erövringen. Enligt Azovbrigaden filmades de ryska soldaternas dåd framgångsrikt av en drönare. I en video som brigaden släppt skjuter ryska soldater tre ukrainska krigsfångar.
Brigaden hävdar att den tillfångatagna ryska soldaten erkände de avrättningar som utfördes av hans enhet. Enligt brigaden sade en rysk soldat att Ryssland också dödar sina egna soldater som försöker fly från fronten.
...
Åklagarmyndigheten i Ukaina säger till Ukrainska Pravda att den ryske soldaten i videon har gripits och förhörts som en del av utredningen. Ukrainas åklagarmyndighet sade på fredagen att ryska styrkor hittills har avrättat 93 ukrainska krigsfångar.
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000010689935.html

Glad att mördaren togs levande så att en laga domstol kan åtala och döma denna as, men hade haft förståelse om denna mördare hade på ett märkligt sätt bara försvunnit från jordens yta för alltid.

På ett eller annat sätt kommer de ryska krigsbrottslingarna möta rättvisan.
Citera
2024-10-06, 21:14
Medlem
https://x.com/thestudyofwar/status/1842981949503311995?s=46&t=_E5xa9duyGuQt_BBQyG2HQ

En trovärdig analys av ryska anfall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in