Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-09-29, 12:41
Medlem
JazzinForBlueJeans avatar
Tror Jonas (såg iaf ut så) tycker om en deltagare som Per - inte minst på frågan om Hockey-VM '89 där Per berättade om hur han såg en bild framför sig av Södergren, men gick det att lita på den bilden? Lite minnesteknik över det där och det är ju sånt Jonas gillar.

Jag hejar på Per, nu är det inte långt kvar till miljonen och han får ses med en bra chans (väldig bredd i kunskaperna så långt)
Citera
2024-09-29, 13:38
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
För all del , men det är sjukt störande med folk som ska hålla ett föredrag på varenda fråga
Ligger i betraktarens öga hur underhållande det blir.
Men det är väl ett frågespirtprogram och vi som gillar frågesport accepterar inte att utrymmet för frågor reduceras till ett minimum.
Citera
2024-09-29, 13:42
Medlem
Per är ju helt suverän! En riktigt härlig snubbe, först tyckte jag han var skum (och det tycker jag fortfarande) men han är skum på ett underbart sätt!
Citera
2024-09-29, 13:45
Medlem
Visst måste väl Per ha en hel hög med diagnoser?
Citera
2024-09-29, 14:30
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzinForBlueJean
Tror Jonas (såg iaf ut så) tycker om en deltagare som Per - inte minst på frågan om Hockey-VM '89 där Per berättade om hur han såg en bild framför sig av Södergren, men gick det att lita på den bilden? Lite minnesteknik över det där och det är ju sånt Jonas gillar.

Jag hejar på Per, nu är det inte långt kvar till miljonen och han får ses med en bra chans (väldig bredd i kunskaperna så långt)
Historiekunskaperna tämligen svaga, dock!
Nazikoryfeer som Bormann och Hess bör en med universitetsutbildning känna till.
Citera
2024-10-04, 19:35
Medlem
Det tog honom 5 minuter att ta beslut att använda sin sista livlina
Citera
2024-10-04, 19:39
Medlem
Pär kör på någon sorts förvirrad Erik Haag-persona.
Citera
2024-10-04, 19:40
Medlem
Synd att han inte vågade gå all in .

Hade varit roligt om han fått se miljonfrågan
Citera
2024-10-04, 19:50
Medlem
Ännu en jobbig föredragshållare
Citera
2024-10-05, 10:36
Medlem
Hur lång betänketid har man i programmet per fråga?

Tänker på att det aldrig nämns om någon gräns. Men har man praktiskt möjlighet att sitta i flera dygn i rad och fundera? Hur fungerar det med programledare och publik som får sitta i en evighet i sådant fall?

Därför antar jag att det finns någon form av maxgräns men undrar vad denna maxgräns är. Lite konstigt i sådant fall att man inte meddelar vad maxgränsen i tid är.

Annars skulle man ju till exempel om man får en svår fråga kunna vänta i dygn tills folk måste sova och då försöka ta reda på svaret genom googling.
Citera
2024-10-05, 14:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackdasen
Hur lång betänketid har man i programmet per fråga?

Tänker på att det aldrig nämns om någon gräns. Men har man praktiskt möjlighet att sitta i flera dygn i rad och fundera? Hur fungerar det med programledare och publik som får sitta i en evighet i sådant fall?

Därför antar jag att det finns någon form av maxgräns men undrar vad denna maxgräns är. Lite konstigt i sådant fall att man inte meddelar vad maxgränsen i tid är.

Annars skulle man ju till exempel om man får en svår fråga kunna vänta i dygn tills folk måste sova och då försöka ta reda på svaret genom googling.

Det finns ingen maxgräns. Har sett i bortklippt material deltagare som suttit och tänkt i flera minuter samtidigt som Rille vankat av och an i studion.
Citera
2024-10-05, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det finns ingen maxgräns. Har sett i bortklippt material deltagare som suttit och tänkt i flera minuter samtidigt som Rille vankat av och an i studion.

Så man skulle rent hypotetiskt kunnat sitta där i flera dagar i sträck och tänka? Det finns ingen restriktion alls?

Tvingas då programledaren och publiken sitta där i flera dygn i sträck och vänta?
Senast redigerad av flashbackdasen 2024-10-05 kl. 14:45.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in