2024-10-06, 12:35
Medlem
ItsWednesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mankers
Komiskt att farah abadi fyller sin instagram med hyllningar, som professionell programledare så känns det inte som det smartaste draget att kasta mer ved på elden för att lyfta sitt ego när en konflikt uppstått.
Det är en försvarsmekanism. Narcissister kan inte ha fel.
Citera
2024-10-06, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag fattar inte logiken i tipset. Om bruden tycker att hennes man suger i bingen är det väl HON som borde gå till en hora och knulla av sig?

Ja faktiskt mer logiskt
Citera
2024-10-06, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShowpaByn
Kommentarerna är också igång på Brassens insta. Diverse sågningar - ska nu flashbacks riddare rida in till hans räddning?

Bara att gå in och såga Farah och sedan skicka hjärtan till Brassen!
Citera
2024-10-06, 12:37
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvstofft
Äsch han har bott i Brasilien i 25 år. Han är i princip mer Brasse än Svensk och glömt bort hur skitnödigt moralklimatet är här, kanske är det även så man gör i Brasilien?

Moralitet är och kommer alltid vara subjektivt beroende på vart man är, så är det. Han kanske genuint missat hur Sverige är. Jag har ingen aning vem mannen ens är så kan inte svara på det.

Intressant och guldläge hade faktiskt varit att öppna upp för en debatt om sexköp och dess konsekvenser, men kanske inte rätt för just denna podcast.
Citera
2024-10-06, 12:39
Medlem
#stänguteFarahAbadi

Farah Abadi har gjort sitt. Vi som vill markera mot detta beteende måste mobilisera. Först och främst-bojkotta hennes program helt och hållet!

Vår samtid-en man gör bort sig och blir cancellad livet ut. Hatstormar på Instagram väntar.

Farah Abadi gör bort sig men får rosor och kärleksförklaringar på hennes Instagram.

Det här säger sig självt om samhället vi lever i-det är kvinnan som styr nu. Och det är fan i mig inte vackert hur det går till.
Citera
2024-10-06, 12:44
Medlem
Beaver14s avatar
Shit vad det brann i huvudet på Farah.
Så får man ju inte agera i public service, ypperligt exempel på tillämpning av åsiktskorridor och en osund övertygelse om att det som gäller i Sverige alltid är bättre än vad som gäller i andra länder.
Citera
2024-10-06, 12:47
Medlem
Ja visst fan är det en överdriven reaktion av Farah Abadi.

Intressant är att när gubben står för sina realistiska åsikter så vet inte damerna vart dom ska ta vägen. Att argumentera är inte ett alternativ, för sanningen ser ut som gubben beskriver den, så det slutar precis som alltid med dessa typer. Damerna har inget svar på tal och då blir sista utvägen censur.

Synd.
Citera
2024-10-06, 12:49
Medlem
Hoppas hon får sparken. Klä in sin åsikt i en majonnäs av moralism är fruktansvärt.

Jag kommer aldrig förstå mig på människor som tycker att andra människor ska få göra vad dom vill med sin egna kropp.
Citera
Medlem
Raktinyllets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lutop
Att inte kunna föra en diskussion om åsikter som man inte håller med om visar en otrolig svaghet. Jag älskar Farah men det är tyvärr dags att omplacera till P1

Nej hon ska inte ha ett öre till av våra skattepengar. Denna aktivisten har ingenting på public service att göra.
Citera
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Håller med. Tycker det minsta man kan enas om är att hon agerar väldigt oproffsigt och faktiskt ger uttryck för en direkt obehaglig demokratisyn.
Sånt där får hon pyssla med i någon privat podd med likasinnade.

Spelar ingen roll, hon har SR som backar upp henne. ”Opartiska Public service” är rädda för fri åsiktsbildning, och vill inte att svenska folket ska tänka själva. Folket ska hålla tillgodo med de pk-färdigtuggade ”rätta” åsikterna. Det är så här man agerar i diktaturer.

Citat:
- Min producent och sociala medieredaktör står bakom mig i mitt beslut. Det fanns inget annat vi hade kunnat göra.
Sveriges Radios presschef Claes Bertilson skriver i ett sms till Expressen att Brandão Jönssons uttalande är ”olyckligt” och står för honom.
”Det är olyckligt att uppmana till handlingar som är brottsliga i Sverige. Redaktionen och programledaren tog tydligt avstånd från det och underströk att åsikterna är panelisternas egna.”
https://www.expressen.se/noje/henrik...m-sexkop-i-p4/
Citera
Medlem
TeEsErs avatar
Jag är rätt övertygad om att programledare i SR får en grundutbildning för diverse situationer. Man märker det oftast när någon nämner ett varumärke och programledaren lite snyggt inflikar "och det finns ju naturligvis även andra varianter av detta".

Jag trodde i min enfald att i den utbildningen så ingick det hur man ska reagera om någon börjar spontanheila i studion eller börjar agitera för något riktigt knasigt. Nu reagerade hon med reptilhjärnan och glömde att hon var på jobbet och vem som är hennes arbetsgivare.

Jag kan till viss del tycka att hon har rätt i sak men reaktionen var oprofessionell och kommer leda till samtal men inte mer: "Farah, tänk på det nästa gång"
Citera
2024-10-06, 12:51
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyssases
På vilket sätt skulle ett sex-köp göra honom bättre i sängen förstår jag inte och det låter ju också som något som hans tjej skulle vara helt bekväm med

Bra att han fick gå därifrån tycker jag..

Så.. det var bra att han fick gå därifrån.. eftersom du inte förstod bättre?

Hade det inte varit bättre att låta diskussionen genomföras, så att du lärt dig något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in