2024-09-25, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Inte du som rökt ner hjärnan då som inte inser att droger är skadligt för kroppen?

Vad har legalisering med tråden att göra? Den handlar om att polisen tog syntetiska droger som är ”lagliga” och skadar barn? Och du anser då det är dåligt att de tagit de trots att de skadar barn?

Vafan är det med dig? Då kan polisen gå till systemet och ta alkohol med för det är också dåligt och skadar barn..
Citera
2024-09-29, 13:18
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Tryckte på länken ändå och går att läsa
Det är inte klassat som hälsofarlig vara för sådana säljs inte till privatpersoner, man måste ha tillstånd, typ som med vapen och sprängmedel.
Citera
2024-09-29, 13:24
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvastaBortSkiten
Vafan är det med dig? Då kan polisen gå till systemet och ta alkohol med för det är också dåligt och skadar barn..
Ja och tömma butikernas godishyllor, barnfetma är garanterat ett större hälsoproblem än barn som handlar lagliga droger som för övrigt inte är för mänsklig konsumtion enligt instruktionen på påsen.
Tar man något som ej är för mänsklig konsumtion får man skylla sig själv oavaett om man är barn eller vuxen, eller menar ni att smoketowers kundkrets är barn som är så små så de inte är läskunniga, analfabetiska barn, finns många såna I Sverige?
Citera
2024-09-29, 13:29
Medlem
Men hur är det med e-cig - är allt man kan vapa "mer hälsosamt" än cig snus tuggtobak?

Hur hälsosamt är snus - frågeställningen baserad på att EU ville ha totalförbud.

Snus verkar vara skandinaviskt - hur skandinaviskt är tuggtobak (även om denna varit
på utdöende)
Citera
2024-09-29, 18:39
Medlem
Det här kan vara av intresse för tråden.
Mia från Youtubekanalen stonedsweden blev frikänd efter att ha intagit THC-A produkter.
Jag vet inte exakt men tror hon använt STs produkter.

Videon:
https://youtu.be/6aeypslo36s - FRIKÄND MED T H C I BLODET HAR RÖKT LAGLIGT THC-A

Huruvida THC-A produkter är farliga eller ofarliga har jag ingen aning om, skulle hellre se att man bara avkriminaliserade cannabis totalt istället för att hålla på med massa sådant humbug.

Dock intressant att det tydligen var ok att hon hade rökt dessa THC-A produkter, man har ju tidigare hört att till och med intag av industrihampa klassats som narkotikabrott om det rört sig om en beredning eller en portionsuppdelning.

Målnummer är enligt videon b3597624
Senast redigerad av The-Servant 2024-09-29 kl. 18:47.
Citera
2024-09-30, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant
Mia från Youtubekanalen stonedsweden blev frikänd efter att ha intagit THC-A produkter.

Videon:
https://youtu.be/6aeypslo36s - FRIKÄND MED T H C I BLODET HAR RÖKT LAGLIGT THC-A

Huruvida THC-A produkter är farliga eller ofarliga har jag ingen aning om, skulle hellre se att man bara avkriminaliserade cannabis totalt istället för att hålla på med massa sådant humbug.

Dock intressant att det tydligen var ok att hon hade rökt dessa THC-A produkter, man har ju tidigare hört att till och med intag av industrihampa klassats som narkotikabrott om det rört sig om en beredning eller en portionsuppdelning.

Korrigering; målnummer B 3597-24
Citera
2024-09-30, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The-Servant

Videon:

Intressant att se om åklagaren kommer försöka överklaga.

Den här domen visar ju i alla fall att dom godtar analyser och vetenskapliga belägg. Till skillnad mot Sveriges politiker.
Citera
2024-10-01, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Har2meterkuk
Inte du som rökt ner hjärnan då som inte inser att droger är skadligt för kroppen?

Vad har legalisering med tråden att göra? Den handlar om att polisen tog syntetiska droger som är ”lagliga” och skadar barn? Och du anser då det är dåligt att de tagit de trots att de skadar barn?

Du vet att alkohol är en drog va ? Och betydligt mer skadligt än cannabis. Dumma nersupna Svenssons finns det gott om tyvärr.
Citera
2024-10-03, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trippytoad
Du vet att alkohol är en drog va ? Och betydligt mer skadligt än cannabis. Dumma nersupna Svenssons finns det gott om tyvärr.

Svenska fyllon förstår aldrig det och träffat många som super ner sig flera dagar i veckan, men som stolt säger jag knarkar inte iaf. Alkohol är en av dem farligaste drogerna som finns.

Alkohol skadar mer människor än cannabis
Citera
2024-10-03, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KvastaBortSkiten
Svenska fyllon förstår aldrig det och träffat många som super ner sig flera dagar i veckan, men som stolt säger jag knarkar inte iaf. Alkohol är en av dem farligaste drogerna som finns.

Alkohol skadar mer människor än cannabis
Inte bara att den skadar själva användaren mer än cannabis.
Alkohol är också otroligt mycket farligare för omgivningen. Då alkohol gör folk aggressiva, och barn som växer upp i en familj med föräldrar som är alkoholister får allt för ofta vara med om rent helvete i uppväxten.

Det finns ingen som slår ihjäl hustrun och barna efter att ha rökt sig en gås...
Citera
2024-10-05, 11:48
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBForBeats
Inte bara att den skadar själva användaren mer än cannabis.
Alkohol är också otroligt mycket farligare för omgivningen. Då alkohol gör folk aggressiva, och barn som växer upp i en familj med föräldrar som är alkoholister får allt för ofta vara med om rent helvete i uppväxten.

Det finns ingen som slår ihjäl hustrun och barna efter att ha rökt sig en gås...

Men vad spelar det för roll när alkohol var jesus första mirakel?
Han trollade fram vin ur vatten utan bryggning, det hade jag inte druckit!
Ledande lobbyister i Sverige har varit mycket tydliga, hatet de sprider mot knark och knarkare är en viktig kristen fråga!
Senast redigerad av Eurypterida 2024-10-05 kl. 11:52.
Citera
2024-10-05, 15:16
Medlem
TongLongLCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Men vad spelar det för roll när alkohol var jesus första mirakel?
Han trollade fram vin ur vatten utan bryggning, det hade jag inte druckit!
Ledande lobbyister i Sverige har varit mycket tydliga, hatet de sprider mot knark och knarkare är en viktig kristen fråga!

Det miraklet kan nog alla göra, med tanke på att man inte brygger vin. 🤔
Senast redigerad av TongLongLC 2024-10-05 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in