Citat:
Ursprungligen postat av
gofigur
Nej. Det står FRÅN 10tkr och du valde medvetet att underdriva. Du har en ond agenda!
Du bortser från fakta i länk!
Ja, ja, men du menar att distinktionen är avgörande för argumentet? Förklara isåfall var gränsen för dödsstraffet skall gå? Notera att det var samma person som nämnde från 10tkr och införande av dödsstraff.
Citat:
Livbojar och livräddarstegar blir ofta stulna. Det kan ta månader innan det kommer nya på plats.
Hjärtstartare kan också finnas på offentliga platser.
Jag tänker mig att hjärtstartare är på platser där det är bemannat när det är öppet. Vi talar alltså om någon som tar hjärtstartaren framför ögonen på någon eller gör inbrott och tar hjärtstartaren. Jag har då aldrig sett en hjärtstartare stå på en stolpe mitt ute på gatan precis som man kan smyga dit och ta i skydd av mörket precis, men det kanske ser annorlunda ut där du bor?
Citat:
Och även om man äger något privat kollar man inte alltid dagligen att den finns på plats.
Hur ofta kollar du på vintern att din cykel inte är stulen?
Om dörren är uppbruten så skulle jag nog ta mig en titt, informera grannar osv ja. Rätt liten risk att de likt spöken går rakt igenom väggen och snor cyklar...
Citat:
Är du säker på att den som fått något stulet köper en ny?
Det utgår jag ifrån att man gör ja.