Flashback bygger pepparkakshus!
2024-10-05, 14:04
Medlem
karlinges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LupesVulpus
Absolut! Noll stöd till det finns, påhittat ur tomma luften

Mina mobbare var feta grisar som blev slagna av deras alkisfarsor. Det slog aldrig fel, ALLA hade problem hemma som tog form i skolan. Klart som fan att något har påverkat till att det här aset började att fingra på småbarn. Undrar vad bara.
Citera
2024-10-05, 14:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...olan-i-ljusdal

Tydligen så begår 5-åringar gruppvåldtäkt på andra barn på förskolor i Ljusdal. Mycket sjuk håla detta. Förmodligen är det såhär illa på många hålor runt om i Norrland. Så går det när den norrländska inaveln är påtaglig.

De har så hög andel inavel i Norrland att det till och med finns något i t.ex. Västerbotten som heter "Västerbottensyndromet" samt "Skelleftesjukan" eftersom de som har eller får dessa sjukdomar nästan enbart bor i trakterna.
Senast redigerad av Anonym555 2024-10-05 kl. 14:12.
Citera
2024-10-05, 14:14
Medlem
Tydligen fick rektorn uppgifter från en vårdnadshavare redan 2014 om oro kring pedofilen, då vårdnadshavarens barn visade tecken på att något var fel. Och detta är inget som står om i media, då denna vårdnadshavare inte berättat detta för någon annan än några få som känner denne. Så tycker verkligen denna rektor borde ställas till svars.
Citera
2024-10-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mellanting
Det borde vara tillåtet med förskolor där det endast arbetar kvinnor. Då kan de personer som förespråkar manliga förebilder fortsätta ha sina barn på de förskolor som har manlig personal och de föräldrarna som vill undvika att deras barn riskerar att utsättas för manliga pedofiler kan välja de förskolor där det endast arbetar kvinnor.

Spontant känns det som att de personerna som värnar den manliga förskolekåren inte har egna barn.

Låter bra men kanske omöjligt att genomföra pga gå män inom dagis. Det är nog inte bra att bara män tar hand om pojkar som bara leker med pojkar. Jag måste säga att mina barn (söner) hade mycket roligt pga flera män på dagis som ibland lekte mer pojklekar (lite mer spännande som ibland gav lite skrubbsår. Några gånger blev det lite väl vilda lekar men det slutade bra)
Äldsta sonen hade i början överförsiktiga kvinnor och det är nog inte perfekt faktiskt. Det är bättre att ramla från låg höjd i 5-årsåldern än hög i tonåren.
Nej, låt männen få jobba på dagis men kanske sättet att anställa och jobba måste ändras
Tycker verkligen synd om alla bra män på dagis runt om i Sverige.
Citera
2024-10-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
Gå och lägg dig.

Jag skrev innan jag visste vem individen var att de ser alltid ut som Anders eklund....och vilken överraskning att förövaren hade babyface och cocacola-bottnar precis som...gissa.

Hur tror du jag vet det. Tror du jag är synsk?

Kolla tråden om barnvåldtäktsmannen i Huskvarna/ Jönköping som härjade för nån månad sedan och greps och erkände.
Förföljde, angrep och våldförde sig på random barn likt AE.

Var inte så dum i huvudet. Det kan stå barn dyrt om vi tror att det syns utanpå vem som är ond.
Många ser vad de flesta anser bra ut eller iaf normala/ smälter in.
Citera
2024-10-05, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Men dom syns inte. Eller kommer undan. T.ex. den där Holländske handbollsspelaren som hade våldtagit en 12åring fick ju spela i OS...

Mm sant. Såvida de inte är tillräckliga risktagare eller tillräckligt galna. Som han som åkte fast i Huskvarna/ Jönköping nyligen.
Citera
2024-10-05, 15:12
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Egentligen borde alla pedofiler göra som CW.

Jag tror pedofiler redan har accepterat att de är antingen döda eller socialt döda om de blir påkomna, båda är lika illa, ta sitt liv är nog för många en enklare utväg.
Det är bättre för samhället om de går direkt, men för offrens skull tror jag det är bättre han hålls vid liv.
För att sätta ett namn och ansikte på ondskan och för att få avslut. Det är svårt att få avslut när allt är över.

Borde vara i polisens handbok att säkra GM före man spiller mjölken. Här gjorde man ett taktiskt fel som gjorde att han kunde checka ut.
Citera
2024-10-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frdk
...
Det är bättre för samhället om de går direkt, men för offrens skull tror jag det är bättre han hålls vid liv.
För att sätta ett namn och ansikte på ondskan och för att få avslut. Det är svårt att få avslut när allt är över.

Borde vara i polisens handbok att säkra GM före man spiller mjölken. Här gjorde man ett taktiskt fel som gjorde att han kunde checka ut.

Och även om man redan vet en del, så kan undersökning, terapi och forskning kring avslöjade och dömda förövare vara till hjälp för att förebygga i framtiden.
Vem vet. Någon kanske griper halmstrån och hjälper till att avslöja andra kumpaner. Eller nåt.
Citera
2024-10-05, 15:27
Medlem
Marchionesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...olan-i-ljusdal

Tydligen så begår 5-åringar gruppvåldtäkt på andra barn på förskolor i Ljusdal. Mycket sjuk håla detta. Förmodligen är det såhär illa på många hålor runt om i Norrland. Så går det när den norrländska inaveln är påtaglig.

De har så hög andel inavel i Norrland att det till och med finns något i t.ex. Västerbotten som heter "Västerbottensyndromet" samt "Skelleftesjukan" eftersom de som har eller får dessa sjukdomar nästan enbart bor i trakterna.

CW arbetade tydligen där vid den tidpunkten enligt mamman till 5-åringen. Personalen tog varken det sexuella övergreppet, bitmärken eller andra incidenter på förskolan på allvar. Inte konstigt att CW kunde begå sexuella övergrepp i många år när han hade så passiva obrydda kollegor.

"Emma är djupt besviken på personalen från dotterns egen förskola, där övergreppsmannen då jobbade."

"– Jag fick en känsla av de ville släta över det hela och sa att ”barn är barn” som utforskar. Men det här var någonting annat, det här var verkligen allvar, säger Emma."

"Emma berättar att de uppsökte akuten den dagen och har journaler som bekräftar sjukhusbesöket i samband med övergreppet."

"I övrigt berättar Emma att dottern inte alls trivdes på förskolan och att hon flera gånger upptäckte till exempel bitmärken på flickan, någonting som personalen aldrig berättade om."

– Jag har fler barn, men har aldrig varit med om ett sånt passivt agerande från personal vid incidenter, säger hon.
Citera
2024-10-05, 16:36
Medlem
StigHelmutts avatar
Finns det nåt foto på aset?
Citera
2024-10-05, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommysnewtits
Egentligen borde alla pedofiler göra som CW.
Om en pedofil blir dömd så kanske han får 2-3 år på en sexualbrottsanstalt, ute efter 2/3 av tiden. Pedofilen anses vara rehabiliterad och kan fortsätta med sitt pedofilande, det går inte att bota en pedofil.

Den medicinska klassificeringen av homosexualitet som en form av psykisk störning kvarstod fram till 1979.

Det bästa vore om Sverige fattade att pedofili är en form av sexuell läggning och inte går att varken bota eller rehabilitera.
Då kanske pedofili kan få riktiga straff och inte sitta med likasinnade undangömda i några månader för att sen komma ut och få nytt namn, bostad och allt sånt. Pedofilen ska skyddas eftersom han nu är rehabiliterad medans pedofilen har förstört hela livet för dom drabbade.

Kanske borde vi införa samma straff för pedofiler idag som fanns för homosexuella under 15- och 1600-talet, när kyrkan fick stort inflytande över lagstiftningen, blev homosexualitet bland män ett brott som straffades med döden.

Med pedofili är inte en läggning, det är störning. Och även om det var en läggning, var skulle vi dra gränsen? Äldre barn i yngre tonåren kan trots allt samtycka.
Citera
2024-10-05, 17:20
Medlem
StigHelmutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aftonslasken
https://imgur.com/a/54z2pIZ

Här är en bild på äcklet

Fy fan har ser ut just som man föreställt sig

arg och svinig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera