Citat:
Så jag ser på det har vi väldigt många personliga anekdoter om att barn blivit grovt autistiska kort efter vaccination. Vi har även det samma av barn som blivit av med talsvårigheter och autism efter olika former av detox och liknande.
Att då helt förkasta detta som "ovetenskapligt" är nog bland de mest ovetenskapliga man kan göra. Vetenskap går inte ut på att förneka det vi inte undersökt. Speciellt inte när det finns mycket som talar för att det kan vara på ett visst sätt med mycket personliga anekdoter. Oavsett hur många som förnekar det.
I vetenskap tar man personliga uppgifter på allvar och undersöker de vetenskapligt. För att få fram sanning. Du verkar tro att man bara undersöker ena sidan av myntet för att försöka få sig framstå ha rätt i en fråga, (när man ofta antagligen har helt fel).
Vetenskap går ut på att motbevisa sig själv. Därför menar jag att din mentalitet är väldigt ovetenskaplig. Du verkar inte riktigt veta vad Vetenskap innebär på riktigt. Du pratar om konsensus men verkar inte inse att konsensus inte är mycket värt om inte båda sidorna av mynten undersökts. (Kallas ofta köpt korrumperad forskning, vill du se historiska exemplen som tefan avslöjats?).
Snarare borde vi ju undersöka detta grundligt. Vilket inte görs. Det bevisar för mig till 100% att det sker en mörkläggning och att det sannolikt kommer visa sig stämma om vi gör mer grundläggande studier i dessa frågor. Dessa personliga berättelser. Visst du kan hoppas att de inte gör det. (Vilket du gör). Men det är just det som är så cyniskt och ovetenskapligt med en sån mentalitet. Och du verkar inte inse det själv att du utstrålar detta. För du fortsätter i samma bana hela tiden och lör göra det vidare med. Du är blind för sin egna defekt. Men det ska bli intressant om du öht kan koppla vad jag säger eller fortsätter i samma bana.
Det enda försvar jag kan tänka mig är att du hittar på att man visst undersökt det hela grundligt. Men jag har beskrivit varför man inte gjort det. Du får gärna beskriva hur man undersökt båda sidorna av myntet grundligt om du anser det så kan jag beskriva hur man inte gjort det (Vilket jag dock redan gjort).
Du skrev till och med:"I brist på detta (brist på studier) så vet vi att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt och att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot".
Du tror alltså att du har rätt med endast ena sidan av myntet. DU erkänner den mentaliteten i citatet ovan. Det är ett högst ovetenskapligt uttalande.
Att då helt förkasta detta som "ovetenskapligt" är nog bland de mest ovetenskapliga man kan göra. Vetenskap går inte ut på att förneka det vi inte undersökt. Speciellt inte när det finns mycket som talar för att det kan vara på ett visst sätt med mycket personliga anekdoter. Oavsett hur många som förnekar det.
I vetenskap tar man personliga uppgifter på allvar och undersöker de vetenskapligt. För att få fram sanning. Du verkar tro att man bara undersöker ena sidan av myntet för att försöka få sig framstå ha rätt i en fråga, (när man ofta antagligen har helt fel).
Vetenskap går ut på att motbevisa sig själv. Därför menar jag att din mentalitet är väldigt ovetenskaplig. Du verkar inte riktigt veta vad Vetenskap innebär på riktigt. Du pratar om konsensus men verkar inte inse att konsensus inte är mycket värt om inte båda sidorna av mynten undersökts. (Kallas ofta köpt korrumperad forskning, vill du se historiska exemplen som tefan avslöjats?).
Snarare borde vi ju undersöka detta grundligt. Vilket inte görs. Det bevisar för mig till 100% att det sker en mörkläggning och att det sannolikt kommer visa sig stämma om vi gör mer grundläggande studier i dessa frågor. Dessa personliga berättelser. Visst du kan hoppas att de inte gör det. (Vilket du gör). Men det är just det som är så cyniskt och ovetenskapligt med en sån mentalitet. Och du verkar inte inse det själv att du utstrålar detta. För du fortsätter i samma bana hela tiden och lör göra det vidare med. Du är blind för sin egna defekt. Men det ska bli intressant om du öht kan koppla vad jag säger eller fortsätter i samma bana.
Det enda försvar jag kan tänka mig är att du hittar på att man visst undersökt det hela grundligt. Men jag har beskrivit varför man inte gjort det. Du får gärna beskriva hur man undersökt båda sidorna av myntet grundligt om du anser det så kan jag beskriva hur man inte gjort det (Vilket jag dock redan gjort).
Du skrev till och med:"I brist på detta (brist på studier) så vet vi att etablerad vetenskap och konsensus är korrekt och att vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot".
Du tror alltså att du har rätt med endast ena sidan av myntet. DU erkänner den mentaliteten i citatet ovan. Det är ett högst ovetenskapligt uttalande.
Vi vet att autism inte uppstår på ett par timmar och vi vet att autism inte hår att bota vilket säger att dina anekdotiska bevis inte klarar kraven för att bli vetenskapliga bevis.
Vetenskapligt är att använda vetenskapens grundstenar som är
Observation
Hypotesformulering
Experiment
Teoribildning
Replikation
Falsifierbarhet
Empiriska bevis
Peer review
Vilka delar av det faller dina anekdotiska bevis under?
Kom med lite som går att bevisa, det som bevisats hittills är att vaccin inte orsakar autism så som du påstår. Finns studier som visar att det inte finns någon koppling mellan vaccin och autism, vad skulle dina anekdotiska historier tillföra där tänker du?
Så tills du är villig att lägga fram dessa valdierade vetenskapliga dokument där du citerar dina påstående och förklarar dessa vetenskapligt så gäller etablerad vetenskap och konsensus. Vaccinen är säkra och effektiva jämfört med de sjukdomar de skyddar mot.