2024-10-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pinto87
Men Chrippas deklarationer innehåller ju bara inkomster från BT och Memmo många år tillbaka? Arbetsgivare som drar skatten och deklarerar inkomsten åt Chrippa, så vad har Jocke hjälp till med? Chrippa har bara skickat in sina deklarationener med redan fyllda uppgifter.

Jocke har försökt få Chrippa att deklarera sin inkomst och skatta den från Youtube för inte få problem med eko nåt Chrippa inte gjort.

Om Linnea deklalerat eller inte vet vi inte säkert nej, därav jag skrev nog.

Du har säkert rätt att senaste deklarationen där Jocke tjatade på Chrippa var efter häktningen och inte innan. Hänt så mycket så svårt hänga med tidslinje.
Ja när chrippa släpptes från häktet tjatade Jocke på att chrippa skulle skicka in sin deklaration. Och även att Danjal skulle hjälpa till med deklarationen. Men det verkar som att chrippa struntade i det.
Citera
2024-10-05, 18:54
Medlem
Citat:
Jag gissar att eftersom Chrippa inte lämnade in någon deklaration 2023 när han skulle (2/5) så var det den då 29/12? För 2022 alltså.

Det kan vara en trådsanning också att det deklalerades på morgonen den 29e. Men Linnea hade ju kontroll över hans telefon troligtvis då återsrällningskoden väl gick till hennes nummer, nåt hon fick av Chrippa då han dagar tidigare trodde ryssar hackat sig in i hans telefon.

Det var en Preliminär inkomstdeklaration för 2023 som enligt print ska ha lämnats in vid 12.30-tiden den 29/12.
Citera
2024-10-05, 19:11
Medlem
Citat:
Jag gissar att eftersom Chrippa inte lämnade in någon deklaration 2023 när han skulle (2/5) så var det den då 29/12? För 2022 alltså.

Det kan vara en trådsanning också att det deklalerades på morgonen den 29e. Men Linnea hade ju kontroll över hans telefon troligtvis då återsrällningskoden väl gick till hennes nummer, nåt hon fick av Chrippa då han dagar tidigare trodde ryssar hackat sig in i hans telefon.
Deklarationen stängs Skatteverket hade av naturliga skäl inte öppnat upp för inkomstår 2023, som det sägs att hon deklarerat för 29/12.

Det finns en bild på inkomstdeklarationen som ni vill kalla den. Jag kallar den fejk eftersom inte ens Jockibois bröder får deklarera i förtid om dom vill.

Trådsanning? Deklarationen hade det inte skrivits om här. Anjo tog upp det i sin video med myttoAnahit.

Anjo berättar bara sanningen med vattentäta bevis. *giggles* jag kallar vittnet mytoman och beviset ett papper med desinformation.

Hade Joakim lurat Chrippa att han fått inkomstdeklarationen?

Har du av alla hittat bevis för att Linnea hade telefonen? mycket intressant lögn. Återställningskod till bankid? Din skojare. Det finns en tidslinje.

Joakim hjälper Chrippa med deklarationerna sen gammalt men varför pressar Joakim Chrippa att Danjal ska deklarera åt honom om den redan var inne i förtid?

Inkomstdeklarationen ända fram till 31/12 2023 var redan inlämnad av Linnea.

Det var den absolut inte. Det blir mycket problematiskt att reda ut det för Anjo.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-05 kl. 19:39.
Citera
2024-10-05, 19:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Undrar hur Linnea (eller någon annan för den delen) lyckades att deklarera den 29/12, speciellt med tanke på att man inte kan deklarera hos Skatteverket innan mars månad nästkommande år...

Har du någon förklaring till detta?

Ingen som deklarerat enligt dom prints som visades
Citera
2024-10-05, 20:27
Medlem
Citat:
Orkar inte svara på all din skit. Men:

1. Vilken lista? Huh?

2. Hur har Jocke försökt tysta dig Pallal?

3. Pengarvätt kan göras utan bolag. Bra försök.

Svara rakt på dessa punkter om du har förmågan till det. Ingen livshistoria mer tack.

Må väl.
Vet du inte om Jockes uthängningslista med mig i toppen?

2. Han smsar och pratar om mig, han skriver i grupper, tvingar rövknullade Rask och rövslickaren Anjo och prata om våra att dom vet våra identiteter, han skickar ut sina hundar som får ut uthängningslistan på Flashback

3. Han tvättar inte pengar, pengarna är hans. Han växlar inte krypto utomlands, det är 2024 mannen. Här får du en lektion
det finns olika kryptobanker, där du kan konvertera krypto till vanliga pengar och använda ett vanligt kort, fungerar utmärkt.

Chrippa har kontakter, men Chrippa är en fin kille han använder inte sina kontakter för att få in kapital eller krossa böi och hans spring pojkar.

Dom som har hans rygg är för stora för Sverige.
Senast redigerad av Pallal 2024-10-05 kl. 20:33.
Citera
2024-10-05, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Ingen som deklarerat enligt dom prints som visades
Lögnerskan Anahit, som förrått en vän, som tillsammans med Chrippa och Anjo anklagar Linnea för att ha deklarerat åt Chrippa.
Det är lite anmärkningsvärt.
Att Pontus Björlund har lite svårt med siffror är ett som är säkert.
Att dom ljuger är uppenbart, det är pinsamt dåligt.

Varför ifrågasätter inte någon det faktum att Linnea kontaktade Ana via sin applewatch, eftersom Chrippa hade tagit hennes telefon?

Det snackas om Chrippas krimlur, en blå iphone mini, som Chrippa anklagar henne för att ha stulit.

Varför klipper Anjo så förbannat mycket i sina videor?
Så mycket att han klipper bort "fel"?

Varför ljuger Ana så mycket? Hon kände inte ens till Chrippa innan Linnea blev tillsammans med honom

Ana berättar att Linnea satt bredvid Linnea och hjälpte henne att skriva sms till Chrippa, dagen innan "det hände", sms som bekräftar att det var Linnea som gjorde slut.

Pontus sitter och läser ur sin telefon, frågar (lägger orden i hennes mun) om specifika saker, han ifrågasätter inte skadorna som han orsakat henne, strypningar och slag...

Ana berättar att hon ringer polisen igen när hon och Linnea är tillbaks för att hämta lite saker, eftersom Ana "såg droger"

Lögner från lögnerskan.
Citera
2024-10-05, 21:10
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Vet du inte om Jockes uthängningslista med mig i toppen?

2. Han smsar och pratar om mig, han skriver i grupper, tvingar rövknullade Rask och rövslickaren Anjo och prata om våra att dom vet våra identiteter, han skickar ut sina hundar som får ut uthängningslistan på Flashback

3. Han tvättar inte pengar, pengarna är hans. Han växlar inte krypto utomlands, det är 2024 mannen. Här får du en lektion
det finns olika kryptobanker, där du kan konvertera krypto till vanliga pengar och använda ett vanligt kort, fungerar utmärkt.

Chrippa har kontakter, men Chrippa är en fin kille han använder inte sina kontakter för att få in kapital eller krossa böi och hans spring pojkar.

Dom som har hans rygg är för stora för Sverige.

1. Nej? Vad snackar du om? Fattar inget.

2. Inte sett eller hört nåt om nån Pallal. Har du bevis? Tror inte på dig bara för att du skriker högst. Skolgårdsfasoner.

3. Man kan tvätta sina egna pengar utmärkt. Ja det är att växla krypto till pengar låter det som.
Citera
2024-10-05, 21:20
Medlem
Citat:
Man kan tvätta sina egna pengar utmärkt. Ja det är att växla krypto till pengar låter det som.
Det är inte att tvätta pengar.

Krypto är pengar.
Citera
2024-10-05, 21:32
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Det är inte att tvätta pengar.

Krypto är pengar.

Nu syftade jag inte pengattätten på krypto. Du drog upp det. Pengarvätten handlar om pengar från Youtube som skickas mellan olika konton och tvättas.
Citera
2024-10-05, 21:43
Medlem
Pinto87s avatar
Citat:
Deklarationen stängs Skatteverket hade av naturliga skäl inte öppnat upp för inkomstår 2023, som det sägs att hon deklarerat för 29/12.

Det finns en bild på inkomstdeklarationen som ni vill kalla den. Jag kallar den fejk eftersom inte ens Jockibois bröder får deklarera i förtid om dom vill.

Trådsanning? Deklarationen hade det inte skrivits om här. Anjo tog upp det i sin video med myttoAnahit.

Anjo berättar bara sanningen med vattentäta bevis. *giggles* jag kallar vittnet mytoman och beviset ett papper med desinformation.

Hade Joakim lurat Chrippa att han fått inkomstdeklarationen?

Har du av alla hittat bevis för att Linnea hade telefonen? mycket intressant lögn. Återställningskod till bankid? Din skojare. Det finns en tidslinje.

Joakim hjälper Chrippa med deklarationerna sen gammalt men varför pressar Joakim Chrippa att Danjal ska deklarera åt honom om den redan var inne i förtid?

Inkomstdeklarationen ända fram till 31/12 2023 var redan inlämnad av Linnea.

Det var den absolut inte. Det blir mycket problematiskt att reda ut det för Anjo.

Du snackar så mkt goja. Men återställningskod till bankid? När har jag sagt det? Kan du inte läsa eller? Jag pratade om återställningskod för Youtube kanalen!
Citera
2024-10-05, 22:02
Medlem
Citat:
Så var det ja. Tack.

Det finns flera frågetecken kring den här preliminära inkomstdeklarationen som Kräftan stolt visade upp för Anjo, men som på något sätt ska ha varit Jockes fel.
Var fick han den ifrån? Om Kräftan visste att den var fejk, varför spred han den vidare? Han borde ha koll på vilka enheter hans Bank-ID är kopplat och vad som skedde på den dagen och vid den tidpunkten när den ska ha skickats in enligt print, vilket innebär att han var väl medveten om den var fejk eller inte.
Senast redigerad av VilaVila 2024-10-05 kl. 22:25.
Citera
2024-10-05, 22:50
Medlem
Citat:
Nu syftade jag inte pengattätten på krypto. Du drog upp det. Pengarvätten handlar om pengar från Youtube som skickas mellan olika konton och tvättas.

Man får inte glömma hela alltet. Det är skattesmitning, skulder på allehanda ställen och skatteskulder. KF väntar på pengar.

Sen att vissa inte fattar att det är helt ok att hjälpa någon att deklarera, i detta fallet Jocke, men den som är ansvarig är utan tvekan Chrippa. Han är ansvarig när han lämnar in och han är ansvarig när han inte lämnar in. Det spelar ingen roll vad vissa här bestämmer. Lagen gäller även Chrippa likväl som alla oss andra.

En pappa hade lurat försäkringskassan på ca 7000kr. Över en månad fängelse.
Då kan man undra vad Chrippa väntar på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in